advocado en tortilla's (Hartige taart topic)

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
J.S. Coolen

advocado en tortilla's (Hartige taart topic)

Bericht door J.S. Coolen »

hallo allemaal,

Ik ben geheel nieuw in deze wereld, maar ik heb een vraag.

Ik moet zaterdag voor iemand koken die veganistisch dieet volgt en ik wil er graag wat speciaals van maken. Ik zat zelf te denken aan iets van een hartige taart.

Maar de bodem wordt meteen al een probleem, normaal zou ik ook eieren en melk gebruiken als opvulling. Maar dat kan nu niet. (Sorry kan wel heel goed koken zonder vlees te gebruiken, maar zonder dierlijke producten maakt alles toch wat moeilijker.
Laatst gewijzigd door J.S. Coolen op za mar 25, 2006 0:42, 1 keer totaal gewijzigd.

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Hier heeft iemand al eerder een vraag gesteld over quiches.
De bodem van een hartige taart zou je van bijvoorbeeld brood- of pizzadeeg kunnen maken.

En hier staat hoe je een krokant laagje op een hartige taart kunt maken.

Framboos

Bericht door Framboos »

Wat dacht je bijvoorbeeld hier van? ik heb het nog nooit gemaakt maar vind het er erg lekker uitzien!

J.S. Coolen

Framboos schreef:Wat dacht je bijvoorbeeld hier van? ik heb het nog nooit gemaakt maar vind het er erg lekker uitzien!
Ik zie nergens een foto of zo

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Framboos bedoelt waarschijnlijk dat het haar een lekkere taart lijkt als ze het recept leest. Net zoals je over iets kan zeggen dat het lekker of leuk klinkt, ook al heb je het alleen maar gelezen.

J.S. Coolen

na lang zoeken denk ik dat ik met advocado en tortilla's iets wat smaakvollers kan maken

Framboos

Bericht door Framboos »

J.S. Coolen schreef:
Framboos schreef:Wat dacht je bijvoorbeeld hier van? ik heb het nog nooit gemaakt maar vind het er erg lekker uitzien!
Ik zie nergens een foto of zo
Als je een pagina naar boven gaat zie je boven Vegan Menues de foto staan.

Catkins

Re: advocado en tortilla's (Hartige taart topic)

Bericht door Catkins »

J.S. Coolen schreef:hallo allemaal,

Ik ben geheel nieuw in deze wereld, maar ik heb een vraag.

Ik moet zaterdag voor iemand koken die veganistisch dieet volgt en ik wil er graag wat speciaals van maken. Ik zat zelf te denken aan iets van een hartige taart.

Maar de bodem wordt meteen al een probleem, normaal zou ik ook eieren en melk gebruiken als opvulling. Maar dat kan nu niet. (Sorry kan wel heel goed koken zonder vlees te gebruiken, maar zonder dierlijke producten maakt alles toch wat moeilijker.
Bodem kun je maken van meel, water en olie. Het handigst bak je de bodem voordat je de ingredienten erop doet.
Voor de vulling: bloemkool, broccoli (beide 4 min. voorkoken), champignons, vegagehakt, ui, zout, peper.
Daar overeen wittesaus (water, meel, olijfolie, zout, peper) waar je een of twee pakjes tofutti doorheen geroerd hebt met een klein beetje mosterd en wat peterselie.
Daar overheen e.v.t. wat gomasio. En eventjes afbakken in de oven.
Eet smakelijk!

Wat ook een lekkere taart is, en nog makkelijker te bereiden ook, is een taart met minipatissons, rozijnen, pijnboompitten etc;
Bodem maken en bakken.
Patissons + pijnboompitten + rozijnen + ui (eerst fruiten) + paprika en wat je nog meer wilt; bakken. Afblussen met een beetje goeie balsamicoazijn. En zout en peper naar smaak toevoegen.
Het hele zooite op de taart gooien en e.v.t. nog heel eventjes afbakken in de oven.

Plaats reactie