Cupcakes take over the world aanrader...

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Cupcakes take over the world aanrader...

Bericht door jet » za okt 25, 2008 17:17

Framboos: ik herken dat helemaal.
Had laatst een vriend van me op bezoek, en heb me toen staan uitsloven in de keuken. Mijn vriendje beschuldigde me daarna ervan dat ik dat eigenlijk altijd doe op het moment dat iemand langskomt en vegan-eten eet bij mij. Ik vind het ook heel moeilijk om daar over heen te stappen.
Ik had voor mn verjaardag een vegan 'kwark' taart gemaakt. Vrijwel iedereen vond het prima smaken op 1 iemand na, maar die heeft het er nog steeds over, en ik trek me dat ook heel erg aan :( Stom ik weet het, maar toch doe ik het wel....
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda » za okt 25, 2008 18:58

Ik voel altijd een hele grote verantwoordelijkheid. Voor de meeste mensen waar wij mee omgaan, zijn we de enige veganisten die ze kennen.
Vooral toen we in Frankrijk (Toulouse) woonden had ik dat verantwoordelijkheidsgevoel heel erg.
Eten is daar al heel erg belangrijk en veganisten zijn er zo goed als niet.
Ik heb nog steeds een naar gevoel over toen we een keer een grote groep vrienden over hadden voor eten. Ik had nog nooit voor een grote groep gekookt en was behoorlijk zenuwachtig.
Natuurlijk was de pasta te lang doorgekookt. Niemand klaagde, maar ik voelde me er behoorlijk rot over. Ik was ook nog niet zo'n goede kok toen.
Misschien is het tijd om er eindelijk eens overheen te komen. Het was zo'n 15 jaren geleden. :roll: :wink:

Veganisme gaat natuurlijk om dierenleed, maar het komt altijd weer terug op eten.
Als mensen denken dat ze hun lekkere maaltijden moeten opgeven, dan staat het veganisme ze gelijk tegen.
Als ik kook voor niet-veganisten, dan denk ik daar toch altijd aan. Voor de dieren moet ik goed koken!
(En gelukkig vind ik het ook leuk om te doen.)

Langer veganist zijn helpt hier ook niet mee denk ik.
Ik voel me juist meer verwijderd van wat "gewone" mensen lekker vinden.
Ik vraag ook vaak aan Mohan wat hij denkt dat ik zou moeten koken.
(Hij is al net zo lang veganist als ik, maar weet beter (of doet alsof) wat de "gewone" mens lekker vindt.)
Mijn favoriete lasagna maaltijd raadt hij bevoorbeeld altijd af. Ik vind het heel lekker en de kinderen zijn er ook gek op, maar waarschijnlijk is het een beetje te ver verwijderd van de lasagna die mensen gewend zijn.

Dit is de lasagna trouwens :wink: . Ik heb er toevallig gisteren een foto van op mijn website gezet.
http://static.thisiscool.com/vpweb/pic2086.jpg

Wen

Bericht door Wen » za okt 25, 2008 21:19

Het lijkt op de lasagne die ik maak. Met een laag tofu :D

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda » za okt 25, 2008 21:47

Het is dit recept.
Maak het wel met minder lasagna. 1 1/2 pond is veel te veel. Doe altijd 12 strips (3 lagen van 4) en helft van het recept van de tomatensaus.

Wen

Bericht door Wen » zo okt 26, 2008 21:48

Yep, dat is hem. Ik doe het meestal zoals in recept. Soms maak ik ineens voor 2 dagen. Wel doe ik in de tomatensaus geen courgette, dat lust mijn man niet graag

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda » zo okt 26, 2008 22:51

Wen schreef:Wel doe ik in de tomatensaus geen courgette, dat lust mijn man niet graag
Die courgette proef je totaal niet. Ik doe ook altijd de handmixer in de sauce als het klaar is (en dan zie je het ook niet).
Mijn kinderen waren verbaasd toen ik ze vertelde dat er courgette in zat.

Plaats reactie