Wat bak jij vandaag?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Bonnie
Contacteer:

Re: Wat bak jij vandaag?

Bericht door Bonnie »

Gisteravond een rozijnen- en een bessencake en vandaag een soort mini-speculaastaartjes.

indra
Leefwijze: veganist

Bericht door indra »

xmarloesx schreef:Ik heb vandaag een stroopwafel amandel taartje gemaakt. Ik had er al n tijdje zin in en hij is ook echt goed gelukt :)

http://i77.photobucket.com/albums/j69/r ... C00030.jpg

http://i77.photobucket.com/albums/j69/r ... C00032.jpg

recept???

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla »

@ Jippia
Gisteren jouw boterkoek gemaakt. Moest hem wat aanpassen vanwege mijn dieet, maar hij was heerlijk. Ook een groot succes bij mijn mannen.
Ik heb de rietsuiker vervangen door oerzoet, het zakje vanillesuiker weggelaten (dat is een toevoeging waar heel veel mensen last van hebben) en daarvoor wat kaneel door het deeg gedaan. Volgende keer doe ik 2 theelepels kardemom ipv 1. De oerzoet is wat overheersend om de kardemom goed te proeven.
En ipv van het zakje bakpoeder heb ik twee theelepels wijnsteenbakpoeder gebruikt. En ik heb gerstmeel gebruikt ipv tarwemeel.
Ik dacht dat het voor Wen misschien wel makkelijk zou zijn als ze dit recept ook wil proberen, dat ik vertel hoe die bij mij gelukt is.

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

-choco cakejes met glazuur (witte en choco glaz)
-Appelcakejes
-Appeltaart

HiPpY die niet inlogt

Bericht door HiPpY die niet inlogt »

Ik heb even een hele brutale vraag :wink: :

Ik wil voor een vriendin die jarig is graag cupcakes maken en ik zag een hele mooie vanille cake op de foodblog, maar dat recept kwam uit VCTOTW (toch?) Nou heb ik dat boek niet, maar zou ik wel heel graag dat recept gebruiken. Zou iemand zo lief willen zijn het te PB-en? *angelface*
(het wordt echt tijd dat ik dat boek zelf een keer ga kopen iedereen is er zo enthousiast over!)

* HiPpY *

Bericht door * HiPpY * »

moet ik natuurlijk wel ff inloggen... sorry voor de spam :wink:
* PeAcE *

Framboos

Bericht door Framboos »

Wil je het sexy low fat- of het gewone vanille-recept?

* HiPpY *

Bericht door * HiPpY * »

ehm het gewone vanille recept is goed :)
* PeAcE *

Framboos

Bericht door Framboos »

Als je me een emailadres pb't stuur ik je de foto's van het recept.

En wel 't boekje kopen dan he, is het trouwens meer dan waard. En dan kun je ook alle tips etc voorin lezen, voor optimaal cupcake-genot. :wink:

Marla

Bericht door Marla »

Gister/vandaag de Brooklyn vs. Boston Cream Pie Cupcakes gebakken. Ik vond het maar een rot recept dus ik hoop dat ze heel lekker zijn.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Ooh dit is yummy:

http://farm3.static.flickr.com/2047/232 ... 9b15_m.jpg

Bodempje van speculaas (het recept van Framboos) met Soyatoo room uit een pakje en amandelen.

Marla

Bericht door Marla »

Marla schreef:Gister/vandaag de Brooklyn vs. Boston Cream Pie Cupcakes gebakken. Ik vond het maar een rot recept dus ik hoop dat ze heel lekker zijn.
Ze waren erg smakelijk maar ik vond de vulling niet bijzonder genoeg voor de moeite die het heeft gekost. Ze zouden net zo lekker zijn zonder.

Annikka-Ayla

Ik heb vanochtend 3 bruine broden gebakken en de boterkoek van Jippia. Dit keer met amandelen.

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx »

Marla schreef:
Marla schreef:Gister/vandaag de Brooklyn vs. Boston Cream Pie Cupcakes gebakken. Ik vond het maar een rot recept dus ik hoop dat ze heel lekker zijn.
Ze waren erg smakelijk maar ik vond de vulling niet bijzonder genoeg voor de moeite die het heeft gekost. Ze zouden net zo lekker zijn zonder.
oow die wou ik ook nog maken.. maar de vulling is geen aanrader? misschien dat je de volgende keer zelf een soort van choco hazelnoot vulling maak?

Annikka-Ayla

Ik ga straks vier bruine broden bakken en de fudgy brownies uit Vive le Vegan.

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* »

Ik ga proberen eens van het cakerecept af te stappen dat ik altijd maak (en waar eindeloos mee te variëren is, dat wel, maar ik heb er nu even geen inspiratie meer voor)
En er staat hier nog een kant-en-klaar pakje van honig...... Waar nog eieren inmoeten.. Beetje klooien met maizena en olie moet wel lukken toch.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Fudgy Wudgy Raspberry Brownies. Ik weet nog niet zeker of ik ze heel lekker vind, ik denk dat ze nét iets te frambozig zijn en niet chocolade-achtig genoeg... maar toch best OK. *gaat nog een klein stukje proeven*

Framboos

Bericht door Framboos »

Bonnie schreef:Fudgy Wudgy Raspberry Brownies. Ik weet nog niet zeker of ik ze heel lekker vind, ik denk dat ze nét iets te frambozig zijn en niet chocolade-achtig genoeg... maar toch best OK. *gaat nog een klein stukje proeven*
Dat klinkt dan echt als brownies voor mij. :)

Marla

Bericht door Marla »

Bah, ik zou vandaag cupcakes meenemen voor vrienden maar de sojamelk bleek niet goed meer te zijn. Ik had nog een pak Ricemilk en volgens Isa zou het daar ook wel mee gaan. Nou, ik heb nog van mijn leven zulke wangedrochten gebakken :(
Ze zijn echt heel vreemd, het lijkt wel alsof het beslag gewoon verdwenen is, alleen het 'hoedje' is goed, de onderkant is gewoon hol :|

Framboos

Bericht door Framboos »

Ik heb het ook wel eens gemaakt met rijstmelk en dat ging prima... Welke heb je gemaakt dan??

Plaats reactie