Raw food recept

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Ik heb een raw receptenboekje besteld. Ben benieuwd of het aankomt en of het iets makkelijks en lekkers bevat ;)

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

DeNatuur.NL schreef:Ik heb een raw receptenboekje besteld. Ben benieuwd of het aankomt en of het iets makkelijks en lekkers bevat ;)
Welke heb je besteld Alex?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Wanda schreef:
DeNatuur.NL schreef:Ik heb een raw receptenboekje besteld. Ben benieuwd of het aankomt en of het iets makkelijks en lekkers bevat ;)
Een nederlandstalig boekje met recepten Puur natuur, zonder vuur

Ben benieuwd of het wat is.

veglife

Bericht door veglife »

DeNatuur.NL schreef:
Wanda schreef:
Een nederlandstalig boekje met recepten Puur natuur, zonder vuur

Ben benieuwd of het wat is.
Waar heb je dat besteld?

Tinus

Bericht door Tinus »

Dave schreef:Je kan een combimagnetron op de laagste hete lucht stand zetten en dan heb je eigenlijk een dehydrator dus die hoef je niet aan te schaffen (als je een combimagnetron hebt natuurlijk).
Je bespaart energie/geld/milieu door niet te koken.
Al lijkt een magnetron me nou niet zo geweldig om je eten in te bereiden. Of bedoel je eigenlijk gewoon een oven, aangezien je het over een hetelucht stand hebt?
Vegetarian - that's an old Indian word meaning "lousy hunter." ~Andy Rooney

Dave

Bericht door Dave »

Tinus schreef:
Dave schreef:Je kan een combimagnetron op de laagste hete lucht stand zetten en dan heb je eigenlijk een dehydrator dus die hoef je niet aan te schaffen (als je een combimagnetron hebt natuurlijk).
Je bespaart energie/geld/milieu door niet te koken.
Al lijkt een magnetron me nou niet zo geweldig om je eten in te bereiden. Of bedoel je eigenlijk gewoon een oven, aangezien je het over een hetelucht stand hebt?
Idd een hete lucht oven.
Een combimagnetron is een apparaat met meerdere functies: magnetron, hete lucht, grill en de combinaties daartussen en ik bedoel de hete lucht functie dan is het gewoon een hete lucht oven.

Dave

Bericht door Dave »

Ik heb hier nog een link over sprouting met recepten en info.

http://www.sproutpeople.com

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

veglife schreef:Waar heb je dat besteld?
http://www.eenhoorn.be/site/boeken/gezo ... pe=bmlldXc

Vandaag binnen. Zaten wel leuke recepten tussen. Ik heb nog niets geprobeerd, maar dat ga ik binnenkort weleens doen.

veglife

Bericht door veglife »

DeNatuur.NL schreef:
veglife schreef:Waar heb je dat besteld?
http://www.eenhoorn.be/site/boeken/gezo ... pe=bmlldXc

Vandaag binnen. Zaten wel leuke recepten tussen. Ik heb nog niets geprobeerd, maar dat ga ik binnenkort weleens doen.
Is het de moeite waard, of ga je ons verblijden met wat recepten hier op het forum?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

veglife schreef:Is het de moeite waard, of ga je ons verblijden met wat recepten hier op het forum?
Ik heb het net gehad.. nog niets geprobeerd dus. Maar ben net op en neer gegaan naar den haag en in de tussen tijd gelezen.. lekker dat het allemaal klonk :) Het is heel simpel en toegankelijk geschreven vind ik. Op een enthusiaste toon. Maar het klinkt allemaal erg lekker.

Misschien moet ik de schrijfster eens mailen om te vragen of ik hier een of twee recept(en) mag neerzetten om jullie lekker te maken ;)

veglife

Bericht door veglife »

Klinkt goed, ik ga het boekje ook bestellen. Ik wilde eerst jou reactie afwachten, en dat klinkt smakelijk :D

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Je hebt wel apparaten nodig voor de recepten. Maar de meeste die gebruikt wordt is een blender. Maar ook een juicer en droogover wordt genoemd.

En het boekje is eigenlijk bijna helemaal veganistisch. Ik ben geloof maar 1 keer tegen gekomen dat er honing wordt genoemd. Maar daarnaast werd meteen agave stroop genoemd.

veglife

Bericht door veglife »

Het vervelende is dat ik door mijn keuken apparaten heen ben, dat wordt aanschaffen.......gelijk ook weer eens een broodbak machientje halen en biologisch meel bij de molenaar.

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

DeNatuur.NL schreef:Misschien moet ik de schrijfster eens mailen om te vragen of ik hier een of twee recept(en) mag neerzetten om jullie lekker te maken ;)
*kuch* (ik ben nieuwsgierig!)

mirjamopdekist
Contacteer:

Bericht door mirjamopdekist »

zuurkoolsalade:
zuurkool uitgelekt, geraspte appel, rozijnen, geraspte hazelnoten.

rauwe appeltaart:
bodem: sesamzaad, geraspte kokos, hazelnoot, rozijnen, dadels en zonnebloempitten. Alles fijnmalen in keukenmachine, klein beetje water toevoegen. In taartvorm goed aanduwen.
vulling: appels raspen, stukje geraspte citroenschil, geraspte hazelnoten en rozijnen. Door elkaar mengen, verdelen over bodem. Evt. tijdje in koelkast.

shake:
per persoon: 1 banaan, 2 dadels, 20 gram noten (evt eerst gemalen).
In blender met water.

witlofschuitjes:
Buitenste blaadjes van witlof vullen met een mengsel van gemalen noten met sinaasappelsap, Een partje sinaasappel bovenop

veglife

Bericht door veglife »

mirjamopdekist schreef:zuurkoolsalade:
zuurkool uitgelekt, geraspte appel, rozijnen, geraspte hazelnoten.

rauwe appeltaart:
bodem: sesamzaad, geraspte kokos, hazelnoot, rozijnen, dadels en zonnebloempitten. Alles fijnmalen in keukenmachine, klein beetje water toevoegen. In taartvorm goed aanduwen.
vulling: appels raspen, stukje geraspte citroenschil, geraspte hazelnoten en rozijnen. Door elkaar mengen, verdelen over bodem. Evt. tijdje in koelkast.

shake:
per persoon: 1 banaan, 2 dadels, 20 gram noten (evt eerst gemalen).
In blender met water.

witlofschuitjes:
Buitenste blaadjes van witlof vullen met een mengsel van gemalen noten met sinaasappelsap, Een partje sinaasappel bovenop
Jummie :D

Plaats reactie