Wat bak jij vandaag?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Mogenblue
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Wat bak jij vandaag?

Bericht door Mogenblue » zo nov 22, 2015 13:57

Als het net zo smaakt als dat het eruit ziet :D
dan wil ik wel...
-Frits
Chocola en wijn, dat is het leven van een veganist...

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » di nov 24, 2015 10:48

Wat een prachtig taartje :hello:

Ananas

Bericht door Ananas » ma apr 04, 2016 15:45

Ik ben heel heel hard aan het soggen (ik heb morgen het laatste tentamen van m'n bachelor, dus dit is de laatste sog gelegenheid) en heb vandaag een gember-perentaart gemaakt met een bodem van amandelmeel en dadels. Grandioos mislukt, de randen van de taart zijn zwart want de oven stond te heet, en de vulling was te nat waardoor de bodem niet echt meer een bodem is. Lekkere taartscramble dus :mrgreen:

Ook maakte ik kaascroissants met bladerdeeg, daiya mozzarella en Italiaanse kruiden, en appel-bosbessenflappen. Die waren wel gelukt :p eigenlijk wil ik nog meer koken maar ik heb niet zoveel trek meer haha.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma apr 04, 2016 15:53

Haha, herkenbaar.

Ik MOET nu echt aan de tekst van mijn proefschrift werken, maar ik denk al de hele dag aan seitan, pompoenhummus en tofu-kruidenkaas waarvoor ik de ingrediënten al klaar heb staan als beloning voor als ik straks mijn taak voor vandaag af heb.

(en toch zit ik steeds op het forum en op facebook te kijken... :mrgreen: )
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Ananas

Bericht door Ananas » wo apr 06, 2016 18:31

Haha ja erg is dat. Hoe lang heb je nog voor je proefschrift? Goed eten is wel belangrijk natuurlijk, iets met vitaminen enzo ;-)

Martine
Moderator

Bericht door Martine » wo apr 06, 2016 21:19

Ik wil eigenlijk deze maand de tekst helemaal af hebben. Waarschijnlijk wordt het wel begin volgende maand, maar zo snel mogelijk in ieder geval. Ik heb gelukkig nog een paar maanden salaris over, maar er zijn ook nog congressen waar ik heen wil en een artikel voor een wetenschappelijk tijdschrift wat ik beloofd heb te schrijven...

Er belde ook nog een vriend met een klein persoonlijk noodgeval, dus uiteindelijk stond ik om 10 uur 's avonds nog hummus en kruidenkaas te blenderen. :shock: Wel heel lekker geworden, en nu hebben we weer genoeg voor meerdere dagen sandwiches and dipgroente, dus ik ben blij dat ik dat nog even gedaan heb. De seitan misschien morgen...

Ananas

Bericht door Ananas » do apr 07, 2016 6:52

Ohja, ik kwam later in een andere (oude) post tegen dat je het vorig jaar had willen afmaken. Lijkt me best lastig om zo'n grote thesis af te maken! Op zich is koken ook wel even nodige afleiding af en toe, even uit je hoofd en met je handen bezig zijn. Als het geen soggen wordt ;-) Succes!

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do apr 07, 2016 14:50

Ananas schreef:ik kwam later in een andere (oude) post tegen dat je het vorig jaar had willen afmaken.
:shock: Oh my, toen was ik nog lekker optimistisch. Het is inderdaad heel veel werk, en altijd meer dan je verwacht.

Plaats reactie