Wat eten we vandaag?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Overstand
Leefwijze: veganist

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Overstand » di mei 07, 2013 15:42

Overstand schreef:volkoren spaghetti met paddestoelentomatensaus (met edelgist, en misschien bosuitjes)

+ salade met als dressing avocado en salade kruiden, zonnebloempitten
Ik doe in mijn pastasaus uiteindelijk ook meelslurry (1 lepel volk speltmeel, met +- 2 lepels water) zodat mijn saus dikker word. Als kruiden gebruik ik, geelwortel gemengd met witte peper, omdat ik geen zwarte heb.

Persoonlijk houd ik er van, mijn zusje vond het bijv niet.

Ananas

Bericht door Ananas » di mei 07, 2013 16:33

Meelslurry.... dat klinkt echt niet lekker :p

Ik heb vandaag ontbeten met mango kokos havermout en een heleboel bosbessen. Die voordeelverpakkingen bij AH zijn in de bonus, nou die kan ik wel in één keer op!
Lunch was een beetje volkoren spaghetti met groene saus van avocado & spinazie. Vanavond wordt spanakopita's en een restje sushi. Zit tot over mijn nek in de nieuwe VeganChallenge recepten :)

Heb eigenlijk heel weinig trek op de dagen dat ik bij de Vegetarische Snackbar werk. Is goed voor de lijn om de hele dag in de frituurlucht te staan! :mrgreen:

Overstand

Bericht door Overstand » di mei 07, 2013 16:48

haha ik weet niet hoe ik het anders moet noemen :D maar is niet zoo slecht

wow, jij eet ook goed zeg!

Overstand

Bericht door Overstand » di mei 07, 2013 17:43

offtopic:

Voordat ik weer verder ga met schoolwerk,

Hey Ananas, goed dat je d'r weer bent ;)

Ik vond jou altijd dope! haaha

ontopic:

(y)

Ananas

Bericht door Ananas » di mei 07, 2013 18:57

Haha thanks! Ik lees af en toe nog wel eens hier maar heb niet altijd tijd/inspiratie om ook daadwerkelijk te posten :)

Ik vind overigens niet dat ik nou echt zo gezond heb gegeten vandaag, het voelt niet zo! Maar dat zal ook wel door die frituurlucht komen. Ik ben zelfs afgevallen sinds ik daar werk :mrgreen:

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » di mei 07, 2013 19:40

Pompoen. Ben dol op pompoen. Voordeel: Gezond. Nadeel: Duur.
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

Truus

Bericht door Truus » di mei 07, 2013 20:24

DeVegetarische schreef:Nadeel: Duur.
En komt tot de herfst uit het zuidelijk halfrond.

Bowlertje

Bericht door Bowlertje » wo mei 08, 2013 18:50

Vandaag een heerlijke bonenmix van de Ekoplaza op.

jet
Moderator

Bericht door jet » do mei 09, 2013 14:22

Vanavond wordt het zevenbladsoep met Shiitakes en wontons.
De zevenblad komt uit de tuin (hele zak vol, en nog had ik maar 100g ofzo....) en de shiitakes uit mijn woonkamer.. Stronkje had ik zaterdag gekocht, en nu zit ie al helemaal vol met paddo's.
De wontons lagen al een tijdje in de vriezer en die moesten dus een keertje op.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

MargaS

Bericht door MargaS » do mei 09, 2013 16:11

wij eten zo aardappels met sperziebonen, zelfgemaakte fallafelballetjes met sojayoghurt-komijnsausje erbij.

Overstand

Bericht door Overstand » ma mei 13, 2013 11:07

wow zelfgemaakte falafelballetjes awesome!

haha hey Ananas moet dit niet lezen,

maar vanavond ga ik gefrituurde veggies maken met naturel 'yoghurt' tomatensausje eroverheen. typisch turkish 'kizartma' haaha mmmm

had ik al gezegd dat ik geen brood koop

haha hierbij, dus ik ga ook 2 of meer pannekoekachtig uitziende 'broodjes' maken van volk. speltmeel om het daarbij op te eten

tot die tijd,

1 sinaasappel, broccoli, en lezen

groet

Johannetje

Bericht door Johannetje » ma mei 13, 2013 15:51

Ik maak nu ook mijn falafels zelf (nu dat ik eindelijk weet hoe ze niet uit elkaar vallen tijdens het frituren...), kost me iets van 3 euro's voor 40 stuk :D en ik vries ze in en pak er een paar wanneer ik het wil. Dat kost wel tijd en je moet een goede keukenmachine hebben.

Vanavond maak ik een ovenschotel met aardappelpuree, linzen, champignons en maïs.

Truus

Bericht door Truus » ma mei 13, 2013 16:21

Johannetje schreef:(nu dat ik eindelijk weet hoe ze niet uit elkaar vallen tijdens het frituren...)
Kunnen ze ook in de soep ipv frituurvet zonder uit elkaar te vallen?

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » ma mei 13, 2013 19:01

Johannetje schreef:Ik maak nu ook mijn falafels zelf (nu dat ik eindelijk weet hoe ze niet uit elkaar vallen tijdens het frituren...), kost me iets van 3 euro's voor 40 stuk :D en ik vries ze in en pak er een paar wanneer ik het wil. Dat kost wel tijd en je moet een goede keukenmachine hebben.

Vanavond maak ik een ovenschotel met aardappelpuree, linzen, champignons en maïs.

Dat is wel ernstig goedkoop voor 40 stuks... nu ben ik benieuwd naar een heel nauwkeurig recept om niet uit elkaar vallende falafel te krijgen!

Stokkie

Bericht door Stokkie » di mei 14, 2013 7:43

Ik ga vanavond uit eten. "Joh, maar jij kunt niets eten, waar ga je dan heen", vragen mensen me altijd. Maar in de loop der jaren heb ik in Haarlem toch heel wat restaurantjes ontdekt waar ik heerlijk kan eten. Dus ga ik vanavond voor de vegan hamburger in de kroeg, of Indiaas, Indonesisch of een lekker stoofpotje bij de Jetties? Keuzes, keuzes.
~Shoot for the moon. Even if you miss it you will land amongst the stars.~

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » di mei 14, 2013 7:54

Stokkie schreef:Ik ga vanavond uit eten. "Joh, maar jij kunt niets eten, waar ga je dan heen", vragen mensen me altijd. Maar in de loop der jaren heb ik in Haarlem toch heel wat restaurantjes ontdekt waar ik heerlijk kan eten. Dus ga ik vanavond voor de vegan hamburger in de kroeg, of Indiaas, Indonesisch of een lekker stoofpotje bij de Jetties? Keuzes, keuzes.
Vegan hamburger??? Die ken ik ook niet. De vegahamburgers die ik ken zit kippenei-eiwit in... Ik wist niet dat er veganhamburgers bestonden...

Mystique

Bericht door Mystique » di mei 14, 2013 10:38

Bij de Vegetarische Slager verkopen ze vegan hamburgers van het merk Frys. Die zijn, naar mijn idee, niet te onderscheiden van de 'echte' hamburger.
Bij Veggiedeli verkopen ze hamburgers van seitan. Die ga ik zeer binnenkort bestellen, heb ze nog niet geprobeerd...

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » di mei 14, 2013 11:14

Top die hamburgers van de slager verkopen ze in elk geval niet hier in de supermarkt.

Veggiedeli wil ik straks eens gaan bestellen, want heb daar wel meer dingen gezien die ik wil proeven...

Stokkie

Bericht door Stokkie » wo mei 15, 2013 15:28

Ik moet eerlijk zeggen dat ik als ik uit eten ga niet tot in detail navraag wat er in het product zit. Dus kan zijn dat die burger iets bevat wat ik normaliter niet zou eten. Maar als ik echt alles uit ga pluizen dan wordt het wel heel lastig om uit eten te gaan. De veggieburger van Jettis is van kikkerwten gemaakt. Gemakshalve ga ik er dan vanuit dat het vegan is.
~Shoot for the moon. Even if you miss it you will land amongst the stars.~

Overstand

Bericht door Overstand » wo mei 15, 2013 16:37

haha ik ben al sinds ik vegan ben niet meer uit eten geweest.

vegan restaurant, dan heb ik weer zoiets van het is niet bio (hoewel ik weet dat de producten die ik koop 'edit: die een eko keurmerk hebben' niet altijd helemaal bio zijn, maar zoals iemand hier op forum ooit zei, anders weet je zeker dat het niet zo is).

Ok.

Me 'ontbijt' was: 2 kommetjes pompoensoep (waarin verder ui en knoflook in is verwerkt), 1 wortel rauw, 1 doosje blauwe bessen rauw, 1 bord broccoli heeel licht gestoomd.

Nu ben ik aan het avondeten. Een bord groene linzen zilvervliesrijst met daarop schijfjes courgette en aubergine (courgette en aubergine in totaal 15 minuten gestoomd; met het koken van het water circa 8/10 minuten). 'Edit2: Uiteindelijk heb ik de linzenzilvervliesrijst' voorbereid met rode palmolie en geelwortel gemengd met witte peper. Het kan zijn dat ik er beetje currypoeder erbij heb gedaan.

+ Een bowl salade rauw. Deze bestaat uit een kleine worteltje, 4 cherrytomaatjes, 5 radijsjes, handpalmgrootte komkommer, 2 stengels paksoi, 2 bosui, een bos selderij, 4 stengels spinazie (meeste spinazie dus). Ik denk dat ik nu alles heb. Ok, ik heb er 3 el. extra virgie olijfolie opgedaan, beetje saladekruiden, 1 hand zonnebloempitten en in de koffiemolen (ik gebruik geen koffie, maar zeer handig) 1 el. lijnzaadolie gemalen. Daarna 1 el. sesamzaad daarboven. Nogmaals gemaald.

Geen zout gebruikt.

Ik heb mij wel voorgenomen om 1 keer in de maand of zo een zakje chips, koekjes etc. te eten.

Wat ik vanavond verder nog zal eten, waarschijnlijk een appel, sinaasappel, paar bananen en een handje amandelen. Ook een paar gedroogde vijgen als het lukt. Misschien nog een handje rozijnen.

Plaats reactie