Wat eten we vandaag?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
* HiPpY *
Leefwijze: veganist

Bericht door * HiPpY * »

nu: Macaroni Hates Cheese van the PPK (ik hou nu al van die site! :D)

het is echt super lekker! en heel eenvoudig te maken, dus ook geschikt als lunch 8-)

vanavond: restje mihoen (kheb eindelijk dikkere gevonden dan die superdunne uit de supermarkt... daar kan je echt niets mee... deze was net zo dik als bij de chinees!) met wokgroenten van gisteravond (alle restjes uit de koelkast en andere dingen die op moesten: prei, ui, ma?skorreltjes uit blik, komkommer reepjes, half bakje champs, wortelrasp, knoflook en bamboescheutjes ^^
* PeAcE *
fief
Contacteer:

Bericht door fief »

Gisteren hadden we pasta met saus met tofu gehakt, groenten en zongedroogde tomaatjes en er was een vleeseter die mee at en niet geloofde dat er geen vlees in de saus zat.
Niels

Bericht door Niels »

Veg_eric schreef:Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest, en ben daar maar even op de weegschaal gaan staan... net 70 kg... :oops:

Daar moet wat aan gedaan worden, veel gekker moet het niet worden (bmi=21,5)
Ik zie 21,5 toch echt in netjes in de groene zone staan.
ingenting

Bericht door ingenting »

Veg_eric schreef:Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest, en ben daar maar even op de weegschaal gaan staan... net 70 kg... :oops:

Dan maar het restje van gister opgewarmd, met een klein blik rode bonen erbij, (240 gr) en pinda saus. (als lunch)

eh...dat is een prima gewicht toch?
aan de lage kant van de ..schaal?..nee.
ik kan niet op het woord komen, maar tussen de 20-25 is toch goed?

Tenzij je ontzettend veel spiermassa hebt (en andere factoren zullen vast ook meespelen) etc. dan is de BMI dinges niet echt accuraat.

Gewoon gezond blijven eten^_^
La maquereau des petits g?teaux (h)
-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Volgens mij wordt tegenwoordig zelfs een BMI tussen 18 en 25 als gezond beschouwd, dus 21,5 is inderdaad niets om je zorgen over te maken.
ingenting

Bericht door ingenting »

ik dacht altijd dat het vanaf 18.5 ondergewicht was en alles onder 17.5 zelfs als 'anorexisch' beschouwd wordt (als je dan problemen hebt met eten etc., sommige mensen zijn nu eenmaal zo licht).
veglife

Bericht door veglife »

Werer even on topic:

Een rauwe sallade van raapstelen, sla en wortelen met daarbij gekookte wortelen, gebakkuh tofu und sate saus. Aardappeltje erbij en een marmite jusje.
Veg_eric

Bericht door Veg_eric »

Ik had wat duidelijker kunnen zijn; Schijnbaar verlies ik een kilo per week, terwijl ik helemaal niet wil afvallen, en dat dan al een week of zes; dat moet niet te lang doorgaan.

dinner: volkoren spirelli (200gr droog), met AH italiaanse groenten (400gr), wat knoflook en wat broccoli, met een half potje bolognese saus van de natuurvoedingswinkel.

http://img248.imageshack.us/img248/4631/im005347pn8.jpg
Niels

Bericht door Niels »

Als dat je hele diner is, snap ik het wel. Ik ga voor dat in drievoud. Maargoed mijn BMI is dan ook 25 :)
Ingentings

Bericht door Ingentings »

Veg_eric schreef:
Ik had wat duidelijker kunnen zijn; Schijnbaar verlies ik een kilo per week, terwijl ik helemaal niet wil afvallen, en dat dan al een week of zes; dat moet niet te lang doorgaan.

dinner: volkoren spirelli (200gr droog), met AH italiaanse groenten (400gr), wat knoflook en wat broccoli, met een half potje bolognese saus van de natuurvoedingswinkel.

Plaatje: http://url248.imageshack.us/url248/4631/im005347pn8.jpg
Aaah okay:)

Soms dan gaat je lichaam door dat soort fases (ineens afvallen/aankomen)...
gewoon in de gaten houden en als het doorgaat toch iets meer eten om verder gewichtsverlies te voorkomen:)

Vandaag, hopelijk mijn laatste lazy day:
- Tomatensaus als soep
- ik weet nog steeds niet wat ik verder willl
of pannekoekjes van kikkererwten bloem of kidney bonen..

en misschien dat ik iets van taart ga bakken..
Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave »

@Veg_eric: gewoon wat meer noten eten, bevatten veel calo's ?n zijn goed voor je:)

Of is er iets mis?
ingenting

Bericht door ingenting »

okay.

kidneybonen (comfort food)

of

amandel cake met een laagje marzepijn en kersen (vlaaivulling) erbovenop en daarbovenop misschien weer een crumb topping (ehm... heavenly zomg but not nutritious food).
Veg_eric

Bericht door Veg_eric »

Niels schreef:
Als dat je hele diner is, snap ik het wel. Ik ga voor dat in drievoud. Maargoed mijn BMI is dan ook 25 :)
Echt? het is geen plat bord hoor, 32 cm rond, en de rand is 5.5 cm boven de tafel.
Wat eet jij dan? Als ik op m'n werk vertel dat als ik uit blik eet, dan ik dan in m'n eentje een gezinsblik op eet..... dan zakken de monden langzaam open.

Ik heb net als "toetje" nog een halve liter soja vla op gegeten.

@Mave : stress :) (komt wel weer goed)
Niels

Bericht door Niels »

Veg_eric schreef:
Echt? het is geen plat bord hoor, 32 cm rond, en de rand is 5.5 cm boven de tafel.
Wat eet jij dan? Als ik op m'n werk vertel dat als ik uit blik eet, dan ik dan in m'n eentje een gezinsblik op eet..... dan zakken de monden langzaam open.

Ik heb net als "toetje" nog een halve liter soja vla op gegeten.
Ok het lijkt wat kleiner dan. Ik ga ook wel voor zo'n 400 grams zak groente + en een pak tofu + bijbehorende pasta in zo'n geval.

Trouwens, van het soja-eiwit-poeder (natuurwinkel en de Tuinen) kom je ook wel snel aan, is m'n ervaring.
* HiPpY *

Bericht door * HiPpY * »

ik weet het nog niet voor vanavond... ik heb nog 'macaroni hates cheese' saus in de koelkast, dat was erg lekker, maar kan ik ook voor morgen als lunch bewaren... verder nog 'n paksoi, aardappels, worteltjes en eh worteltjes :P nouja... ik denk dat ik de paksoi maar voor morge bewaar, of zou je daar ook 'n soort stamppot van kunnen maken?
* PeAcE *
Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Vandaag linzen-groentensoep ala mamma gegeten (lees: mamma maakt altijd overmatig gevulde en voedzame soep voor me :P)
Met wat champignon/broccoli groenteprutje
Anna

Bericht door Anna »

overheerlijke (al zeg ik het zelf :wink: ) bieten-tortillas met rijst en rozijnen.
afgekeken van Enig Alternatief
* HiPpY *

Bericht door * HiPpY * »

sla met gebakken tofu in 'n prutje ^^
* PeAcE *
Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Rode kool met appeltjes en rozijntjes
Aardappelpartjes uit de oven
ingenting

Bericht door ingenting »

woteltjes, ui en aardappel in blokjes met agave/mosterd marinade uit de oven (yummm)

en ik denk dat ik er nog wat seitan achteraan gooi of fruit^_^
Plaats reactie