Wat bak jij vandaag?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Framboos

Bericht door Framboos »

Bij de Natuurwinkel, bij sommige Jumbo's. Schrik niet, het is duuuuur.

En in Dreena's Chocolate Chip Cookies moet je het niet vervangen, 't hoort echt bij de smaak.

Anders zou je het kunnen vervangen door een mengsel van bijvoorbeeld rice syrup, molasses en agave syrup. Maar als je aan die drie kunt komen, kun je ook aan maple syrup komen. :lol:
Boukje

Bericht door Boukje »

Framboos schreef:Bij de Natuurwinkel, bij sommige Jumbo's. Schrik niet, het is duuuuur.

En in Dreena's Chocolate Chip Cookies moet je het niet vervangen, 't hoort echt bij de smaak.

Anders zou je het kunnen vervangen door een mengsel van bijvoorbeeld rice syrup, molasses en agave syrup. Maar als je aan die drie kunt komen, kun je ook aan maple syrup komen. :lol:
Ik vind het heel vreemd dat het zo duur is, toen ik voor de kerst in engeland boodschappen deed (toen ik bij familie was) heb ik een glazen fles maple syrup gekocht voor 99p (okftewel 1,50 euro) er zit denk ik 400ml in ofzo.

Maar ja raar ook dat het niet in de supermarkt is :cry: succes met zoeken ernaar :wink:
Framboos

Bericht door Framboos »

Weet je echt zeker dat het pure maple syrup was en geen schenkstroop met maple syrup-smaak en zoja, VERTEL, waar heb je dat gekocht?!
Boukje

Bericht door Boukje »

Framboos schreef:Weet je echt zeker dat het pure maple syrup was en geen schenkstroop met maple syrup-smaak en zoja, VERTEL, waar heb je dat gekocht?!
ja het was gewone maple syrup, in een megastore (ASDA), en daar heb ik gewoon zuivere maple syrup gekocht. maar zoals ik al zei had ik het in Engeland gekocht. sorry :cry:

Ik koop veel producten daar en die zijn veel goedkoper. Er zijn ook veel vegan producten te koop daar (meer dan hier). Ik heb ook baking soda in geslagen :wink:

als ik weer ga kan ik wel een flesje voor je meenemen? Ligt eraan waar je woont want ik ga een glazen fles niet per post versturen (dan is het alsnog duur hihi).

PM maar als je wilt.
Strawberryyy

Bericht door Strawberryyy »

bedankt voor de goede tips! Ik ga zeker even goed rondkijken :)
Framboos

Bericht door Framboos »

Ik woon in Groningen, beetje ver weg dus. :wink: Ik ga ook geregeld naar Engeland om in te slaan. Normaal ging ik niet naar de Asda, maar als daar echt zulke goedkope ms is... dan zal ik de volgende keer op weg naar de Sainsbury's daar ook even eens top maken.

Lief van je dat je het mee wilde nemen trouwens!
Boukje

Bericht door Boukje »

hoi ik had de prijs niet helemaal goed sorry, ik heb het even opgezocht. Het is pure canadian maple syrup (236ml) voor 1.78GBP dus nog steeds heel goedkoop, of ze ook eigen merk hebben weet ik niet. (zou best kunnen dat die goedkoper is en dat ik daarom met die goedkopere prijs in mijn hoofd zit) sainsbury's moet het ook wel hebben hoor, en dat zal ook goedkoper zijn dan hier.

Jammer dat je zo ver weg woont hihi.

Nou succes op je zoektocht, groetjes Boukje.

edit: Nog even opgezocht, sainsburys heeft maple syrup van eigen merk. 330g voor 2.78GBP en een ander merk, ROWSE maple syrup ogrnanic voor 3.19GBP er zit dus wel een groot verschil in , maar misschien is het alsnog goedkoper dan in NL :wink:
jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Bericht door jet »

Wij hebben maple syrup van de Jumbo, geen idee meer wat ie kostte, zal de volgende keer even kijken. Het zal vast niet verschrikkelijk duur zijn geweest, want dan had ik het wel laten liggen :)
fieke

Bericht door fieke »

Vorige week vierde ik mn verjaardag met een koekjes/gebakjes/... feestje. Wat ik allemaal gebakken heb:
- chocolatechip walnut cookies uit veganomicon
- speculooskoekjes
- zelfgemaakte truffels
- orange pudding cupcakes uit het cupcakesboek
- kersentaart
- bananencake met walnoten
- wortelcake
- vanillepudding met speculaasjes
- tiramisu
- mokkacake (mijn topstuk!)
- chocolade- en carobebrownies met bessensaus
Bowlertje

Bericht door Bowlertje »

Heb vanmiddag brownies gebakken. Zowaar het eerste ding wat ik gemaakt heb wat echt blijft staan als je hem uit de vorm haalt. :D
Framboos

Bericht door Framboos »

fieke schreef:Vorige week vierde ik mn verjaardag met een koekjes/gebakjes/... feestje. Wat ik allemaal gebakken heb:
- chocolatechip walnut cookies uit veganomicon
- speculooskoekjes
- zelfgemaakte truffels
- orange pudding cupcakes uit het cupcakesboek
- kersentaart
- bananencake met walnoten
- wortelcake
- vanillepudding met speculaasjes
- tiramisu
- mokkacake (mijn topstuk!)
- chocolade- en carobebrownies met bessensaus
Holy crepe, hoe lang heb je wel niet in de keuken gestaan?!

En heb je ook foto's?
indra

Bericht door indra »

Framboos schreef:
Holy crepe, hoe lang heb je wel niet in de keuken gestaan?!

En heb je ook foto's?
en hoeveek gasten had je wel niet...?!
fieke

Bericht door fieke »

Ik kan niet inschatten :-)
kHeb de hele dag door gebakken, voor zo'n 18 gasten. Ik heb foto's, ik post ze één dezer wel eens :-)
Framboos

Bericht door Framboos »

ik ben benieuwd!

Hoe had je de tiramisu gemaakt?
fieke

Bericht door fieke »

Tiramisu cake

Voor het cakebeslag: 250 gram tarwebloem (of -meel) - 15 gram wijnsteenbakpoeder (of 7 gram gewoon bakpoeder) - 50 ml olijfolie - 200 ml ahornsiroop - 100 ml water - ½ tl zout

Voor de vanillecrème en koffiesaus: 650 ml sojamelk - 150 ml ahornsiroop - 1 zakje vanillesuiker - 1 el agar agar - 2 el arrowroot - 50 ml ahornsiroop - 1 el oploskoffie (meer koffie als je geen drank wenst te gebruiken) - scheut amaretto (of rum) – water - 50 g cacaopoeder

Verwarm de oven voor op 210°. Vet de schaal in met olie en maak een cakebeslag van bloem, zout, bakpoeder, olijfolie, 200 ml ahornsiroop en 100 ml water.
Giet het beslag in de schaal en bak de cake in 30 à 45 minuten goudbruin.
Laat de cake even afkoelen, snijd hem dan in reepjes van een cm breed.
Maak nu een mengsel van 50 ml ahornsiroop, koffie en rum en wat water en maak de vanillecrème van sojamelk, 150 ml ahornsiroop, vanillesuiker, agar agar en arrowroot, breng onder voortdurend roeren aan de kook.
Laat een minuutje koken en dan 5 minuten afkoelen.
Doe een beetje van de crème onderin de schaal, daar de cakestukjes op en giet met een lepeltje wat van het koffiemengsel op de cakestukjes zodat ze bedekt zijn. Nu nog een laag crème, nog een laag cake met koffiemengsel en eindig met een laag crème.
Zet een nacht in de koelkast, bestrooi volledig met cacaopoeder en schud de overtollige cacao eraf.

:-)

Ik heb 'em gemaakt in kleine potjes: stukjes cake in blokjes (vooraf al besprenkeld met koffie) - gemengd met stukjes speculaas, dit telkens in laagjes met de vanillecreme. Bovenop afgewerkt met cacaopoeder en een stukje mandarijn.
(foto's post ik later nog)
Fontanelle

Bericht door Fontanelle »

mama's twisted orange carrot cake
(PPK)

http://i18.photobucket.com/albums/b129/ ... x830-1.jpg
de lemony frosting van PPK had ik gemaakt, alleen ik vond hem te boterig en had hem van de cake gehaald.

http://i18.photobucket.com/albums/b129/ ... ngx845.jpg
Daniel
Contacteer:

Bericht door Daniel »

alemaal lekker!
Fontanelle

Bericht door Fontanelle »

ingenting

Bericht door ingenting »

Amandel koekjes met gedroogde abrikozen...
alleen smaken de abrikozen naar mega rozijnen en dat vind ik wat minder:\
La maquereau des petits g?teaux (h)
Plaats reactie