Cupcakes

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Bonnie
Contacteer:

Re: Cupcakes

Bericht door Bonnie »

Hmm, kon geen shortening vinden bij de Jumbo, dus ik doe het inderdaad maar met margarine. Deed ik altijd al, dus maakt ook niet veel uit ^_^ Waar zou dat crisco spul ergens moeten staan? misschien heb ik niet goed gekeken, maar ik denk dat ze het gewoon niet hebben. die Jumbo heeft wel meer dingen niet die andere mensen op dit forum er blijkbaar wel hebben gevonden...

Anna

Bericht door Anna »

ik heb twee ladingen helemaal opgebruikt, in springvormen van 20 en 22 cm. het duurde inderdaad iets langer: 45 minuten. ze zijn goed gelukt, dus bedankt voor alle goede tips :thanks:

Apraxia
Leefwijze: veganist

Bericht door Apraxia »

Bonnie schreef:Hmm, kon geen shortening vinden bij de Jumbo, dus ik doe het inderdaad maar met margarine. Deed ik altijd al, dus maakt ook niet veel uit ^_^ Waar zou dat crisco spul ergens moeten staan? misschien heb ik niet goed gekeken, maar ik denk dat ze het gewoon niet hebben. die Jumbo heeft wel meer dingen niet die andere mensen op dit forum er blijkbaar wel hebben gevonden...
Hier stond het bij de surinaamse/aziatische/tokoïstische afdeling.
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Apraxia schreef:
Bonnie schreef:Hmm, kon geen shortening vinden bij de Jumbo, dus ik doe het inderdaad maar met margarine. Deed ik altijd al, dus maakt ook niet veel uit ^_^ Waar zou dat crisco spul ergens moeten staan? misschien heb ik niet goed gekeken, maar ik denk dat ze het gewoon niet hebben. die Jumbo heeft wel meer dingen niet die andere mensen op dit forum er blijkbaar wel hebben gevonden...
Hier stond het bij de surinaamse/aziatische/tokoïstische afdeling.
Daar heb ik ook gekeken, vreemd. Volgende keer zal ik daar dan nog eens extra goed zoeken... bedankt iig:)

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Volgens mij heeft Jumbo ook als service dat je dingen kan bestellen. Ik weet niet hoe dat in de praktijk uitpakt maar het valt te vragen natuurlijk.

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Vandaag de 's More cupcakes gebakken, maar met Yofu met bikswie en suiker als topping ipv met frorsting
Voor de verjaar van m'n zussie
Ze zijn heer ^_^

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Net een paar basic chocolate cupcakes gebakken ^^ ik heb ook wat peanut buttercream gemaakt, maar die vind ik echt niet lekker. Had ik kunnen weten, ik hou niet van dingen met pindasmaak die zoet zijn, maar wilde het toch proberen... Nouja, de chocolate ganache is wel yummayy <3

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Waar halen jullie kokosolie?

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Nog nooit gekocht, vroeg me pas ook af waar ik dat zou moeten halen.

(beetje?) offtopic: cacaoboter kan ik trouwens ook nergens vinden. ik wil die witte chocola maken waar ik een tijdje geleden een recept van las... iemand een idee?

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla »

@ Apraxia,

Kokosolie kun je in de natuurvoedingswinkel kopen. Hebben ze het niet dan kunnen ze dit gemakkelijk voor je bestellen. Ik gebruik die van Omega and More. Daar heb je geurloze en virgin van. De eerste is neutraal van smaak, de tweede smaakt naar kokos. Is erg lekker op brood met jam. De smaak verdwijnt bij het verwarmen van de olie.
Een ander bekend merk is Prana. Die is wat duurder maar heeft meer soorten kokosolie. En allemaal virgin.

Apraxia

Bericht door Apraxia »

:thanks:
Welke is dan zinvol te gebruiken voor de kokoscupcakes? Die met smaak neem ik aan?
Marla..jij was toch van de kokoscupcakes??

Marla

Bericht door Marla »

Nee niet echt, dat is framboos :D
Ik heb kokosolie gewoon bij de toko gekocht, is een stuk goedkoper.

Framboos

Bericht door Framboos »

Ik ben helemaal van de kokoscupcakes met lime frosting (en een vriendin van mij ook, zij heeft een hele taart -voor zichzelf- voor haar verjaardag gevraagd...).

Ik maak echter altijd het cupcakerecept uit VwaV. Aan kokosolie zit eeen subtiele smaak; maar/en je zult het denk ik niet écht missen als je het door gewone olie vervangt... Misschien een drupje extra extract toevoegen?

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx »

Morgen is mijn schoonmoeder jarig en ze is dol op kokos, dus wil iets van een kokos cake gaan maken maar kan nergens kokos extract vinden, en vroeg mij verder af welke kokosmelk jullie gebruiken. Ik heb eens kokosmelk van de toko gehad en die was heel waterig en heb normaal voor de shakes en frostings een pakje melk van de bio winkel en die is heel dik (bedoelt voor shakes). Wat raden jullie aan en waar halen jullie in godsnaam kokos extract!! :)

jet
Moderator

Bericht door jet »

ik gebruik eigenlijk nooit kokosextract. Ik heb gewoon zo'n grote zak met van de geraspte kokos (en die komt nooit op, want ik gebruik het niet superveel).
Die kokos gooi ik gewoon door beslag, over laagjes bovenop dingen, en ook in het warme eten (dus bijvoorbeeld de sambalboontjes enzo)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Framboos

Bericht door Framboos »

Bij de Jumbo, Macro en in verschillende toko's heb ik wel kokosextract gevonden...

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx »

dank u allen :), ik ga morgen dan maar even bij de jumbo kijken. Ik wil namelijk voor het beslag het cupcake recept gebruiken van VwaV (die leek me beter dan die uit VCtotW <- moest ook cacao bij). Ik neem aan dat alleen kokosmelk en schaafsel niet voldoende is voor de smaak?

en welk kokosmelk kan ik dan het beste gebruiken, aangezien ik dus alleen die kokosmelk van de bio winkel nu heb maar deze wel heel dik is... wat raden jullie aan?

Framboos

Bericht door Framboos »

Dubbel bericht, zie onder...
Laatst gewijzigd door Framboos op ma apr 21, 2008 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Framboos

Bericht door Framboos »

Huh, cacao bij de coconut-cupcakes uit VctotW?!

In het VwaV gaat geen kokosexctract trouwens. Ik vind het wel lekkerder met, maar zonder kan het ook prima hoor! Smaakt nog steeds naar kokos.

Ik heb trouwens zowel de light als de gewone kokosmelk van de AH wel eens gebruikt en die werken allebei prima. De light zou je met die van de natuurwinkel kunnen mixen, dan heb je de goede dikte denk ik.

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx »

oow mooi,

nou bij de roasted coconut cupcakes gaat 1/3 cup cocoa en bij de coconut lime gaat dus ook al 1 tbsp grated lime zest. En weet nog niet zeker hoe ik de taart helemaal wil opvullen dus wil dan niet de cake al een extra smaak geven... vandaar (ook om echt een duidelijke kokos smaak te houden)

klopt zie nu ook dat bij dat recept geen kokos extract staat aangegeven maar als ik t kan vinden zal mooi zijn! en ik ga ook even langs de AH! Bedankt ;)

Plaats reactie