Kun je dit in NL kopen en is het betaalbaar? Of kun je het makkelijk vervangen? Misschien weet Marla het, aangezien jij Viva Vegan fan bent

Nee dat stond ook al in het boekje, geen flakes maar poeder. Naja, ik heb een toko dichtbij dus ik zal eens een kijkje nemen dan. Dank je!Ananas schreef:Agarpoeder vind je bij toko's en biologische winkels. Bij toko's is het supercheap. Je moet trouwens in NL je best doen om flakes te vinden en als je ze hebt gevonden moet je ze vooral niet kopen, want in VPITS (en bijna alle andere recepten) wordt de poedervorm gebruikt.
Agar was één van de beste ontdekkingen van mijn vegan bestaan (hoewel ik het al kende van het microbiologisch lab :p), je kan er zo geweldige dingen mee maken en die taarten uit VPITS simply rock!
Wanneer ik in A'dam ben koop ik graag bij de Indische toko op de Javastraat 9.http://www.pakola.nl/media/k2/items/cac ... 404_XL.jpgJohannetje schreef:wat is de beste winkel in Amsterdam om kruiden te kopen?
Met veel keus en goede kwaliteit...
Ik denk dat die Ekoplaza ook wel agar heeft hoor, bij de bak-ingrediënten. En anders kunnen ze het voor je bestellen. Agar moet je niet vervangen door arrowroot. Agar is een soort sterk bindende 'gelatine', terwijl arrowroot meer op maizena of aardappelzetmeel lijkt.ARTHUR schreef:Dat is interessant. Ik gebruik arrowroot (bij Ekoplaza verkrijgbaar bij de Oosterse afdeling) maar of dat een juiste vervanger is voor Agar? Ik heb hetzelfde kookboek (en die andere - hemels!) maar nog niet gebruikt...Uniflame schreef:Agar agar of agar powder. Het wordt gebruikt als gelatine vervanger in vegan pie in the sky en het ziet er naar uit dat als ik uit dat boek wil bakken, ik het spul echt nodig hebDus waar kan ik het halen?
Mijn dank is groot, want ik ben erg nieuwsgierig naar het boek.
Rejuvelac is inderdaad een gegiste drank van graan en water. Voor zover ik weet kun je in Nederland geen kant-en-klare rejuvelac kopen. Je kunt het wel vrij makkelijk zelf maken door quinoa te weken in water en dat dan een paar dagen op kamertemperatuur te laten staan om te fermenteren. Het kan ook met ander graan, maar met quinoa gaat het heel makkelijk. Op mijn site heb ik er een receptje voor.AnAnAN schreef:Ik zoek rejuvelac... om cashewkaas te maken. Nog nooit van gehoord, het is een gegist iets geloof ik?
Soms kunnen ze ook marmite bedoelen, maar als het zo staat is het inderdaad meestal gistvlokken.ARTHUR schreef:Edelgistvlokken. Vooral dat het vlokken zijn. Want die creëren een Parmezan-achtige smaak in combinatie met sesamzaad en zout. Verder zijn ze erg laag in vet en calorieën, bevatten veel eiwitten, vitamine B en vezels.JesseL schreef:In veel Engelstalig vegan recepten wordt nutritional yeast gebruikt. Na zoeken denken we dat (edel)gist bedoeld wordt. Klopt dit? En is dit echt alleen in natuurwinkels te koop?
Dat red je niet denk ik. Zelfs als het zo warm is als nu duurt het toch minstens twee dagen voor de rejuvelac klaar is, en dan moet het cashewmengsel met de rejuvelac zelf ook nog een dagje fermenteren.AnAnAN schreef:O het recept van die cashewkaas heb ik geloof ik ook van jouw site! Deze: http://vegetus.nl/cashew-mozzarella/
Ik wil hem gebruiken voor op een pizza (dus olie toevoegen).
Maar dan zal ik het zelf vanmiddag gaan klaarzetten, maar het moet 2-5 dagen staan. Jammer, want ik wilde het dit weekend maken maar dat haal ik dan niethoewel, als er schuim is, is het klaar? Misschien als het zo warm blijft.... kan het zondag al.
Hoe lang kun je het bewaren, de rejuvelac?