Paas(ontbijt) topic

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Mark
Leefwijze: veganist

Re: Paas(ontbijt) topic

Bericht door Mark »

Woah, na die foto's gezien te hebben, krijg ik ineens ook weer zin in bakken :) Heb je die broodjes met behulp van zo'n bakmachine gemaakt of kan dit ook makkelijk zonder? (ik heb tot nu toe echt 0 ervaring met broodbakken, dus als dit een domme vraag is, vergeef het me ;))

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx »

nee hoor geen domme vraag :)

Ik heb wel een broodbak machine maar heb hem dit keer niet gebruikt. Gewoon met de hand kneden, dan laten rijzen voor 45 a 60 min en in de oven bakken op een bakplaat. Voor kleine broodjes hou ik ongeveer 15 min aan op 200 graden.

Met een broodbakmachiene ben je natuurlijk wel lekker snel klaar. Maar je brood krijgt wel altijd dezelfde vorm en voor als je bijv. spijs vulling in het midden wilt dan lukt dit niet in een broodmachiene of je zou het al zelf gevormd moeten hebben en het er alleen in afbakken maar dat doe ik nooit.

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx »

Het is morgen alweer pasen!! Niet dat ik wat om het feest geef maar ik probeer mijn familieleden te weerhouden eieren te gaan eten :lol:

Dus de planning is om een fruit-focaccia te maken, pannekoekjes in paashaas-vormpjes, fairtrade chocolade paaseitjes, een cake in een lammetjes- en paashaas-vorm en natuurlijk weer wafels, broodjes en lekkere sappen en alle bijkomende smeersels waaronder een gecaramaliseerde uien spread!

Meer mensen plannen voor de paasdagen??

Ananas

Bericht door Ananas »

ik ga maandag werken voor 300% 8) en morgen van een vrije zondag genieten met vooral niks gepland :D

marjan

Bericht door marjan »

Ik ga naar de kerk (ja, ik koppel in mijn leven de meest onmogelijke zaken aan elkaar) en lekker werken... zo relaxt en leuk om met de feestdagen in de psychiatrie zo'n groep forensische cliënten te coachen... Meestal dan tenminste... (soms gaat het mis en is het niet meer relaxt maar daar ga ik voor nu niet van uit). Heb wel gezorgd dat het gourmetten net op een moment valt dat ik niet in dienst ben :mrgreen: Nadat ik me natuurlijk wel met het boodschappenlijstje ervoor bemoeid had en de jongens op stap gestuurd heb met een lijst waar verrassend veel dingen als champignons, tomaten, krielaardappeltjes enz. op stonden... :grin:

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Vanavond met zusje Bagels en Scones bakken ter ere van Paas,
en volgende week gourmetten bij Opa en Oma (kon deze week niet) er wordt gezorgd voor vega dingetjes :D

*Martijn*

Bericht door *Martijn* »

Vanochtend voor het eerst een scrambled tofu gemaakt met ook wortel en paprika die ik nog in huis had. Dat was erg lekker.

Jippia

Bericht door Jippia »

Dit jaar heb ik niet echt een paasontbijt klaargemaakt.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

*kick*

jet
Moderator

Bericht door jet »

...ow ja pasen.....

heb al tony's chocolonely eitjes gegeten. Ondanks de prijs na 2 eitjes ook de rest van het zakje uitgedeeld aan de anderen die mee waren op werkweek. Vonden ze erg lekker. Direct discussie over slaafvrij, vegan en noem maar op :mrgreen:

Ben net terug, dus niet echt over nagedacht of en wat ik met pasen ga doen
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Happyanita
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Happyanita »

jummie lekkere dingen. ik doe al veel goede ideeën op uit dit topic. Al denk ik dat het zelf maken van
paasbrood nog een beetje te moeilijk is voor mij.
Ik ga een paasbrunch maken voor mijn schoonfamilia. Op dit moment denk ik dat ik de worteltaart ga maken uit ecofabulous. En een spinazietaartje van plantaardig maandag maar dan met een bodem van aardappels inplaats van bladerdeeg (oei oei als dat maar goed gaat :P).
salade met artiskokharten en linzen en Fruitsalade (had ik nog niet eens aan gedacht maar zag ik hier online staan). en natuurlijk crossaintjes, gewoon die uit blik. Verschillende veganistische smeerseltjes. Nu eens kijken of ik al die vleeseters aan de veganistische hapjes krijg zo. We hebben namelijk mijn schoonfamilie uitgenodigd en zij zijn allen nogal verzot op vlees, kaas en vet :S.

Fynnya

Bericht door Fynnya »

Het is alweer bijna Pasen...
Weten jullie websites waar leuke vegan paas-recepten op staan?
Niet voor mezelf, ik verzin wel wat, maar om aan anderen te sturen als inspiratie.

cavia

Bericht door cavia »

Ik heb geen idee voor sites! Albert Heijn heeft vaak wel feestdag/seizoensgerelateerde recepten is dat boekje van hun staan, maar dat is t verre van vegan.
Ik ga me dit jaar aan een paaslunch/brunch wagen. Sowieso komen er broodjes met (oa zelfgemaaktr) smeersels, pancakes en vers geperst sap. Ik wil ook filodregflapjes (iemand een leuk recept?) of een strudel en scones/muffins gaan maken. Verder moet ik nog een beetje gaan bedenken wat ik wil maken. Ik ben de enige vegan namelijk. En mn moeder had t er nog over dat een gekookt eitje toch wel écht bij pasen hoort etc. En daarbij is mn zusje (en haar vriendje) van het makkelijke/hollandse pot en wil graag 'gewone' dingen. Een broodje kruidenkaas oid. Ben gewoon een beetjr bang dat als ik een boel maak en lang in de keuken sta, niemand t lekker vind omdat ze niet van die 'aparte' dingen houden. Hoe dan, ook een boterlammetje komt er ook wel, om toch nog iets (paas)achtigs op tafel te hebben haha

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla »

Ik ga vandaag bakken zonder oven.
De balletjes van gemalen walnoten, hazelnoten en agavesiroop lijken me wel een leuk experiment voor vandaag :)

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla »

Oeps verkeerde draadje :oops:
Had bij bakken moet staan.

Ananas

Bericht door Ananas »

Hmmmm, mijn paasontbijt was gisteren scrambled tofu, chorizo van TVP en pistoletjes... vandaag nog niks gegeten, wil mijn trek bewaren voor bij de potluck :mrgreen:

Fynnya

Bericht door Fynnya »

Ik heb gisterochtend voor mijn lief lekker traditioneel beschilderde "eieren" gemaakt voor Pasen. Ik mis dat eieren schilderen enzo namelijk wel, want dat is zo leuk om te doen.
Maar toen dacht ik: als je van tofu 'scrambled eggs' kan maken, kan je ook van tofu beschilderde eieren maken 8)
Zie afbeelding.

Ze waren behoorlijk lelijk geworden (het is echt heel moeilijk om een ei-vorm te snijden uit tofu die gebakken is zonder olie), maar het was wel erg leuk om te doen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Ananas

Bericht door Ananas »

cool!

Fynnya

Bericht door Fynnya »

Viavia kwam ik deze foto's tegen:
http://www.paasrecepten.net/wp-content/ ... kwark1.jpg
http://www.paasrecepten.net/wp-content/ ... 00x200.jpg
Wat een leuke ideeën! Zoiets ga ik echt zeker maken volgend jaar met Pasen.
Alleen heb ik natuurlijk al lang geen eierdoppen meer, maar daar verzin ik dan wel wat op.

Ananas

Bericht door Ananas »

Ohhh ik ga een avocado beschilderen volgend jaar Pasen! En dan pellen hihi

Plaats reactie