Wat eten we vandaag?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
xmarloesx
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door xmarloesx »

Apraxia schreef:Ik at een champignon + doperwten curry met basmatirijst en ananaschutney.
Zelf gemaakte chutney? hmm :hungry2:

Apraxia

Bericht door Apraxia »

xmarloesx schreef:
Zelf gemaakte chutney? hmm :hungry2:
Nope...een heerlijke van de Xenos. Echt een aanrader. Ik heb wel zelfgemaakte perenchutney van een vriendin gekregen maar die kan/mag pas over een maand gegeten worden :? ;)
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

jet
Moderator

Bericht door jet »

kreeg iemand te eten, maar ik had geen zin om naar de winkel te gaan, dus maar even heel simpel marokkaanse 7 groenten "couscous" gemaakt:

ik las ergens dat couscous royale volledig niet authentiek was, en dat omdat 7 een magisch getal was je 7 groenten door je couscous moest mikken.....

Nou mag ik geen couscous, want dat is niet glutenvrij, dus ik heb quinoa gebruikt ipv couscous. Die gekookt in water met kruiden.
Die 7 groenten, dat kwam ook perfect uit, want ik had nog een hele lading restjes liggen :twisted:
tofublokjes naturel gebakken, broccoli (1), bospeentjes (2), paprika (3), komkommer (4), uitje (5), courgette (6), sperzieboontjes (7 :cheerie: ), ook in pan. Schepje ajvar (van die paprikaprut) erbij, wat saffraan, komijn, koriander en munt.
Hummus erbij opgeleukt met peterselie en munt.

Eigenlijk heb ik dan natuurlijk stiekem meer dan 7 groenten gebruikt, maar ach, kniesoor die daar op let :D :D
Bovendien, mn teamgenoot vond het erg lekker, hij kende alleen de quinoa niet, dus ik heb de hele avond aan de rest van het team staan uitleggen wat dat nou was.....

Fontanelle

Bericht door Fontanelle »

ik maak vandaag voor de actievoerders die hier vanavond thuiskomen na een dag vol demo's quinoa chickpea confetti casserole uit eat, drink & be vegan met sperzieboontjes.

http://i18.photobucket.com/albums/b129/ ... ngx817.jpg

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx »

Apraxia schreef: Nope...een heerlijke van de Xenos. Echt een aanrader. Ik heb wel zelfgemaakte perenchutney van een vriendin gekregen maar die kan/mag pas over een maand gegeten worden :? ;)
Oow eens kijken of we het hier dan ook hebben. Zelf maak ik altijd courgette chutney en dat is ook zo heerlijk :heart:

(waar voor moet die chutney een maand staan? de recepten die ik heb kunnen altijd nadat ze gekoelt zijn al gegeten worden.)

@ Fontanelle, ziet er goed uit. Volgens mij is eat, drink and be vegan wel een aanrader ofniet?

Fontanelle

Bericht door Fontanelle »

xmarloesx schreef:@ Fontanelle, ziet er goed uit. Volgens mij is eat, drink and be vegan wel een aanrader ofniet?

ja, het is een leuk kookboek. mooie foto's, verassende recepten en fijne basics.

Framboos

Bericht door Framboos »

xmarloesx schreef: Volgens mij is eat, drink and be vegan wel een aanrader ofniet?
Ja!

Annemarieke

Bericht door Annemarieke »

Mijn moeder heeft vanavond hele lekkere wraps met tofu klaargemaakt. Een hele prestatie want ze heeft het niet zo op vegan/apart koken :).

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Uit Veganomicon: Pumpkin baked penne with caramelized onions and sage crumb topping

jet
Moderator

Bericht door jet »

glutenvrije fetuccini met broccoli "kaas" saus

voor 1 persoon
pasta: 100g zilvervliesrijst fetuccine koken
saus:
-halve broccoli in roosjes met pietsie water "roerbakken"
-champignons en walnoten roerbakken
-beetje olie, rijstmeel en klein schepje mosterd opwarmen met een scheut water voor het bevorderen van het doorroeren
-italiaanse kruiden erbij, schepje basilicumpasta van de Xenos
-2 plakjes Redwood vegankaas erdoor kruimelen en "oplossen"
-2 scheppen gistvlokken
-beetje sojaroom, en scheutje citroensap
-lading zwarte olijven erdoor

zaakje door elkaar husselen, en klaar :D

ik heb het in een magnetronbakje gemieterd, want ik moet zo werken, dus ga het lekker daar oppeuzelen, mjummie

Anna

Bericht door Anna »

aubergines met dadels en yofu (uit world food cafe) met vruchtenrijst en alfalfa-salade

Framboos

Bericht door Framboos »

De tofu scramble uit uit Yellow Rose Recipes. Eigenlijk de eerste echt lekkere tofu scramble die ik gehad heb. :D

Marla

Bericht door Marla »

Framboos schreef:De tofu scramble uit uit Yellow Rose Recipes. Eigenlijk de eerste echt lekkere tofu scramble die ik gehad heb. :D
Hoe at je het normaal dan altijd?

Framboos

Bericht door Framboos »

Euh, gewoon van andere recepten.

ingenting

Bericht door ingenting »

soja yogurt + agave + cocos + vage ontbijt graan kussentjes

comfort foodddd.
La maquereau des petits g?teaux (h)

Marla

Bericht door Marla »

Framboos schreef:Euh, gewoon van andere recepten.
Ah, duidelijk :wink:

Nou, ik eet al jaren 'roertofu' uit een of ander nederlands vegetarisch kookboek en ik vind het zo makkelijk nu dat ik te lui ben om een ander recept uit te proberen. Ik eet het bijna elke week wel als ontbijt (lekker ongezond :oops: ).

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Ik had laatst 'scrambled tofu' gemaakt. Ik vond het apart.. op zich wel lekker.

Framboos

Bericht door Framboos »

Marla schreef:
Ah, duidelijk :wink:

Nou, ik eet al jaren 'roertofu' uit een of ander nederlands vegetarisch kookboek en ik vind het zo makkelijk nu dat ik te lui ben om een ander recept uit te proberen. Ik eet het bijna elke week wel als ontbijt (lekker ongezond :oops: ).
Waarom ongezond?! Tofu, wat groenten...

Hoe maak jij het dan ongeveer?

Marla

Bericht door Marla »

Nou laat die groenten maar weg!

Wat ik doe is heel simpel:
Ik bak een ui, zodra die glazig is geworden doe ik de tofu erbij (in plakken). In de pan hak ik eerst met een spatel de tofu in stukken, daarna prak ik ze met een vork. Kruiden erover (kurkuma, djinten, kerriepoeder, zout, peper) en klaar!

Framboos

Bericht door Framboos »

Ui is toch ook groente? Het is in ieder geval gezond. En tofu ook. Dus tenzij je er een liter olie bijgooit...

Je kunt er trouwens heel makkelijk wat spinazie bijdoen. En een tomaatje is ook lekker.

Plaats reactie