Wat kan ik met deze ingredienten?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Gnoe
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Wat kan ik met deze ingredienten?

Bericht door Gnoe » vr mei 04, 2012 12:06

Ananas schreef:(maar dit was natuurlijk niet de peptalk waar je op hoopte Gnoe...)
:scratch: ;)
Die link heb ik gebookmarkt -- ik heb nota bene nog een pakje naturel tofutti liggen ergens achterin de koelkast :this: Maar in de groentetas zat rabarber dus nu wordt het toch maar kersen-rabarber crumble als morgen een vriendin Dexter komt kijken. Als ik genoeg tijd heb maak ik ook de strawberry marguerita uit de vegweb nieuwsbrief - lekker 'bloederig' allemaal om in het Dexter-thema te blijven. ;)
.....................................................
Kom eens langs op Graasland!

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » vr mei 04, 2012 20:27

Martine schreef:Quiche!

De crustless mini quiches van Fatfreevegan bevatten champignons en paprika en zijn heel lekker. Het recept gebruikt zijde tofu, maar met stevige tofu kan het ook wel. Misschien iets meer sojamelk toevoegen om te compenseren.
Ze waren inderdaad super lekker! Ze zagen er helemáál niet zo mooi uit als op die link, durfde er ook geen foto van te maken, maar lekker was het zeker. Is inderdaad gewoon gelukt met non-silken tofu en iets meer melk.
Ik heb cup cake papieren vormpjes gebruikt voor in de metalen vorm, maar daar waren ze maar moeilijk uit te krijgen helaas. Heb jij dat ook zo gehad, of waren ze bij jou wel perfect van vorm?
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » vr mei 04, 2012 21:00

Fijn dat jij ze ook lekker vond!

Ik heb siliconen muffinvormpjes van de Xenos zoals deze en die had ik ingevet met een beetje olie. Daar plopten ze heel makkelijk uit en ze zagen er vrijwel net zo uit als op de foto van fatfreevegan. Ik denk dat het met metalen vormen ook beter is om geen papieren vormpjes te gebruiken, maar ze gewoon goed in te vetten.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

jet
Moderator

Bericht door jet » za mei 05, 2012 10:54

Iemand een idee voor bietjes? kHeb 2 bietjes in mijn groentenpakket en ik wil iets maken voor 2 personen. Verder heb ik rijst, pasta, bonen en aardappels in huis.
Weinig tijd om iets te maken, of erg culinair te gaan zijn (dus recepten met veel apparatuur, of veel kooktijd gaan niet werken :wink: )
Heb ook nog in huis: champignons, paprika, aubergine en peentjes.

groetjes
jet
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Ananas

Bericht door Ananas » za mei 05, 2012 16:46

roosteren met sinaasappelsap en dan bij een rijstsalade? (as in, couscoussalade maar dan dus met rijst)

bietenburgers van de ppk?

rode bietenrisotto met gebakken paddestoelen?

borscht?

biete ein biet :heart:

jet
Moderator

Bericht door jet » za mei 05, 2012 20:13

Bietenrisotto maak ik regelmatig, dus ik was op zoek naar wat anders :mrgreen:
Had al wat dingen bekeken online, o.a. bierenburgers en borscht :mrgreen: , dus thanks voor de tips.... Morgen maar eens kijken wat ik er echt van kan maken.
Ik had gelezen dat bietjes inpakken in alu-folie en dan in de oven vele malen lekkerder is dan 'gewoon' koken..... Dus misschien dat morgen maar eens proberen, zoveel extra moeite kost dat nou ook weer niet :D
Kan ik daarna bovendien altijd nog zien wat ik ermee ga doen verder.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Ananas

Bericht door Ananas » zo mei 06, 2012 8:36

Dat is zeker lekker, om ze in aluminiumfolie te roosteren :)

Wat anders: ik heb al een tijdje 2 soorten zeewier in de koelkast liggen, kombu en zeespaghetti. Iemand leuke ideeën wat ik daarmee kan doen? Heb met de kombu al eens een soort curry gemaakt en de zeespaghetti gemengd met spaghetti bij een roomsaus met chinese kool gegeten. Weet niet zo goed waarmee ik het nog meer kan combineren.

Duifje
Leefwijze: flexitarier

Bericht door Duifje » zo mei 06, 2012 20:04

Zeewier smaakt erg lekker met worteltjes. Verder maak ik ook wel eens een puree van bloemkool (gewoon koken en pureren met wat van het kookwater en bouillonblokje)), met daardoor heen (in het zelfde kookwater)kort gekookte paksoy, en zeewier (en een handje gezouten zwarte bonen van de toko).Mmm!

cavia

Bericht door cavia » ma mei 07, 2012 7:24

stamppotje van maken! althans, met kombu lijkt me dat wel lekker. of misosoep.
sushi?

foodgawker is trouwens altijd mijn held, als ik het niet meer weet;
http://foodgawker.com/?s=seaweed

cavia

Bericht door cavia » ma mei 07, 2012 7:25

ik ga denk ik vanavond mn gedroogde kombu soldaat maken. waarschijnlijk gaat het iets met aubergine worden, want daar heb ik nog twee grote van liggen. zal je wel laten weten wat ik ermee heb gedaan!

oh, en bij foodgawker kun je ook nog selecteren op categorie, even op vegan switchen dus ;p

Ananas

Bericht door Ananas » ma mei 07, 2012 14:52

Thanks voor de tips! De kombu is helaas te klein voor sushi, maar ik ga eens op die site neuzen :)

cavia

Bericht door cavia » ma mei 07, 2012 15:19

nee! ik bedoel voor erIN! voor als je inside out sushi maakt. :D
edit; ik heb dulse trouwens haha.

jet
Moderator

Bericht door jet » ma mei 07, 2012 21:10

M'n bietjes waren groene fluffy sponsjes geworden :( Dus geen bietjesgerecht gemaakt..... :?

Ananas

Bericht door Ananas » di mei 08, 2012 17:05

oh wat zonde jet!

en kirsten, heb jij wel eens inside out sushi gemaakt dan? moet je me dan maar eens ff laten zien, het lijkt me ingewikkeld - ha ha.

jet
Moderator

Bericht door jet » di mei 08, 2012 18:16

Nieuwe ronde, nieuwe kansen! In het groentenpakket van deze week zitten ook bietjes :D :D (alleen nu zijn wel mijn worteltjes enzo op, maar goed, niet getreurd, komt vast goed :mrgreen: )

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » di mei 08, 2012 21:08

Naar aanleiding van de mini quiches heb ik vandaag de stoute schoenen aangetrokken en een grote quiche geprobeerd te maken. En het was lekker!! :thumbsup: Grappig, want voorheen vond ik quiches nooit echt lekker (met ei).

http://2.bp.blogspot.com/-BF7i6FlOO2Y/T ... oli+ui.jpg

mmmzzz zit eigenlijk in het verkeerde topic zie ik nu, maar wilde voortborduren op de mini quiches :oops: )
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di mei 08, 2012 21:17

Oooh dat ziet er inderdaad lekker uit zeg. Yum. Ik vind vegan quiche ook lekkerder dan quiche met ei.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

cavia

Bericht door cavia » wo mei 09, 2012 8:24

ik heb vier bieten, en twee zoete aardappels/-tjes. plus nog een bups uien en wat tenen knof. en een aubergine.
ben niet meer van plan om iets te kopen, en heel veel keukengerei (of ja, praktisch alles) zit al ingepakt.
whuttodo?

edit; en nee, nog nooit inside out sushi gemaakt. maar zo moeilijk moet dat toch niet zijn? ipv nori een vel keukenfolie gebruiken, kun je het meteen daarin stevig laten worden in de koelkast. denk ik?

edit2; ik zat te denken om die aardappels te poffen (alleen moet ik dan wel even in een doos gaan graaien opzoek naar zilverfolie), en te vullen met [iets]. uien-something en [iets met bieten] erbij? iemand een leuk idee voor de iets-met-bieten? of een ander leuk idee?

Ananas

Bericht door Ananas » wo mei 09, 2012 8:35

bieten-uienchutney! op je gepofte aardappelbups! :D

grappig dat het hier de hele tijd over bieten gaat trouwens :)

overigens zou ik nóóit als eerste mijn keukengerei verhuizen :p maar goed je weet hoe goed ik was met spullen inpakken. en vooral met spullen niét inpakken. :mrgreen:
(enlatenweeenkeersameninsideoutsushimakendan!)

cavia

Bericht door cavia » wo mei 09, 2012 9:13

maar daarvan wist ik hoe, wat en waar ik het ingepakt wilde hebben. dus vandaar dat ik daar mee begon. ik kon wel verder a la campingkoken. (met een ziljoen kruiden, dat dan weer wel, die stonden er nog)

ik kan het ook niet. ik denk nog steeds "het komt goeeeeeeed, ik heb nog X dagen!" maar ondertussen ben ik niet zo veel thuis, en moet er nog steeds een hoop gebeuren haha.
ik ben blij als het over-een-week is :D

&datlijktmijeenpuikplan!! bieten-uienchutney ook. vanavond het resultaat 8)

Plaats reactie