Drank-draadje

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Morbide
Contacteer:

Drank-draadje

Bericht door Morbide »

Carobu

Los een paar eetlepels carobepoeder op in warm water, en voeg dit vervolgens toe aan sojamelk. Voeg suiker of iets anders toe naar smaak. Leng aan met Malibu. Tadaa: Carobu.

Luilakken nemen natuurlijk gewoon sojachocomelk, dan heet het chocobu. (Maar dat hadden wij niet)
Nietes, Fiona is de liefste :heart:

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave »

Malibu..
Yummm <33

Morbide
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Mave schreef:Malibu..
Yummm <33
Uhuh. Volgende keer maak ik het wel weer met sojachoco. Da's toch lekkerder.
Nietes, Fiona is de liefste :heart:

Marla
Leefwijze: veganist

Bericht door Marla »

Toen ik in Panama zat was ik helemaal verslaafd aan de Caipirinha. Echt super lekker fris drankje, wel uitkijken want je drinkt het iets te snel weg :D .

Joop

Bericht door Joop »

Eko Blue Mountain Koffie bonen.

Bonen malen.

In een filterzakje of Eco-pad voor je senseo of in de compelator (of hoe heet zo'n ding dat je op het vuur zet)... heet water erbij en hmmm lekkere koffie!!

Dr gaat geen bezoekje aan de natuurwinkel voorbij of ik scoor daar een bakkie van die koffie.

Overigens kwam de koffie in de Ekoplaza van Bussum er nog ietsje beter vanaf in de Koffie drinken in de supermarkt test in de Gooi en Eemlander!

Misschien hoort dit meer thuis in het aanrader topic??

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

Ik hou heel erg van een Cranberry soda te scoren bij de natuurwinkel, het zit in een blikje. Het is echt yum.
En voor de rest sapjes ftw. Allerlei combis zolang het maar niet met teveel druif of banaan is!
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

ingenting

Bericht door ingenting »

Kirsten schreef:Ik hou heel erg van een Cranberry soda te scoren bij de natuurwinkel, het zit in een blikje. Het is echt yum.
En voor de rest sapjes ftw. Allerlei combis zolang het maar niet met teveel druif of banaan is!

cranberry + grapefruit sap = *blije ingenting*

En ik zou ZO graag het recept van de virgin 'lavalamp' van Earls' in Canada willen hebben...ook al was dat in 1994.
La maquereau des petits g?teaux (h)

* HiPpY *

Bericht door * HiPpY * »

(toen nog provamel) chocolade soja ijs, flinke scheut amaretto erdoorheen goed roeren tot 't 'milkshake' is. hmmmm 8)
* PeAcE *

veglife

Bericht door veglife »

Spa blauw, echt!

blauw

Bericht door blauw »

wat water betreft gaat er toch niks boven san pellegrino
jammer dat in nl zo weinig water te koop is in de supermarkt...

Kirsty xvx

Als het om water gaat zweer ik bij Fiji water, ingevlogen uit jawel Fiji!
Heb ik me suf aan gedronken in Amerika, in NL verkopen ze het alleen niet :/ was echt superlekker.
Until I reach my home

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave »

Hmmm

Ik ga vanavond coctails met pina colada maken. :heart: :heart: :heart:

Fontanelle

Bericht door Fontanelle »

To make the very best tasting vegan latte (traditionally a 1/2 cup of milk mixed with a 1/2 cup coffee), you should heat the milk of your choice before adding it to the coffee. The reasons are two-fold. First, if you added cold milk, it would chill your coffee, and nobody likes a lukewarm cup of joe. Secondly, if you are using soy milk, some brands of soy milk curdle if mixed with hot liquids when they are cold. Try making vegan lattes with soy, nut, and rice milks. Heat the milk gently in a small saucepan over medium-low heat until just before it boils, then stir into a half cup of VERY STRONG coffee. Add any flavouring you like: a 1/4 tsp of almond, peppermint or vanilla extracts are delightful; freshly grated cinnamon and/or nutmeg; some grated unsweetened chocolate; a dollop or two of tofu whipped cream (recipe can be found in the Sweets section of this website).

To make a vegan mocha, follow basically the same procedure as for the latte, using slightly less milk and slightly more coffee. As the milk is heating, make a simple chocolate syrup :

1/4 cup water
1/2 cup dry sweetener
4 tbsp cocoa powder or roasted carob powder
dash of salt (optional)

Sift the cocoa/carob powder into the sugar, taking care that there are no lumps. Place this in a saucepan with the water and salt and bring to a boil, simmering for two minutes, and whisking constantly. Remove from heat, cool, and store in a covered jar in your fridge for up to a month. Make a vegan latte (as above), stirring in a tablespoon or more of chocolate syrup according to your tastes.

You can make iced coffees using the same techniques, but chill the coffee thoroughly before mixing it with the cold milk. Serve the iced coffees over lots of ice in frosty glasses.

Chai Latte:
1 Chai Teabag (Tazo is my favorite brand)
Optional Sweetener (agave nectar, turbinado, sucanat, etc)
Soy milk

1) Brew 1 cup of chai according to directions (on average, 5 mins to steep). Put in a mug that can hold at least 12 ounces (A big mug)
2) If you want, add some of your favorite sweetener. I find that white sugar doesnt taste very good, I suggest using something more wholesome tasting. Also, depending on how much sugar is in your soymilk, you may not need any (Silk Plain has enough in it, for example)
3) Add the soymilk. To make it a true latte, you need to add more than you would in just a normal cup o' tea.

ingenting

Bericht door ingenting »

chai gemaakt met rice dream is so fijn^_^
La maquereau des petits g?teaux (h)

Kirsty xvx

Latte is de enige manier om lekker koffie te drinken, met caramel flavoring en agave siroop, tres yum.
Until I reach my home

Fontanelle

Bericht door Fontanelle »

Ik zit momenteel aan Yogi Tea's Sweet Chai :heart:

Loes
Leefwijze: flexanist

Re: Drank-draadje - cocktails

Bericht door Loes »

Ik dacht bij dit draadje toch iets anders te vinden.
Ben zelf gek op cocktails en hoopte dat jullie nog een paar lekkere vegan recepten zouden hebben. Jammer dat ik er maar 1 vind.
Misschien dat een oproepje helpt:

Wie heeft er nog een vegan cocktail recept en wil dat met alle forumlezers delen?

Gnoe
Contacteer:

Re: Drank-draadje - cocktails

Bericht door Gnoe »

Loes schreef:Wie heeft er nog een vegan cocktail recept en wil dat met alle forumlezers delen?
:)
Als ik weer achter de computer zit zal ik het recept voor strawberry margheritas opzoeken dat ik maakte ter gelegenheid van een avondje Dexter kijken. En de 'rhubarberitas' die ik van plan ben te maken met de rabarber uit de groententas...

Verder ben ik zelf dol op warme wodka+appelsap+kaneel maar een recept heb ik daar niet echt voor.
.....................................................
Kom eens langs op Graasland!

Gnoe
Contacteer:

Re: Drank-draadje

Bericht door Gnoe »

As promised... het recept uit de Vegweb nieuwsbrief.

http://farm8.staticflickr.com/7077/7260 ... bd9a_m.jpg

Strawberry-basil margaritas (2p)

1 cup fresh or frozen strawberries, hulled
1/4 cup tequila
1 tablespoon orange-flavored liqueur (I like Cointreau)
1 tablespoon agave
1 tablespoon lemon juice
8 ice cubes
2 tablespoons basil, chopped roughly

Combine the strawberries, tequila, liqueur, agave, and lemon juice in a blender and mix on low until smooth. Add the ice and purée until the ice is crushed, about 30 to 60 seconds. Stir in basil and enjoy!

En het recept voor 'rhubarbaritas' dat ik wil proberen vind je hier: http://taste-for-adventure.tablespoon.c ... arbaritas/.
.....................................................
Kom eens langs op Graasland!

Plaats reactie