Wat kan ik met deze ingredienten?
Re: Wat kan ik met deze ingredienten?
Van de sojabonen kun je misschien zelf sojamelk maken? Verse sojamelk schijnt erg lekker te zijn en je kunt er natuurlijk ook mee bakken en dergelijke. Hele sojabonen zijn nogal taai en niet zo lekker stoofpotjes volgens mij.
Van aduki bonen kun je Japanse desserts maken. Dit recept van Isa lijkt me ook lekker: http://www.theppk.com/2010/10/miso-soba ... and-beans/
Van aduki bonen kun je Japanse desserts maken. Dit recept van Isa lijkt me ook lekker: http://www.theppk.com/2010/10/miso-soba ... and-beans/
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!
-
- Leefwijze: veganist
- Contacteer:
Oe ja, goede tips
Sojamelk maken lijkt me wel wat en die stir fry lijkt me heerlijk
Meteen even een boodschappenlijstje maken daarvoor, dank je!

Sojamelk maken lijkt me wel wat en die stir fry lijkt me heerlijk

Meteen even een boodschappenlijstje maken daarvoor, dank je!
Sorry, hier ging iets mis. Kan de moderator dit bericht verwijderen?
Laatst gewijzigd door Marianne op vr aug 15, 2014 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Van sojabonen maak ik soms salade met blokjes aardappel, blokjes biet, rucola en venkelknol, met een dressing van een sjalotje, olie, knoflook, mierikswortelpuree, geweekte cashewnoten, water, azijn, mosterd peper, zout en stukjes augurk. Je moet sojabonen wel langer koken dan andere (na voorweken nog 50 minuten in de snelkookpan op de hoogste stand, met een gewone pan denk ik 2,5 uur), en bij mij zijn ze dan precies lekker, zoiets als kleine tuinboontjes.
-
- Contacteer:
Hm, en dan zijn deze sojabonen nog oud ook. Bedankt, dit klinkt ook lekker.
Ik heb mijn aduki bonen gewoon in een pot zitten samen met allemaal andere bonen, voor als ik chili ofzo maak.
Soja bonen heb ik ook nog thuis, ik ga er idd proberen melk mee te maken.
Ik heb ook (ouders meegenomen uit Italie), een doosje met lupine 'bonen' of balletjes of weet ik veel wat het zijn.
Het ziet er zacht uit, en het zit in een bakje met water en zout.. Geen idee wat ik ermee moet!
En bij de toko laatst sojabonen-vellen gekocht. Er staat op de verpakking dat ze gebruikt worden voor sojabonen-curd ofzo. Ik heb ze gekocht om uit te proberen maar geen idee wat ik ermee moet..
En dan heb ik nog tapioca pearls die ik een keer moet proberen
Soja bonen heb ik ook nog thuis, ik ga er idd proberen melk mee te maken.
Ik heb ook (ouders meegenomen uit Italie), een doosje met lupine 'bonen' of balletjes of weet ik veel wat het zijn.
Het ziet er zacht uit, en het zit in een bakje met water en zout.. Geen idee wat ik ermee moet!
En bij de toko laatst sojabonen-vellen gekocht. Er staat op de verpakking dat ze gebruikt worden voor sojabonen-curd ofzo. Ik heb ze gekocht om uit te proberen maar geen idee wat ik ermee moet..
En dan heb ik nog tapioca pearls die ik een keer moet proberen

Lieve Nugget! <3
Clover
Clover
-
- Contacteer:
https://www.spaansewinkel.nl/images/sto ... chter7.jpg
Zien de lupine bonen er zo uit?
Ik heb ze gedroogd (hier gekocht), heb ze een keer gebruikt alsof het reuzen/Limabonen waren.
Zien de lupine bonen er zo uit?
Ik heb ze gedroogd (hier gekocht), heb ze een keer gebruikt alsof het reuzen/Limabonen waren.
Die lupinezaden eten ze in Portugal en Spanje als snack, met een biertje erbij. Ik vind ze zelf echt heel erg lekker, soms wel erg zout. Als je ze als snack eet kun je het beste het buitenste schilletje eraf pellen/bijten, dat is een beetje stug.
jonges,
ik heb stuk of 10-15 appels met wormpjes stukjes afgesneden 10 of zo.
Nu ga ik maandag deze appels of allemaal opeten (holy shit) of ik maak een appeltaart die ik nooit gemaakt heb.
Heeft iemand een simpel receptje?
thx
ik heb stuk of 10-15 appels met wormpjes stukjes afgesneden 10 of zo.
Nu ga ik maandag deze appels of allemaal opeten (holy shit) of ik maak een appeltaart die ik nooit gemaakt heb.
Heeft iemand een simpel receptje?
thx
Deze lijkt me echt iets voor jou: http://zoetzuurtje.blogspot.nl/2013/11/ ... umble.html
ja het is idd iets voor mij
dankejwel Martine
Ik had thuis nog sucanat, en gewoon meel, en overdatum no egg en baksoda, dus als ik op een of ander manier niet iets kan maken (vanuit niet vegan recepten), dan ga ik maar is inkopen doen maandag.

Ik had thuis nog sucanat, en gewoon meel, en overdatum no egg en baksoda, dus als ik op een of ander manier niet iets kan maken (vanuit niet vegan recepten), dan ga ik maar is inkopen doen maandag.
hoi
ik ga morgen appeltaart bakken en vervolgens neem ik die mee naar mn bijna-carnivore broer en neem bio Turkse cay mee
Ik ga wel volkoren maken zonder bloem, maar gebruik wel de juiste hoeveelheden qua sucanat en ja, voor me broer zeezout
ze moeten die shit liken gewoon. Ik ga morgen kijken wat voor appeltaart recepten ik allemaal kan vinden die het best bij me ingrediënten passen,
anders doe ik die link van Martine.
ik ga morgen appeltaart bakken en vervolgens neem ik die mee naar mn bijna-carnivore broer en neem bio Turkse cay mee
Ik ga wel volkoren maken zonder bloem, maar gebruik wel de juiste hoeveelheden qua sucanat en ja, voor me broer zeezout

anders doe ik die link van Martine.
Dit is een 'echte' appeltaart, die zou je ook wel met volkorenmeel en sucanat kunnen maken. http://veganchallenge.nl/hollandsche-appeltaart/
Volkorenmeel is toch wel... anders dan bloem qua vochtbenodigdheden. Tenzij je heel veel bakt / veel ervaring hebt en het voor jezelf is zou ik voor zoiets, als je mensen wilt overtuigen dat veganistische taart echt gewoon heel erg lekker kan zijn, toch kiezen voor bloem en niet voor meel (als het belangrijkste is dat ze 'die shit gewoon moeten liken').
haha Framboos
dat laatste terugkoppeling was awesome
thx Martine ik typte gister wat in google in, en werd alleen maar desperate om jou allereerste linkje te maken :0

thx Martine ik typte gister wat in google in, en werd alleen maar desperate om jou allereerste linkje te maken :0
Wie weet een lekker recept met gnocchi (ik heb de gnocchi zelf al, dus niet een recept om gnocchi te maken, maar wat ik er daarna mee kan doen
)? Heb even geen idee waar ik zin in zou hebben...

Ik maak graag gebakken gnocchi met broccoli en een beetje edelgist: http://vegetus.nl/gebakken-gnocchi-met- ... okstukjes/
Ik heb ook nog een bakje met lupine bonen, net als op dat plaatje! Ook geeeeen idee wat ik ermee moet. Same for the tapioca pearls, ik heb parels en gewoon 'poeder' vorm in huis, wachtend op gebruik.. 

Lieve Nugget! <3
Clover
Clover
Misschien heb je je gnocchi al klaargemaakt inmiddels, maar dit lijkt mij een heel lekker recept:Raynak schreef:Wie weet een lekker recept met gnocchi (ik heb de gnocchi zelf al, dus niet een recept om gnocchi te maken, maar wat ik er daarna mee kan doen)? Heb even geen idee waar ik zin in zou hebben...
http://www.theppk.com/2011/04/pesto-sou ... ns-greens/
Die wil ik zelf in ieder geval al een hele tijd maken maar ik vergeet het steeds.

Zijn het kleine pareltjes of van die grote (ehm, ongeveer zo groot als de balletjes in balpennen of eerder zo groot als kikkererwten)? (Ik heb voor allebei eigenlijk niet echt tips, haha, maar de kleintjes heb ik weleens in seitan gebruikt). Het poeder heb ik gebruikt in koekjes (PPK chocolate chip!) en kaassauzen en pudding, maar ik vind dat het soms zo'n slijmerige structuur geeft...Brchj schreef:Ik heb ook nog een bakje met lupine bonen, net als op dat plaatje! Ook geeeeen idee wat ik ermee moet. Same for the tapioca pearls, ik heb parels en gewoon 'poeder' vorm in huis, wachtend op gebruik..