Stroop

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Fruitig
Leefwijze: veganist

Stroop

Bericht door Fruitig »

Nu de pluk voor de deur staat van appels en peren zou ik eens een lekker recept willen van een te maken appel of perenstroop. Wie weet er een recept?
vegan with an edge!

Fruitig

Re: Stroop

Bericht door Fruitig »

Niemand die hier op dit forum weet hoe lekkere stroop te maken van appels/peren? Lijkt me sterk, wie helpt mij?
vegan with an edge!

indra

Bericht door indra »

ik heb er weleens iemand over ghoord; volgens mij is het behoorlijk moeilijk... but don't ask me the details...

Fruitig

Bericht door Fruitig »

indra schreef:ik heb er weleens iemand over ghoord; volgens mij is het behoorlijk moeilijk... but don't ask me the details...
Bedankt voor je reactie Indra. Op smulweb heb ik een perenstroop recept gevonden die ik zeker ga maken. Ik laat hier nog wel even weten of het gelukt is, ik ben benieuwd :chef:
vegan with an edge!

indra

Bericht door indra »

no uja, je hebt natuurljk niet zoveel aan mijn reactie... :oops: haha. succes in elk geval!!

Ed
Leefwijze: flexitarier

Bericht door Ed »

Fruitig schreef:Nu de pluk voor de deur staat van appels en peren zou ik eens een lekker recept willen van een te maken appel of perenstroop. Wie weet er een recept?
Stroop is in principe niet meer dan ingekookt vruchtensap (of suikerriet-, bietensap). Dus je maakt sap van je vruchten en kookt dit langzaam in tot de gewenste suikerconcentratie (rond de 50%) is bereikt. Het sap kan je op twee manieren maken extractie of persen. Extractie gebeurt door middel van verhitting in een sappan. Persen door middel van een vruchten-/groentenpers. Ik gebruik zelf onder andere de Greenstar GS-3000 om (voornamelijk groente) sap te maken. Voor vruchtensap gebruik ik meestal de Solo Star II.
Gnothi Seauton.

Plaats reactie