Korting op kookboek Puur Plantaardig

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Korting op kookboek Puur Plantaardig

Bericht door Fynnya » wo okt 26, 2011 13:04

Op de website van de Vegetarische Restaurantweek staat een kortingsbon voor het nieuwe veganistische kookboek Puur Plantaardig.
Alleen op deze site: boekaanbieding Puur Plantaardig!

4,95 korting op het kookboek Puur plantaardig van Antoinette Hertsenberg en Jacinta Bokma.
In Puur Plantaardig gaat Antoinette Hertsenberg verder waar ze was gebleven met de bestseller De Dunne Vegetariër. Samen met Jacinta Bokma laat ze in dit nieuwe boek zien dat koken zonder vlees, vis en zuivel (boter, kaas en eieren) heel lekker, voedzaam én eenvoudig is.

http://www.devegetarischerestaurantweek ... 00x264.jpg

No fish sushi, bietencarpaccio met mierikswortelroom, basilicumsorbet, bungeejump brownies….Hertsenberg en Bokma geven verrassende recepten uit alle windstreken die je in een handomdraai op tafel zet en passen in een vegetarisch maar ook veganistisch eetpatroon. Laat je inspireren!

Puur Plantaardig is tegen inlevering van de kortingsbon in de erkende boekhandel en internet boekhandel te verkrijgbaar voor 15 euro in plaats van €19,95. Download de kortingsbon hier.
http://www.devegetarischerestaurantweek.nl/

Gnoe
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Korting op kookboek Puur Plantaardig

Bericht door Gnoe » wo okt 26, 2011 13:47

Bij Bol ook €5,- korting volgens mij. Maar ik heb het boek al. :wink:
Viel me wel een beetje tegen dat er quorn en beschuit gebruikt worden - ik weet dat die niet vegan zijn maar als attente familie/vrienden hieruit koken kan dat voor 'awkward situations' zorgen... Gelukkig vooralsnog maar 2 recepten daarmee gespot. En de venkelbonen uit dit kookboek zijn onverawcht zalig!
.....................................................
Kom eens langs op Graasland!

Fynnya

Bericht door Fynnya » wo okt 26, 2011 14:26

Gnoe schreef:Viel me wel een beetje tegen dat er quorn en beschuit gebruikt worden
Er bestaat ook wel beschuit dat vegan is, maar familie/vrienden zullen er inderdaad misschien niet aan denken om te bekijken of hun beschuit misschien dierlijke ingrediënten bevat.

Gnoe
Contacteer:

Bericht door Gnoe » do okt 27, 2011 10:54

Fynnya schreef:Er bestaat ook wel beschuit dat vegan is, maar familie/vrienden zullen er inderdaad misschien niet aan denken om te bekijken of hun beschuit misschien dierlijke ingrediënten bevat.
Welke dan? Ik heb nl. nog geen gegarandeerd vegan beschuit gevonden; niet bij de natuurwinkel, noch bij AH. Wel met e-nrs die mógelijk plantaardig zijn, maar ik neem het risico liever niet dat ze dierlijk zijn. ;)

Fynnya

Bericht door Fynnya » do okt 27, 2011 12:17

Weet ik niet, ik eet zelf nooit beschuit.
Maar ik zag het op dit forum en/of vegan blogs wel eens voorbij komen. Maar misschien zijn dat dan met e-nummers die meestal plantaardig maar mogelijk dierlijk zijn, die zij wel eten en jij niet.

Ananas

Bericht door Ananas » do okt 27, 2011 12:57

euroshopper beschuit :-)

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » do okt 27, 2011 16:23

Euroshopper beschuit is idd vegan, en ze hebben wit & volkoren :)

En bedankt voor de link met korting, Fynnya! ik vond 20 euro een beetje veel voor een kookboek, maar nu ga ik 'm misschien wel kopen.

Gnoe
Contacteer:

Bericht door Gnoe » vr okt 28, 2011 10:33

Euroshopper... rrrreally? Ik zou denken dat ik die ook heb bekeken met mijn E-nr app in de hand. :wink: Maar blijkbaar niet. Thanks!

cavia

Bericht door cavia » vr okt 28, 2011 13:25

en die van aldi ook!

Marla

Bericht door Marla » vr okt 28, 2011 19:30

Ik heb dat beschuit van euroshopper laatst bekeken (vanwege de beschuit met muisjes) en volgens mij zat er gewoon ei in.

Ik heb bolletje 10 zaden beschuit, zitten wel e-nummers in maar in ieder geval geen ei, en het is best lekker.

Ananas

Bericht door Ananas » vr okt 28, 2011 22:30

Marla schreef:Ik heb dat beschuit van euroshopper laatst bekeken (vanwege de beschuit met muisjes) en volgens mij zat er gewoon ei in.
Dat is helemaal niet gewoon. ;)

Wel gek trouwens, want de laatste keer dat ik checkte was het nog vegan. Maar ik eet nooit beschuit, zou kunnen dat het recept is aangepast, zou wel jammer zijn.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » vr okt 28, 2011 22:39

Ananas schreef:
Marla schreef:Ik heb dat beschuit van euroshopper laatst bekeken (vanwege de beschuit met muisjes) en volgens mij zat er gewoon ei in.
Dat is helemaal niet gewoon. ;)

Wel gek trouwens, want de laatste keer dat ik checkte was het nog vegan. Maar ik eet nooit beschuit, zou kunnen dat het recept is aangepast, zou wel jammer zijn.
Ik heb het gisteren nog gecheckt! de volkoren dan. Dus tenzij ik iets heeel erg over het hoofd zie is die "gewoon" vegan :)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr okt 28, 2011 23:36

Die kortingsbon is overigens niet bij vegalife te gebruiken.

Fynnya

Bericht door Fynnya » za okt 29, 2011 10:56

Volgens iemand op de wiki zijn ook de Meergranen, Sesam, Boeren en Vitaal Beschuit van Bolletje vegan.

Gnoe
Contacteer:

Re: Beschuit

Bericht door Gnoe » ma okt 31, 2011 14:17

Fynnya schreef:Volgens iemand op de wiki zijn ook de Meergranen, Sesam, Boeren en Vitaal Beschuit van Bolletje vegan.
Tja, ik ben dus zo'n zeurpiet die de e-nummers niet wil nemen waarvan niet met zekerheid kan worden gezegd dat ze plantaardig zijn. En zoeen zit er dus in de Bolletje beschuiten, want die heb ik zo'n 2-weken terug allemaal staan bestuderen met de app in de hand. :(
Ik zal eens kijken op de wiki want misschien is het nagevraagd bij Bolletje... #datzoufijnzijn

Gnoe
Contacteer:

Bericht door Gnoe » ma okt 31, 2011 14:18

En nu te winnen op PlantaardigMaandag!
http://www.plantaardigmaandag.nl/2011/1 ... lantaardig

lena

Bericht door lena » zo nov 27, 2011 20:29

Ik heb dit kookboek gekregen. Ik vind het er goed uit zien, niet zo supersimpel als ik verwacht had, maar wel vooral makkelijk te maken recepten. Ik vind het wel leuk om een Nederlands kookboek te hebben, en ook heel positief dat dit er is. Het is ook wel een mooi boekje, harde kaft, kleurenfoto's, en dat voor incl. korting maar 15 euro. Mijn niet vegetarische familie was ook enthousiast, die wilden allemaal ineens wel komen eten :)

Ik heb het even doorgebladerd en zag wel bij 1 recept boter vermeld. Er stond wel bij "als je geen boter wilt gebruiken kun je het vervangen door olie en sojamelk", maar ik vond het toch wat suf in een kookboek dat "puur plantaardig" heet. Ik snap ook niet helemaal waarom, in andere recepten staat wel gewoon "plantaardige boter", en dit ging over korst voor hartige taart, niet echt vegan rocket science lijkt mij.

Maar al met al is dit zo'n enorme verbetering t.o.v. bestaande Nederlandse vegetarische kookboeken dat ik het toch wel een aanrader vind (op het eerste gezicht in ieder geval dus - ik heb er nog niets uit gemaakt).

leonisgroen

Bericht door leonisgroen » zo dec 04, 2011 1:57

Ik heb Puur Plantaardig onlangs in een opwelling gekocht en was helaas ernstig teleurgesteld. Het is typisch een boek voor onervaren vega's of omni's die wat vaker plantaardige gerechten willen eten. Veel van de recepten zijn te simpel voor woorden en, nog erger, fantasieloos. Ik heb geen plantaardig kookboek nodig om te weten hoe ik couscous maak :roll: En hoe lekker de producten van de Vegetarische Slager ook zijn, van een kookboek verwacht ik originele recepten, niet recepten waarbij je kant-en-klare 'kip' van de Vegaslager aan een satéprikker moet rijgen. Het kookboek bevat weinig complexe recepten, terwijl ik juist daarvoor een kookboek uit de kast trek.

Voor goede veganistische basiskookboeken moet je (afgezien van die van Lisette Kreischer) toch echt in de VS zijn. Wie het nog niet in de kast heeft staan: koop Veganomicon!

lena

Bericht door lena » zo dec 04, 2011 13:05

Ik snap niet goed waarom dit kookboek zo bekritiseerd wordt op het feit dat de recepten eenvoudig zijn. Dat is het hele punt van het boek. Het staat meerdere keren op de kaft: "lekker, makkelijk, snel", "laagdrempelig, herkenbaar en snel". Op de voorkant staat in grote letters "lekker snel, lekker makkelijk, lekker gezond". Waarom zou je een kookboek waar zo duidelijk op staat dat het gaat om snelle makkelijke recepten kopen als je weet van jezelf dat je juist complexe recepten wilt?

Okay, over originaliteit kun je waarschijnlijk van mening verschillen, maar ik had nog nooit couscous met zelfgemaakte salsa verde gemaakt, vond dat wel een goed uitziend recept. Ook de teriyakispiesjes zijn veel meer dan "rijg wat kant-en-klare blokjes aan een stokje" (en er wordt bij vermeld dat je ook rooktofu kunt gebruiken in plaats van kant-en-klare dingen). Iets als Fish flavoured aubergine heb ik hier op het forum ook nog nooit voorbij zien komen. De noedels met norichips vond ik ook een superidee, het hele recept zag er wel simpel uit, maar norichips maakte ik nooit, ik lees al jaren op dit forum en heb dat idee nog nooit meegekregen. Dan zijn er nog de tandoori-tofuballetjes in kokoscurrysaus met pilafrijst en broccoli, de paella, de burger op basis van linzen uit blik, pasta met gegrilde asperges en macadamiaboter, de venkelgratin met notencrust, de rode bieten-wortelsoep, de venkel-sinaasappelsalade, de kokosquinoasalade, etc.

Toen ik de reviews had gelezen over hoe supersimpel het was dacht ik allemaal recepten zoals "pasta met tomatensaus" of "broccoli uit de oven", of "kant-en-klare falafelballetjes/shoarma in een pitabroodje", of "rijst met roerbakgroentes, tofublokjes en simpel sausje" te krijgen, dus ik was positief verrast.

leonisgroen

Bericht door leonisgroen » zo dec 04, 2011 18:14

Ik begrijp je punt en misschien is 'eenvoudig' niet de beste manier om een kookboek te bekritiseren. Maar ik blijf erbij dat dit kookboek het niet redt in vergelijking met andere klassiekers. Dus zelfs de beginnende vegetariër/veganist kan z'n geld beter aan een ander kookboek besteden, denk ik. Een goed veganistisch kookboek bevat recepten waarmee je zelfs de meest verstokte vleeseter een heerlijk maal kunt voorzetten. Puur Plantaardig bevat te veel flauwe liflafjes en weinig overtuigende gerechten die je met trots op tafel zet. Gekookte aardappelen met een schep vegamayonaise ('aardappelsalade') noem ik geen recept. Hetzelfde geldt voor de vele salades, pasta's en sausjes die je met een minimum aan culinaire fantasie ook zelf bedenkt.

Maar goed, smaken verschillen, gelukkig maar :-)

Plaats reactie