Cupcakes

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Cupcakes

Bericht door jet »

ik kreeg een mailtje van Alpro met een linkje naar een recept voor broccoli 'cupcakes':
http://www.alprosoya.nl/gezonde-vegetar ... no_cache=1" target="_blank

Voor de mensen die geen zin hebben in klikken, met dank aan de site van Alpro:
Ingrediënten voor 12 personen

* 100 g broccoli
* 1 eetlepel Alpro soya Bak en Braad
* 1 Rode ui fijngesneden
* 1 theelepel Kerriepoeder
* 1 theelepel Garam massala (Indisch kruidenmengsel)
* 1 cm gember fijngesneden
* 1 teentje Knoflook
* snufje Zout
* 2 eetlepel koriander verse
* 1/2 Pak bladerdeeg (450g)
* 100 ml Alpro soya Cuisine
* 2 eetlepel Alpro soya Yofu Nature

Bereiding

Verwarm de oven voor op 180 °C of stand 4. Verdeel de broccoli in kleine roosjes en blancheer ze beetgaar. Verhit Alpro soya Bak en Braad in een pan en fruit de rode ui met de kruiden (zonder de korianderblaadjes). Voeg de broccoliroosjes toe en roerbak nog 2 minuten. Meng er de gesneden korianderblaadjes door. Vet kleine taartvormpjes in met Alpro soya Bak en Braad en leg er een plakje deeg in. Prik op de bodem gaatjes. Leg er de gekruide broccoliroosjes in. Meng de Alpro soya Cuisine met de Alpro soya Yofu Nature en schenk dit over de broccoli. Bak de taartjes 15 minuten en serveer direct.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Framboos

Bericht door Framboos »

Kan dit niet beter in een draad over hartig eten? Dit heeft eigenlijk helemaal niets met cupcakes te maken, behalve hetzelfde formaat.

lena

Bericht door lena »

Bij de natuurwinkel kun je chocoladecupcake (zij noemen het muffin) mix kopen. Alleen margarine en water erbij, in de oven, en klaar. Er zitten ook papieren vormpjes in het pak en die zijn erg fijn. Ze zijn net wat steviger dan de Hema/Oetker vormpjes en laten beter los. Heeft iemand zulke vormpjes al eens ergens los te koop gezien? Wat zijn volgens jullie de beste cupcakevormpjes?

Marla

Bericht door Marla »

lena schreef:Bij de natuurwinkel kun je chocoladecupcake (zij noemen het muffin) mix kopen.
Zijn het niet gewoon muffins dan, als ze het zo noemen?
lena schreef: Er zitten ook papieren vormpjes in het pak en die zijn erg fijn. Ze zijn net wat steviger dan de Hema/Oetker vormpjes en laten beter los. Heeft iemand zulke vormpjes al eens ergens los te koop gezien? Wat zijn volgens jullie de beste cupcakevormpjes?
Ik heb bij de Xenos papieren vormpjes gekocht die vrij stevig waren. Verder bij Studio Bazar (weet niet of je die winkel ook buiten Amsterdam hebt?) hebben ze altijd veel verschillende soorten, ik had daar mooie glimmende rode en groene gekocht met de kerst.
Ik vind zelf de Hema papiertjes het fijnste, ik vind het alleen wel jammer dat ze zo doorschijnend worden als de cupcakes zijn gebakken.

lena

Bericht door lena »

Marla schreef:
lena schreef:Bij de natuurwinkel kun je chocoladecupcake (zij noemen het muffin) mix kopen.
Zijn het niet gewoon muffins dan, als ze het zo noemen?
Volgens mij kennen we in Nederland niet echt het verschil tussen muffins en cupcakes zoals ze dat in Amerika wel kennen. Ze zijn echt vergelijkbaar met Amerikaanse cupcakes: veel vet, erg zoet, beetje stevig.
Marla schreef: Ik heb bij de Xenos papieren vormpjes gekocht die vrij stevig waren. Verder bij Studio Bazar (weet niet of je die winkel ook buiten Amsterdam hebt?) hebben ze altijd veel verschillende soorten, ik had daar mooie glimmende rode en groene gekocht met de kerst.
Ik heb er nooit van gehoord.
Ik vind zelf de Hema papiertjes het fijnste, ik vind het alleen wel jammer dat ze zo doorschijnend worden als de cupcakes zijn gebakken.
Die Hema heb ik nu. Ik geloof dat ik ze net iets fijner vindt dan de Xenos, maar ze blijven plakken aan de cupcakes (zal ook misschien aan het recept liggen, maar ik had geen fatfree recept ofzo). Die van het natuurwinkelpak zijn echt heel anders.

Marla

Bericht door Marla »

Hmm, ik heb eigenlijk nooit dat de papiertjes niet goed loskomen, laat je ze wel lang genoeg in de oven?

lena

Bericht door lena »

Jawel, ik denk dat het ook aan het recept ligt. En ze komen wel los hoor, maar niet zo mooi als met die mix-vormpjes. Volgens mij zit daar iets bakpapier-achtigs aan de binnenkant ofzo. Maar ook zonder het loskomen: die stevige vormpjes zijn zoveel mooier.

Lianne
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Lianne »

Misschien het verkeerde topic maar zoals ik hierboven lees.. is er misschien niet eens zoveel verschil.

Heeeele grote schop. :oops:

Ik wilde morgen muffins gaan maken, maar ik had twee vraagjes. Ik heb namelijk een Engels/Amerikaans (?) recept gevonden, maar ik begrijp even wat niet.

-Ze zeggen dat je 'cinnamon' moet gebruiken. Wat is dit, waar is het te koop en is het belangrijk voor een recept/de smaak?
-Je moet een muffinpan gebruiken, kun je niet gewoon het spul in van die kuipjes/papiertjes gieten en dan in de oven?

Alvast bedankt!

Lianne

Bericht door Lianne »

Dubbel, sorry! :oops:
Laatst gewijzigd door Lianne op di mei 04, 2010 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Ananas

Bericht door Ananas »

Cinnamon is kaneel. Ik zou die papiertjes niet los in de oven zetten, lijkt me niet zo goed voor de vorm van de cakejes.

Lianne

Bericht door Lianne »

Hm zou je ze dan gewoon in een hittebestendige kom kunnen zetten of iets dergelijks?

Bedankt! Lol ik dacht al dat ik het woord kende maar ik kon er niet opkomen.. :lol:

Marla

Bericht door Marla »

Het probleem met de vormpjes is dat ze helemaal niet stevig zijn, dus ook als je ze in een kom zet dan zakken ze nog helemaal uit. Het kan wel, maar echt fraai worden ze dan niet. Zo'n muffinpan is niet zo duur, kun je kopen bij bijv. de blokker of de hema en zelfs bij sommige AH's hebben ze ze.

Lianne

Bericht door Lianne »

Hmm, ze hoeven niet per se supermooi te worden hoor. Ik denk dat ik het gewoon eventjes ga proberen, als ze lekker smaken kan ik altijd op een gegeven moment nog een muffinpan kopen. Werkt hetzelfde denk ik dan met cupcakes? Niet de vormpjes los in de oven?

Marla

Bericht door Marla »

Ja dat werkt hetzelfde :)

jet
Moderator

Bericht door jet »

action heeft ook muffinpannen voor 1 euro ofzo.... (althans, die hadden ze, of ze ze nog hebben....)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Plaats reactie