IJs uit de ijsmachine!

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
* HiPpY *
Leefwijze: veganist

Bericht door * HiPpY * »

Wij hebben hier thuis ook 'n ijsmachine en ik heb laatst heerlijk chocolade ijs gemaakt van havermelk, haver room, soja slagroom en een gesmolten extra pure chocolade reep. eerst choco smelten dan de vloeistoffen er langzaam doorheen roeren en in de ijsmachine doen. Het werd inderdaad keihard toen ik het eenmaal had bewaard, maar op het moment zelf was het erg lekker. En die sojavla is inderdaad een succes, mijn moeder gebruikte de vanille versie altijd als basis voor alllerlei smaken (nu maakt ze nie tmeer zo vaak ijs :()
* PeAcE *

Morghodius

Bericht door Morghodius »

ik wil een ijsmachine! :shock:
Maar de natuur verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Onze velden, onze bossen verworden tot beton.
Overbevolking betekent het einde van ons land.
Voor geld moet ook het laatste boompje aan de kant.

Dick
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Dick »

Ik heb mijn eerste ijs met mijn jongste dochter gemaakt.
Een citroensorbet ijs.
Errug lekker. Smaakt echt naar citroen, meer dan die van AH en lekker fris.
Eerst maar volgens het boekje gemaakt, wel zonder de eiwit. Daarna ga ik wel expirimenteren.
Ik ga nu weer een citroensorbetijs maken en morgen een bananenijs.
Binnenkort ga ik die van Reggie eens proberen.

Ik dacht dat de ijsmachine zelf de koude zou produceren, maar het is een apparaat dat alleen mengt en lang de koude vasthoudt (eerst de koelbak 12 uur in de vriezer leggen) en die koude aan het mengsel afgeeft zodat het ijs wordt.

Framboos

Bericht door Framboos »

ja, dat had ik ook verwacht. Er zijn trouwens wel heel dure die dat wel kunnen dacht ik.

Heb net bosbes-nectarine-ijs gemaakt (wilde bosbessenijs maken, maar had niet meer genoeg bosbessen dus moest er iets bij door...). Ik heb nog geen tijd gehad om echt iets uit te proberen waardoor het ook in de diepvries lekker zacht blijft. Dus heb ik het maar gewoon allemaal opgegeten. :wink:

Heb het een beetje koud nu...

reggie

Bericht door reggie »

ja ze zijn er ik heb er een met compressor
deze kosten nieuw va 180-xxx euro je vindt ze ook wel eens 2e hands via e-bay dan zoeken in Duitsland op eismaschine want in nederland worden ze nagenoeg nog niet aangeboden of veel duurder

Mira

Bericht door Mira »

Probeer ook eens cocosmelk i.p.v. sojamelk en sojaroom. Ik heb zo'n gevoel dat je je sojagebruik niet moet overdrijven, en sommige mensen zijn er allergisch voor.

marmoerings

Re: IJs uit de ijsmachine!

Bericht door marmoerings »

Framboos schreef:Ik heb een ijsmachine gekregen! Joepi joepi joepie! Nu alleen nog recepten. In het bijgeleverde bokej stonden wel recepten voor soja-ijs, maar dat was duidelijk voor lactose-intolerante mensen want er moesten eidooiers in :cry:

Heeft iemand recepten voor lekker vegan ice? En dan het liefst 'room'ijs, want van sorbetijs weet ik wel hoe je het moet maken...

Heb al ff snel met google gezocht, maar kon niet echt iets vinden...

Iemand een recept voor mijn eerste ijsmaakavontuur?!
Mij basis recept is : soja vla sojaroom extra suiker en vanille
Je kunt alle smaken vla gebruiken.Je kunt er fruit ,noten en pitten, chocola ,koekjes en wat je nog meer kunt verzinnen bij doen :hungry2:

Plaats reactie