Wat bak jij vandaag?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Luna

Re: Wat bak jij vandaag?

Bericht door Luna »

Assie schreef:Hij heeft al een verzoek ingediend, de volgende wordt met zongedroogde tomaatjes erin. Voor herhaling vatbaar dus, ook bij hem. Fantastisch.
Geweldig Assie! Heerlijk hé, zo'n complimenten. Ziet er ook echt een lekker kaasje uit, kijkt ook echt kazig. Op de één of andere manier zit 't toch tussen de oren dat zoiets niet plantaardig kan. Integendeel dus, dat is toch super! :mrgreen:
Bonnie schreef:Heb je de brownies al geproefd Luna? Ze zien er mooi uit met die amandelen!
Ik heb dezelfde avond nog 3 stukken opgepeuzeld... Mmmmmm... En vervolgens kon ik niet slapen omdat ik teveel chocolade op had. :hehe: Bij mijn ouders viel ie erg in de smaak.
Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Luna schreef:Op de één of andere manier zit 't toch tussen de oren dat zoiets niet plantaardig kan. Integendeel dus, dat is toch super! :mrgreen:
Tof hè!

Ik las ooit ergens deze quote 'Anything you can do, I can do vegan, but better'. Hoe meer nieuwe vegan recepten en producten ik probeer, hoe meer ik dat echt ga geloven :D
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!
Assie
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Assie »

Gisteren was mijn vent hout aan het hakken :mrgreen: Stel je voor, een hard werkende man in de kou (voorheen jurist hahaha). Ik bedacht dat hij nog geen lunch had gehad en sneed een bammetje af van dat heerlijke brood en besmeerde dat met de kaas die nog in de blender zat.

Liep naar hem toe en zei: ik doop mijn blog om tot autarkische assie :grin:
Hij vond het weer heel lekker en zag van zijn plan af naar een super te rijden voor brood en kaas.
Maud
Leefwijze: flexanist

Bericht door Maud »

Jullie hebben me helemaal enthousiast gemaakt over dat amandelkaasje.
Maar, ik had geen citroensap in huis en ook geen amandelen. Dus heb ik het maar geprobeerd met natuurazijn en zonnebloempitten. Het moet nog in de oven, maar het smaakt meer naar opgedroogde hummus :? Denk niet dat de oven het gaat verbeteren..

Snel maar een keer het echte recept proberen :wink:
Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Ow, zonnebloempitten vind ik niet zo lekker in kaas. Probeer het nog eens met amandelen of cashews. :chef:
Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Vanavond PvdD werkgroep vergadering, dus ik heb een cake gebakken: http://vegetus.nl/gembercake/

De eerste was een beetje te donker geworden, dus toen heb ik nog maar een tweede gemaakt... :blush:
Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Hihi de eerste kan je altijd nog zelf eten (misschien de bovenkant eraf snijden).

Ik voel me een beetje blegh dus ik denk dat ik zo ook ga bakken. Wat moet ik nog even zien.
Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Assie schreef:Hihi de eerste kan je altijd nog zelf eten
Two minds, one thought ;)

De veggies en vegans op de vergadering vonden de cake allemaal heel lekker. Ik ga volgende maand namens de locale PvdD een kerstworkshop/presentatie geven, gecombineerd met een proeverij. Dan kan deze cake ook mooi mee, goed dat ik de baktijd nog een keer heb getest. :grin:
:broco:
Stipp

Bericht door Stipp »

Ik bakte dinsdag een cake met chocolate chips en gisteren een cake met appel en kaneel.
Groetjes Suzanne
Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Lekker!

Overmorgen is mijn schoonzusje jarig, en ze heeft gevraagd of ik een taart wil bakken. Ik denk sowieso een chocoladetaart, en misschien nog de perencake van de veganchallenge erbij, afhankelijk van hoeveel gasten ze verwacht. :chef:
Wen

Bericht door Wen »

die chocoladetaart ziet er heerlijk uit!
Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Martine schreef:
Assie schreef:Hihi de eerste kan je altijd nog zelf eten
Two minds, one thought ;)

De veggies en vegans op de vergadering vonden de cake allemaal heel lekker. Ik ga volgende maand namens de locale PvdD een kerstworkshop/presentatie geven, gecombineerd met een proeverij. Dan kan deze cake ook mooi mee, goed dat ik de baktijd nog een keer heb getest. :grin:
:broco:
Wat geweldig :carrot:
Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Ja, heel leuk! Ik ben benieuwd hoe het gaat, beetje spannend is het toch wel. :unsure:
Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Wat ga je voor lekkers maken allemaal? Krijg er meteen een warm beeld bij, heel gezellig met allemaal kerstdingetjes (ben nogal visueel ingesteld en heb veel fantasie :wink: )
Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Waarschijnlijk de gembercake, wortelcake of brownies, spanakopita, gekruide linzenflapjes, toastjes met tofu-eiersalade en walnoot-champignonpaté, dadels met cashewroomkaas, blokjes Wilmersburger, sapjes, plantenmelk en koffie/thee.
Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Wat goed Martine! Dat lijkt me ook spannend maar al die gerechten klinken alvast heerlijk. :)

Ik bakte havermoutkoekjes met cacao, chocola en rozijnen (ongeveer die uit VCIYCJ, mmm).
Stipp

Bericht door Stipp »

Ontbijtcake naar recept van de ontbijtmuffins uit De Dunne Vegan
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-YG7U3HZD.jpg
Groetjes Suzanne
Brchj

Bericht door Brchj »

Ziet er lekker uit! En gembercake klinkt ook erg lekker, moet ik dan denken aan een soort gingerbread, net als de koekjes?

Ik heb net suikervrije spelt pepernoten gebakken en spelt speculaas met amandel. Allebei erg goed gelukt en lekker. En een freestyle bananen chocolade brood, omdat de oven toch aanstond.. :hehe:
Lieve Nugget! <3
Clover
Moniek

Bericht door Moniek »

Ik heb vanmiddag bananenmuffins gebakken en nu liggen er seitanworstjes in de oven! Spannend, de eerste keer dat ik zelf seitan maak :P Martine, ik heb jouw recept voor italiaanse seitanworstjes gebruikt, dus hopelijk kan ik straks zeggen dat ze uitstekend gelukt zijn! :D
Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Leuk! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!
Plaats reactie