Wat eten we vandaag?
-
- Leefwijze: flexanist
-
- Leefwijze: flexanist
-
- Leefwijze: part-time veganist
Wat eten we vandaag?
Vegan falafelballetjes (met dadels en rozijnen; uit de natuurwinkel) met volkoren-pitabroodjes (ook natuurwinkel), ijsbergsla en komkommer/paprika/ui salade. Was de eerste keer dat ik die balletjes heb geprobeerd: waren heerlijk! 

Re: Wat eten we vandaag?
Heb ik dus ook gegeten vandaag (errug lekker!!!), maar ik vond wel iets raars op de ingredi?ntenlijst. Er zit namelijk melkzuur in, maar er staat wel een keer of drie keer uitdrukkelijk vermeld dat ze geschikt zijn voor veganisten. Kan melkzuur ook veganistisch zijn? Het gaat om 'tamruc-falafel' van 'florentin' en ik heb ze gewoon bij de Natuurwinkel gekocht.Wildflower schreef:Vegan falafelballetjes (met dadels en rozijnen; uit de natuurwinkel)
Verder on-topic: heerlijk gegeten vandaag; broccolisoep met zongedroogde tomaatjes, vegan (?) falafelballetjes (met dadels en rozijn; uit de natuurwinkel), appelmoes, halve komkommer voor te snacken erbij.
-
- Site Admin
- Leefwijze: veganist
- Contacteer:
Melkzuur is een chemische verbinding die onstaat bij vergisting van bepaalde bacteri?n. Hier komen ook de 'verzuurde benen' vandaan. Maar ook bijvoorbeeld zuurkool krijgt door melkzuurbacterie?n zijn zure smaak. De benaming zegt in dit geval dus net zo min iets over de herkomst als bijvoorbeeld de voedingsstof eiwit.
- Kirsty xvx
- Leefwijze: veganist
Ik eet met dit weer vooral veel salades en af en toe een soepje. Verder merk ik dat de mediterrane keuken meestal wel goed weg te werken is: pasta, gegrilde groenten (aubergine, courgette, paprika).
Ik eet nu ook vaker 's middags 'warm' (daar bedoel ik dus ook de (maaltijd)salades mee). Zo vlak voordat het echt heet wordt, lukt het nog wel. Bovendien is dat veel gezonder...
Ik eet nu ook vaker 's middags 'warm' (daar bedoel ik dus ook de (maaltijd)salades mee). Zo vlak voordat het echt heet wordt, lukt het nog wel. Bovendien is dat veel gezonder...
-
groente curry (met of zonder naanbrood)
in de allerhande staat een recept: veg. groentecurry met naanbrood(ja ok, dat laatste kun je evt. weglaten als je veganist bent)
het is bloemkoolroosjes, tofu pittig gekruid 2 pakjes, 1 aubergine in blokjes roerbakken, kerrie en kokosmelk erbij en klaar. ik denk dat ik er wel knoflook bij ga doen
het is bloemkoolroosjes, tofu pittig gekruid 2 pakjes, 1 aubergine in blokjes roerbakken, kerrie en kokosmelk erbij en klaar. ik denk dat ik er wel knoflook bij ga doen

-