Ik heb een recept gevonden wat ik wil maken en daar moet 1 blik adukibonen in. Ik ging dus naar de natuurwinkel, maar daar hadden ze alleen maar gedroogde adukibonen.
Weet iemand hoeveel gedroogde adukibonen ik ongeveer moet weken en koken zodat ik ongeveer evenveel heb als er in een blik zou zitten?
Ja, de helft, lijkt mij een goede schatting. Het hangt natuurlijk ook van de maat van het blik en de receptuur af. Waarschijnlijk kun je evengoed een andere soort boon gebruiken?
Lala schreef:Ja, de helft, lijkt mij een goede schatting. Het hangt natuurlijk ook van de maat van het blik en de receptuur af. Waarschijnlijk kun je evengoed een andere soort boon gebruiken?
Ik heb al adukibonen gekocht, dus het zou een beetje onzinnig zijn om nu nog een andere soort boon te gaan gebruiken.
Het is inmiddels allemaal gelukt en het was lekker
Ik had voor de zekerheid wel wat veel bonen laten weken en gekookt, maar de rest heb ik ingevroren voor als ik hetzelfde gerecht nog een keer ga maken.
fief schreef:Het is inmiddels allemaal gelukt en het was lekker
Ik had voor de zekerheid wel wat veel bonen laten weken en gekookt, maar de rest heb ik ingevroren voor als ik hetzelfde gerecht nog een keer ga maken.
Dat wou ik ook net aanraden:)
Voor als je teveel hebt etc.