Ik heb bij de Jumbo alhier gevraagd of ze de Good-Bite-Kroketten konden bestellen omdat ze bij de Jumbo in Drachten in elk geval wel te leveren waren. Helaas kon dit niet. Ze hebben gebeld met het hoofdkantoor en met de Jumbo in Drachten en de conclusie was dat de Jumbo in Drachten toch een soort van min of meer zelfstandige inkooporganisatie was die dingen in kon kopen waar andere Jumbo's niet aan konden kopen. Via de normale inkoopweg was het spijtig genoeg niet mogelijk om nog aan die kroketten te komen.
marjan schreef:
Ik heb bij de Jumbo alhier gevraagd of ze de Good-Bite-Kroketten konden bestellen omdat ze bij de Jumbo in Drachten in elk geval wel te leveren waren. Helaas kon dit niet. Ze hebben gebeld met het hoofdkantoor en met de Jumbo in Drachten en de conclusie was dat de Jumbo in Drachten toch een soort van min of meer zelfstandige inkooporganisatie was die dingen in kon kopen waar andere Jumbo's niet aan konden kopen. Via de normale inkoopweg was het spijtig genoeg niet mogelijk om nog aan die kroketten te komen.
Ik geloof ook dat mijn moeder de Good-Bite kroketten bij de Jumbo hier in de buurt ook niet kon vinden.
Vandaag in een Ottomaans restaurant gegeten: vooraf gevulde wijn- en koolbladrolletjes, als hoofdgerecht gegrilde en gevulde groenten met een tomaten-parikasaus. Erbij heerlijk brood en rauwkostsalade. Appelthee toe.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home
pompoen, broccoli, tomaat, citroensap en oregano, zout
Klein snijden, in de foodprocessor met wat water tot de stukjes klein genoeg zijn, dan nog wat water er bij en opwarmen tot het heet genoeg is zonder dat het kookt. De damp komt er dan net van af
Na de soep als hoofdmaaltijd van de dag, heb ik maar een salade als avondeten gemaakt.
Geen zin om echt te koken vandaag.
Rucola, lollo bionda sla geloof ik, met geraspte wortel, wat mais, een simpele dressing en zwarte olijven en geroosterde zonnebloempitten en pompoen pitten. Achteraf heb ik er ook nog gomasio over gestrooid.
Ik heb vandaag voor het eerst lekkere tempeh op en gemaakt.
Voorheen was ik als de dood voor Tempeh, en moest al kokhalzen bij de gedachte.
Zo heb ik het bereid:
-Tempeh in zeer dunne plakken snijden
-Marinade: sojasaus (veel), wat olie (ik had Olijfolie gebruikt maar Sesamolie is ook zeer geschikt), een beetje Sucanat (oerzoet), peper, gehaktkruiden, verse knoflook en paprikapoeder.
-Tempeh bedekken met dit mengsel en voor 2 uur laten intrekken.
-Bakken in grillpan.