worstjes recepten gezocht

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
lena

worstjes recepten gezocht

Bericht door lena »

Het is weer stamppottijd!
Ik ben meestal niet zo'n vleesvervangersmens, maar bij de stamppot vind ik een worstje nog steeds erg lekker. Ik heb een paar worstjesrecepten geprobeerd, maar nog niet iets gevonden wat iedereen hier echt lekker vindt voor bij de stamppot. Uit de winkel houden we van Healthy Planet Knacks. Ingredienten daarvan zijn tofu, tarwe-eiwit, olie, specerijen, zout suiker, johannisbroodpitmeel en selderij. Een tofu-seitanworstje maken zal wel lukken. Iemand enig idee welke kruiden ik zou moeten gebruiken om deze smaak te benaderen? Andere lekkere worstjesrecepten zijn ook welkom. Ik zoek iets redelijk neutraals, niet met overheersende kruiden of andere ingredienten.

jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: worstjes recepten gezocht

Bericht door jet »

hmmm, ik moet zeggen dat ik vroegah ook altijd van de vega-worstjes was (tot ik ontdekte dat die ei bevatten....). De worstjes van Taifun gebruikte ik ook wel eens, maar dan bak ik ze meestal in stukjes.
Nu gebruik ik meestal gewoon tofu-blokjes die ik dan met rook-kruiden kruid (tofu is wel glutenvrij :) ).
Vind ik erg lekker, maar als je niet van die smaak houdt, sja.....
Ik zag overigens bij de toko laatst seitan worstjes (niet geprobeerd)

groetjes
jet
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

lena

Bericht door lena »

Als ik toch worstjes blijf kopen dan vind ik die van Healthy Planet prima. De ingredienten vallen ook wel mee. Maar ik maak ze liever zelf.
We hebben ook een poosje Viana rooktofu gehad, die vond ik ook erg lekker, maar die wordt hier niet meer verkocht en is ook wat te sterk van smaak voor mijn dochtertje. Tofu eten we al zo vaak, dus wat dat betreft vind ik wat afwisseling ook wel leuk.

Ik heb gerookte paprikapoeder gevonden bij een winkeltje in de buurt, dus misschien daar eens wat mee experimenteren.

Sakura
Contacteer:

Bericht door Sakura »

er zijn verschillende recepten voor seitan worstjes te vinden op het net

lena

Bericht door lena »

Ja, dat zei ik ook al, ik heb er wel wat geprobeerd, maar niet echt iets wat ik echt lekker vind bij stamppot. Ik hoopte op succesrecepten van jullie.

Framboos

Bericht door Framboos »

Helaas. Ik kan geen gluten vinden en worstjes maak ik eigenlijk nooit...

Sakura
Contacteer:

Bericht door Sakura »

lena schreef:Ja, dat zei ik ook al, ik heb er wel wat geprobeerd, maar niet echt iets wat ik echt lekker vind bij stamppot. Ik hoopte op succesrecepten van jullie.
nog niet gevonden

Deividdo

Bericht door Deividdo »

Wat ook erg lekker is, is tofu stukjes heel hard opbakken. Zo krijg je een soort spekjes resultaat. :)

marjan

Bericht door marjan »

vooral als je rooktofu neemt...

jet
Moderator

Bericht door jet »

Viana heeft lekkere worstjes (helaas niet glutenvrij, maar wel vegan). Die kun je waar ik woon(soms) krijgen in de natuurwinkel (als je in de randstad woont heb je een grotere kans).
Zelf mik ik meestal inderdaad opgebakken tofuutjes met rookkruiden (rooktofu kan ik hier wel krijgen, maar moet ik speciaal voor naar de stad) in de pan. Die stukjes rooktofu doen het ook erg goed in zelfbouwloempiaas.
Ik bestel ze af en toe voor het huishouden hier bij veganbasics (website). Daar hebben ze meer keus dan hier bij de winkel.
Overigens heeft Taifun ook worstjes (niet glutenvrij, wel vegan) die als je ze in stukjes opbakt erg lekker zijn bij stamppot (website). Taifun heeft de natuurwinkel hier vrijwel altijd wel liggen.

groetjes en eet smakelijk alvast :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Plaats reactie