Wat bak jij vandaag?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Wat bak jij vandaag?

Bericht door jet »

hier een foto van de high tea van vrijdagmiddag
http://i232.photobucket.com/albums/ee30 ... im3441.jpg
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx »

ooow wat gezellig ziet dat eruit zeg! :) heb jij alles gemaakt of nam iedereen wat mee? wat voor een koekjes zijn dat dan die je onderin beeld ziet?
jet
Moderator

Bericht door jet »

we hadden allemaal wat gemaakt :mrgreen:
Ik had cupcakes geprobeerd te maken (3 soorten, naturel, choco, en koffie, ze kwamen alleen niet zo heel erg omhoog). Er was iemand anders die had muffins gemaakt met een citroen/kokos frosting. Dat zijn diegenen die je rechts onderin ziet. Die waren niet glutenvrij en vegan helaas. Zij had ook een wel glutenvrij en vegan versie gemaakt :mrgreen:
De chocotruffels waren glutenvrij en vegan, en erg lekker en machtig. Er waren ook sandwiches in een wel en niet glutenvrij variant, en ook vegetarisch/veganistische varianten.
Er waren ook scones (onder het aluminiumfolie om het warm te houden). Daarvan was de glutenvrije vegan variant een soort pannekoek geworden :mrgreen: Desalniettemin wel erg lekker met verse aardbeienjam.
Wel grappig trouwens dat er niemand iets met vlees had gemaakt :twisted: Er was wel vegetarische smeerkaas (een van de meiden is vegetarier).
We hadden ook aardbeien voor op de scones. De clotted cream die gemaakt was, was van creme fraiche en mascarpone, dus ook niet vegan.
De sandwiches waren voorzien van Redwood kaas, ijsbergsla, komkommer, cherrytomaatjes, sommigen van tofutti, en een aantal met hummus.
Natuurlijk was het veel te veel voor 5 man, dus uiteindelijk nog een buurmeisje en wat huisgenoten opgetrommeld die gingen helpen. Maar toen hielden we nog over.
Die buren en huisgenoten waren carnivorisch en niet glutenintolerant, maar vonden alles ook erg lekker :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx »

wat leuk zeg!! :) dat heb ik nou ook altijd dat ik te veel maak voor dat soort feestjes! Leuk ook dat niemand iets van vlees had meegenomen, dat zie ik ook altijd bij mijn zussen dat ze geinspireerd raken door de vegan ingredienten :)
Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave »

:worshippy: Wauw wat een mooie roze taart Framboos! En die cupcakes... :heart:
Je moet een vegan-cupcake-bedrijfje beginnen :p
Bowlertje

Bericht door Bowlertje »

Ziet er allemaal weer erg lekker uit! :D
Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Deze (Booze it up nut butter cookies), maar volgens mij zijn ze aangebrand :(
Framboos

Bericht door Framboos »

En, waren ze nog wel te eten?
Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Ik weet nu hoe het kwam. per ongeluk de oven op 225 graden gezet ipv 175. oeps...

Nou, je kunt als je de aangebrande stukjes hebt weggeschrapt en de superdroge structuur negeert wél proeven dat de smaak van het koekje eigenlijk heel lekker is... maar erg jammer dus. Gelukkig is het geen recept dat superveel koekjes maakt, anders was het zonde om heel veel weg te gooien. Nu is er al een groot deel op door het proeven en de rest komt misschien ook nog wel op...

Nu ben ik maar een lemon thyme cake gaan bakken, die nu in de oven staat. Ik hou hem goed in de gaten... :mrgreen:
Framboos

Bericht door Framboos »

En, gelukt? Eigen recept of niet?
Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Is wel goed gelukt :) nee, is dit recept:
http://havecakewilltravel.com/2008/03/3 ... ick-bread/" target="_blank" target="_blank
lena

Bericht door lena »

Oh, die lemon-tijm cake lijkt me perfect voor een verjaardag morgen!
Wat gebruik je voor citroenextract?
Framboos

Bericht door Framboos »

Ah, dat is echt zo'n goed recept. Lijkt op het recept voor de lemony french cake, en dat is echt mijn favo cakerecept van haar. Nee, dat is mijn favo cakerecept, punt.
Framboos

Bericht door Framboos »

lena schreef:Oh, die lemon-tijm cake lijkt me perfect voor een verjaardag morgen!
Wat gebruik je voor citroenextract?
Mocht je die van Dr. Oetker gaan gebruiken: dan moet je er echt minder indoen, 1 tsp ofzo. Ik heb 't ooit met Engels extract gemaakt en daarna een keer met Dr. Oetker-spul en daarbij was de smaak echt te overheersend.
Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Ik heb hem maar in de koelkast gezet, want koud lijkt-ie me nog lekkerder ^^
Nu heb ik citroenextract uit de supermarkt gebruikt uit zo'n klein flesje, ik wil nog eens beter spul kopen maar dan moet ik even op zoek gaan...
Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Ah, ok, luister naar Framboos :-D

die lemony french cake heb ik nog niet geprobeerd... wel de vanilla french cupcakes (als ik het me goed herinner?) en die waren ook zooooo lekker.
Framboos

Bericht door Framboos »

Dat is (bijna?) hetzelfde recept. :D
Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Ja, dus die andere wil ik dan ook nog wel een keer maken ^^

Ik heb besloten nog maar een keer die Booze it Up Nut Butter Cookies te maken en het lijkt erop dat ze nu wel gelukt zijn, yay!
lena

Bericht door lena »

Bedankt! Ik heb ook eens zoiets gehad met amandelextract van dr Oetker. Mijn cupcakes leken net bitterkoekjes :( Dat waren mijn eerste glutenvrije cupcakes en ik baalde best wel, want nu was het net alsof ze niet zo lekker waren vanwege de glutenvrijheid, in plaats van vanwege het veel te sterke extract.

Ik denk dat ik maar gewoon wat meer citroenrasp en sap ga gebruiken in plaats van het extract.
Framboos

Bericht door Framboos »

De amandelextract is ook veel sterker dan Britse, Franse en Italiaanse inderdaad.

Je kunt die citroen wel gewoon gebruiken hoor, maar gebruik dan de helft of een een vierde van de aangegeven hoeveelheid. Maar met citroenrasp kom je ook een heel eind en het is wel zo natuurlijk.
Plaats reactie