Ik ben heel heel hard aan het soggen (ik heb morgen het laatste tentamen van m'n bachelor, dus dit is de laatste sog gelegenheid) en heb vandaag een gember-perentaart gemaakt met een bodem van amandelmeel en dadels. Grandioos mislukt, de randen van de taart zijn zwart want de oven stond te heet, en de vulling was te nat waardoor de bodem niet echt meer een bodem is. Lekkere taartscramble dus
Ook maakte ik kaascroissants met bladerdeeg, daiya mozzarella en Italiaanse kruiden, en appel-bosbessenflappen. Die waren wel gelukt :p eigenlijk wil ik nog meer koken maar ik heb niet zoveel trek meer haha.
Ik MOET nu echt aan de tekst van mijn proefschrift werken, maar ik denk al de hele dag aan seitan, pompoenhummus en tofu-kruidenkaas waarvoor ik de ingrediënten al klaar heb staan als beloning voor als ik straks mijn taak voor vandaag af heb.
(en toch zit ik steeds op het forum en op facebook te kijken... )
Ik wil eigenlijk deze maand de tekst helemaal af hebben. Waarschijnlijk wordt het wel begin volgende maand, maar zo snel mogelijk in ieder geval. Ik heb gelukkig nog een paar maanden salaris over, maar er zijn ook nog congressen waar ik heen wil en een artikel voor een wetenschappelijk tijdschrift wat ik beloofd heb te schrijven...
Er belde ook nog een vriend met een klein persoonlijk noodgeval, dus uiteindelijk stond ik om 10 uur 's avonds nog hummus en kruidenkaas te blenderen. Wel heel lekker geworden, en nu hebben we weer genoeg voor meerdere dagen sandwiches and dipgroente, dus ik ben blij dat ik dat nog even gedaan heb. De seitan misschien morgen...
Ohja, ik kwam later in een andere (oude) post tegen dat je het vorig jaar had willen afmaken. Lijkt me best lastig om zo'n grote thesis af te maken! Op zich is koken ook wel even nodige afleiding af en toe, even uit je hoofd en met je handen bezig zijn. Als het geen soggen wordt Succes!