Ik weet niet of ik het echt vegan specialiteiten kan noemen omdat de gerechten die ik graag maak juist 'normale' dingen zijn die ik 'geveganiseerd' heb. Die zijn gewoon makkelijk om te maken en erg lekker, dus voor mij wel succes verhaal, maar spectaculair is het niet.
Voorbeelden:
- Spaghetti met tomaten/groenten/gehakt saus
- Zuurkool stamppot met rooktofu en worstjes
- Nasi/Bami met tofu of tempeh
- Soep
- shoarma van sojabrokjes
Voor ontbijt: roertofu op turks brood, makkelijk en erg lekker.
Laatst maakte ik champignon-ragout met allemaal groenten en pasta voor een deel van mijn familie (flink wat carnivoren) en ze vonden het ?rg lekker. Dus dat, denk ik . (Wel een aangepast recept, niet zelfverzonnen, zo creatief ben ik niet).
Verder ben ik geen held in de keuken.
Oh edit: de chocoladetaarten die ik tot nu toe gemaakt heb waren door 2 personen binnen 2 dagen helemaal opgegeten.. goed teken.
lemon-poppy seed cake met vegan cream cheese icing (ook zeer gewaardeerd door non vegans...)
"Allow yourself to think, let yourself understand, free yourself to feel. As much as the heart shapes the deed, the deed can shape the heart." -Saurabh Dalal
mja, ik krijg altijd redelijk wat waardering voor 'mijn' indiaas eten. Vrienden zweren bij Mexicaans (zelf gemaakte guacamole, maistaco's, bonenprut etc)
Mn familie kan de nasi altijd wel waarderen, en mijn vriendje vindt al mijn bijzondere creaties (waarbij ik niks standaards kook) erg fijn.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
Ooh ik ben juist een echt pastamonster, ik eet het meestal wel 2 keer per week. Lekker verschillende soorten groente in de koekenpan met wat olie en tofu-kruimel'gehakt', flinke lading tomatensaus en italiaanse kruiden erbij, en natuurlijk nog (volkoren) pasta!
Mijn 'boter'koek doet het altijd goed op verjaardagsfeestjes en dergelijke. Het is ook zo ongeveer het enige dat ik kan bakken en ik bak het dan ook altijd.