Waar hebben wij gegeten?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Starsurprise
Leefwijze: flexanist

Bericht door Starsurprise »

Framboos schreef:Ik denk eigenlijk van niet, omdat ze in een kraakpand zaten en dat kraakpand is een tijdje geleden door de politie binnengevallen.
Nou ben ik daar nog nooit geweest, maar naar horen zeggen kon je daar best lekker eten, voor weinig geld.

Volgens mij was dat best een gewaardeerde plek
Wat jammer dat die er niet meer is.
Zijn er anders nog andere plekken waar je geheel veganistisch kunt eten in Groningen?

Framboos

Bericht door Framboos »

Ik weet dus niet zeker of het er niet meer is he, ik vermoed het.

En bedoel je dat jij er vegan kan eten, of dat het helemaal vegan is?

Starsurprise

Framboos schreef:Ik weet dus niet zeker of het er niet meer is he, ik vermoed het.

En bedoel je dat jij er vegan kan eten, of dat het helemaal vegan is?
Het laatste.
Maar een vegetarische eet-tent met veganistisch voer is ook prima :P

Framboos

Bericht door Framboos »

Helaas. :( Zelfs de Maoz is niet gehele vegetarisch hier.

Starsurprise

Framboos schreef:Helaas. :( Zelfs de Maoz is niet gehele vegetarisch hier.
dat was het eerder wel :(
Het zal wel aan de animo liggen dan.
Er is een natuurvoedingswinkeltje in Roden, de beheerders zijn beiden vegetarier,ze hebben een vriezer waar biologisch vlees in ligt, toen mijn vader vroeg of dat niet weg kon, werd er gezegd dat dan de animo zou dalen en er te weinig klanditie zou komen voor de winkel, het staat er dus alleen maar om de klant tevreden te stellen en ervoor te zorgen dat het winkeltje niet doodbloedt en dat terwijl ze het vlees liever zien verdwijnen.

Erg jammer

Framboos

Bericht door Framboos »

Starsurprise schreef:
dat was het eerder wel :(
Dat was dan wel al heeeeel lang geleden, want de laatste vijf, zes jaar zeker verkopen ze er al vlees.

Starsurprise

Framboos schreef:
Dat was dan wel al heeeeel lang geleden, want de laatste vijf, zes jaar zeker verkopen ze er al vlees.
pfffffffff dan gaat de tijd sneller dan ik dacht.
vijf zes jaar :?

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Maoz Vegetarian niet vegerarisch? Wat is dat nou weer :(

Ik ben deze week naar Kreta geweest en het viel me echt mee hoe goed je er veganistisch kunt eten. Er stond overal wel iets vegetarisch op de kaart en als dat niet veganistisch was deden ze er niet moeilijk over om de kaas eruit te laten en er bijvoorbeeld meer olijven in te doen.
Ik heb ??n keer bij een 'vegetarisch' restaurant gegeten (dat wel tonijn op de kaart had staan), the Third Eye, en twee keer bij het vegetarisch/veganistische B&B waar we sliepen: the Green Terrace. Dat laatste was echt geweldig <3

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Bonnie schreef:Maoz Vegetarian niet vegerarisch? Wat is dat nou weer :(
Nou het meeste is wel vegetarisch, maar bij sommige verkopen ze stiekem vlees.

ActivePaul
Contacteer:

Bericht door ActivePaul »

Dat was idd zo met de Maoz in Groningen zover ik weet. Maar sinds ze verhuisd zijn naar nieuw adres (al enige tijd) zijn ze wel kompleet vegetarisch. Van andere Maoz Vestigingen waar ik tot nu toe ben geweest verkopen ze geen gebakken dierenlijkjes gelukkig.

Edit: Dus ik zou zo snel niet weten welke Maoz zich schuldig maakt aan het serveren van dooddier.
Paul van der Kolk, Schrijver/Filosoof
http://www.paulvdkolk.nl
De christelijk getinte Blog, Vlog en Nieuwssite van ActivePaulus

Marlies
Contacteer:

Bericht door Marlies »

Toen ik in april bij de Maoz in Groningen at, zag ik dat ze daar nog wel vlees verkochten ook (wel bio maar ja, om dan vegetarisch op de gevel te zetten ...).

Framboos

Bericht door Framboos »

ActivePaul schreef:Dat was idd zo met de Maoz in Groningen zover ik weet. Maar sinds ze verhuisd zijn naar nieuw adres (al enige tijd) zijn ze wel kompleet vegetarisch. Van andere Maoz Vestigingen waar ik tot nu toe ben geweest verkopen ze geen gebakken dierenlijkjes gelukkig.

Edit: Dus ik zou zo snel niet weten welke Maoz zich schuldig maakt aan het serveren van dooddier.
Die in Groningen dus. Kijk maar eens op de kaart die aan het raam hangt rechts van de deur. (Ik dacht eerst ook dat ze sinds de verhuizing geen vlees meer verkochten omdat het binnen nergens staat, tot ik die kaart zag hangen.)

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur »

In Leeuwarden verkopen ze b?rgen vlees, ik snapte maar niet waarom, tot ik zag dat ze het Maozlogo van de gevel gehaald hadden. Nu is het dus een ordinaire shoarma-/falafeltent :(

ActivePaul
Contacteer:

Bericht door ActivePaul »

hmmmm, dat was me echt niet opgevallen :( OPLICHTERS! Gvd......
Paul van der Kolk, Schrijver/Filosoof
http://www.paulvdkolk.nl
De christelijk getinte Blog, Vlog en Nieuwssite van ActivePaulus

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick »

Na maanden eindelijk weer eens in Water en Brood.
Heerlijk.
Wat mij opviel dat het vandaag rookvrij was. misschien is dat al een paar maanden zo.

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Vanaf een bepaald tijdstip is dat ja. Of is het voortaan helemaal rookvrij?

Ik ben al lang niet meer geweest. Vaag eigenlijk....kwam er gemiddeld toch eens per twee weken.
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick »

Apraxia schreef:Vanaf een bepaald tijdstip is dat ja. Of is het voortaan helemaal rookvrij?

Ik ben al lang niet meer geweest. Vaag eigenlijk....kwam er gemiddeld toch eens per twee weken.
Ik was er ongeveer om 17.40 uur en ging weg om 18.50 uur ongeveer. Toen was het rookvrij. Er stonden ook geen asbakken. Ik was er met iemand die "nog" af en toe rookt en die had het er over en toen zag ik dat er ook nergens asbakken meer stonden.
Toen "water en Brood" in de "Blauwe aanslag" zaten en later in "Holland Spoort niet" kwam ik er wekelijks. Maar nu was het toch al weer een paar maanden geleden. Het was nu ook niet echt druk. Misschien houdt de koude iedereen binnen.

Ik heb nog een lading GI's, oude Vega's Changes en ander materiaal achter gelaten. Voor om mee te nemen of te lezen.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick »

Voor alle duidelijkheid voor de toevallige lezer/leester, dat ik er niet vaak meer kom, komt meer omdat het niet echt meer op de route ligt en lastig is met de tijdstippen tussen mijn werk overdag en het lesgeven op die avond.

Daniel
Contacteer:

Bericht door Daniel »

thuis

jet
Moderator

Bericht door jet »

Heb laatst gegeten bij een toko die Captain Jack heette in Buurse. Vantevoren even gebeld en gevraagd naar vegan en glutenvrij, en dat was geen probleem.
Het voorgerecht was voor de rest soep, maar ik kreeg avocado salade, best lekker. hoofdgerecht was voor de rest een homp dood beest met aardappeltjes en groenten, en voor mij gegrillde paprika, gebakken champignons en nog wat groente, beetje gewokt en met een scheutje ketjap had ik het idee, allemaal netjes vegan en glutenvrij.
Toen de tijd voor het toetje aan was gebroken had ik koffie besteld, omdat de toetjes meestal niet vegan/glutenvrij zijn. Toen kreeg ik een stukje taart (van datzelfde merk dat de IKEA ook heeft), maar die bleek achteraf niet vegan te zijn, balen (ik had het wel opgegeten, ook al twijfelde ik op dat moment eigenlijk al een beetje....)

Hoe doen jullie dat eigenlijk als je iets krijgt waaraan je twijfelt (of erger, zeker van weet dat het niet vegan is)?
Misschien moet ik dat vragen in een discussie topic? Es even kijken...

Plaats reactie