Wat eten we vandaag?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Ananas
Leefwijze: veganist

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Ananas »

Ik geef straks een barbecue, ouders zijn op vakantie en ik kan hun huis & tuin gebruiken :mrgreen:

Heb sate in elkaar geflanst van de braadstukjes van de vegaslager met marinade van conimex. En kerriehummus van daphne en pindasaus gemaakt.

Verder gaat er mee:
De hamburgers van de vegaslager, 'saucages', black pepper steaks, 'chicken'burgers en vegan bbq 'meat' van de Chinese vega toko, ciabattabroodjes en tomaatjes en sla om echte hamburgers te maken, bio pistoletjes om als stokbroodjes te serveren, kruidenboter (alpro boter met natuurwinkel kruidenboterkruiden), tofutti cream cheeze, ketchup, knoflook mayo van plamil, soya mayo van plamil enn eurh een komkommer :mrgreen:

Heb er zin an!
Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Whoa die barbecue klinkt goed zeg! veel plezier :D

Ik ben druk met essays schrijven dus eet vanavond waarschijnlijk leftovers van gisteren: Arabian Lentil Soup uit Appetite for Reduction. Hij is wel erg lekker! misschien maak ik er nog wat brood bij.
Ananas

Bericht door Ananas »

Het was ook erg lekker :-)

Wat vond jij eigenlijk van die knoflookmayo van Plamil? ik vond hem niet zo knoflokerig eigenlijk...(of heb ik gewoon een hoge knoflook tolerantie opgebouwd :mrgreen:)
Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Ananas schreef:Het was ook erg lekker :-)

Wat vond jij eigenlijk van die knoflookmayo van Plamil? ik vond hem niet zo knoflokerig eigenlijk...(of heb ik gewoon een hoge knoflook tolerantie opgebouwd :mrgreen:)
:mrgreen: Ik vond hem ook niet echt knoflokerig smaken. Het deed mij vooral aan (de geur van) knoflookpoeder denken, en dat vind ik altijd heel anders ruiken dan verse knoflook. Verder vond ik 'm wel lekker :-) Ga hem binnenkort een keer op een broodje proeven (had 'm nu alleen bij de patat). Maar de Bruno Fischer mayo blijft mijn favoriet.
Zen

Bericht door Zen »

Ananas schreef: Wat vond jij eigenlijk van die knoflookmayo van Plamil?
Los van de smaak, is er iemand het met mij eens dat die Plamil Mayo's sowieso niet te doen zijn vanwege de structuur (brokkerige massa)? Ik snap eerlijk gezegd niet dat ze het zo durven te verkopen.
Cut cold stone with a warm heart
Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

He jammer, heb net een pot binnen gekreven van Veggiedeli. Hopelijk is de overige 195 euro wel goed besteed.
Ananas

Bericht door Ananas »

Ik vind de structuur juist top... vind de smaak vd rice mayo wat te zuur.
Ananas

Bericht door Ananas »

Waar is die bruno fischer mayo eigenlijk te koop?
Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Ik vind Plamil mayo ook totaal niet brokkelig. Misschien was het een verkeerde pot, of is het recept inmiddels veranderd ofzo? Meningen verschillen natuurlijk, maar ik vond 'm juist wel romig qua structuur.

Ik koop Bruno Fischer bij de Ekoplaza Grote Marktstraat in Den Haag, en in Leiden bij de Brandnetel heb ik het ook wel eens gezien. Vroeger kon ik alleen mayo vinden bij de natuurwinkel die ik echt heel vies vond, gelukkig is dat nu wel anders (:
jet
Moderator

Bericht door jet »

Waar is die bruno fischer mayo eigenlijk te koop?
In de plaats waar ik werk hebben ze een grote Jumbo die het verkoopt, in Enschede heeft de Jumbo het niet (volgens mij, nog nooit gezien iig). Ook het ecocentrum Emma in Enschede verkoopt het, maar die prijs is nogal verschillend. Bij de Jumbo betaal ik €1,99 voor een potje, bij Emma betaal ik richting de 3 euro....
Ze hebben ook Yakzo mayo gehad, maar die is euhm....YAK :bye: tenminste, ik vind die heel smerig.

Gister met de Bruno ook knoflooksaus gemaakt voor bij een bbq, en de rest vond het ook erg lekker! :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Gisteren tijdens de potluck: appeltaart, kwarktaart, pudding met rode bessensaus, gefrituurde ananas, luchtige avocadomousse, aspergesoep, gele zwammetjes, nasi, couscous, gerechtje met gehakt, wilde salade, toostjes met brandnetelpesto (waar heel veel andere lekkere kruiden bij in zaten), vlierbloesemsap en nog veel meer. :govegan:
Ananas

Bericht door Ananas »

Potluckss!!! :govegan:

Ik heb het nieuwe kookboek van Lisette gekocht, NON*FISH*A*LI*COUS. Vanavond gaan we eruit koken met een paar meiden :-)
Op het menu staat sushi, tofuvis en kwallekes.... ben erg benieuwd!
Berti
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Berti »

Ananas schreef:Potluckss!!! :govegan:

Ik heb het nieuwe kookboek van Lisette gekocht, NON*FISH*A*LI*COUS. Vanavond gaan we eruit koken met een paar meiden :-)
Op het menu staat sushi, tofuvis en kwallekes.... ben erg benieuwd!
hee? van lisette kreischer? waarom heb ik dat dan nog nergens gezien (ook niet op haar site)
hoe was het bevallen trouwens?
Ananas

Bericht door Ananas »

Ja, het staat op haar naam, maar bevat veel recepten van anderen. Het was heel lekker!

http://i307.photobucket.com/albums/nn28 ... 900981.jpg

Het was echt heerlijk! vooral de beach bumm rijst die bij het recept voor kwallekes zit, om nom nom. Is gewoon rijst maar dan met een soort kokos-munttapenade erdoor. Hebben we uiteindelijk ook voor de sushi gebruikt, omdat het zoveel lekkerder was dan kale sushi rijst :)

Wil van de week nog wat receptjes proberen en dan ga ik er een recensie over schrijven :) kan het boek aanbevelen, zeker als je van vis hield (ik wel). Er zitten wel wat foutjes in hier en daar (ingrediënten in de lijst die niet meer gebruikt worden, 2 theelepels eetlepel mosterd, dat soort dingen)
cavia

Bericht door cavia »

Die rijst en salade waren echt superlekker (:

En om terug te komen op het topic, gisteravond had ik champignonrisotto met geroosterde worteltjes en tomaten.
jet
Moderator

Bericht door jet »

vandaag, nou ja, gisteren.....
Bij mn moeder miehoen met 'nasi' gemaakt.
Ik had de vegagehakt die ze in huis had wat opgeleukt met satékruiden die ik zelf had meegenomen. Ze had van een eigen merk nasi-kruiden in huis (ingredientencheck zei safe, had ze heel lief netjes naar gekeken, volgens mij C1000 eigen merk). Door de 'saus' (het is niet eens saus) hadden we bloemkool en chinese wokgroenten vd C1000 en daarnaast van pindakaas met ketjap satésaus gemaakt, en bij het eten zelf wat pikantjes (dat zijn van die aardappelfrietjes met kruiden).
Mijn moeder vond het heerlijk, en ook mijn tante die notoir altijd wat te mekkeren heeft vond het prima te eten!
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
Liadan

Bericht door Liadan »

Ananas schreef:Ja, het staat op haar naam, maar bevat veel recepten van anderen. Het was heel lekker!

http://i307.photobucket.com/albums/nn28 ... 900981.jpg

Het was echt heerlijk! vooral de beach bumm rijst die bij het recept voor kwallekes zit, om nom nom. Is gewoon rijst maar dan met een soort kokos-munttapenade erdoor. Hebben we uiteindelijk ook voor de sushi gebruikt, omdat het zoveel lekkerder was dan kale sushi rijst :)

Hmm dit lijkt me erg lekker :)
jojo

Bericht door jojo »

Heb net een heerlijke cashwenoten/tofuspread gemaakt. Mjammie!! Wat is dat lekker!! Is bedoeld voor het st Jansfeest van de vrije school, maar is zojuist afgelast wegens het slechte weer. Het wordt nu verplaatst naar maandag, dan willen ze 30 graden hebben. Beter!!!!!!! Kijken of het ons gaat lukken om het lekkere goedje te bewaren :mrgreen:
JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK »

jojo schreef:Heb net een heerlijke cashwenoten/tofuspread gemaakt. Mjammie!! Wat is dat lekker!! Is bedoeld voor het st Jansfeest van de vrije school, maar is zojuist afgelast wegens het slechte weer. Het wordt nu verplaatst naar maandag, dan willen ze 30 graden hebben. Beter!!!!!!! Kijken of het ons gaat lukken om het lekkere goedje te bewaren :mrgreen:
Recept?
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!
jojo

Bericht door jojo »

Ehm........ even denken..... ongebrande cashewnoten een uur laten weken in heet water, een pakje tahoe, flink wat geperste knofjes, 1 tomaat, flinke scheut olijfolie, zout, peper, gerookte paprikapoeder, agavesiroop, beetje citroensap........ dat was het wel geloof ik......alles in de staafmixer...klaar! Ga er ook nog wat verse peterselie door doen en ik wilde er eigenlijk ook nog zongedroogde tomaatjes door doen, maar ikke zoeken en zoeken......nie gevonden nie..... Oh ja! Ook nog wat hot pepper sauce!
Plaats reactie