Martine schreef:Wij eten vanavond denk ik baguettes met zelfgebrouwen cashewbrie en koolsla. Of koolraap, sperzieboontjes en Vegafit vissticks. Ikweethetnogniet...
Klinkt wel heel lekker die brie
Ik eet vanavond spaghetti met een eenvoudige tomatensaus.
Ah, dat is jammer. Dit forum is veganistisch, dus het is niet de bedoeling dat je hier foto's of recepten post met dierlijke producten zoals geitenkaas en crème fraiche. Er zijn heerlijke plantaardige vervangers voor deze ingrediënten die we je graag helpen vinden als je wilt.
Martine schreef: ↑ma aug 14, 2017 15:00
Ah, dat is jammer. Dit forum is veganistisch, dus het is niet de bedoeling dat je hier foto's of recepten post met dierlijke producten zoals geitenkaas en crème fraiche. Er zijn heerlijke plantaardige vervangers voor deze ingrediënten die we je graag helpen vinden als je wilt.
Ik heb als moderator je foto verwijderd.
Oke! Ik eet zelf niet altijd zó vegetarisch, wel heel vaak zonder vlees. Laatst at ik een quinoa salade, hier zaten helemaal geen dierlijke producten in.
Vergelijkbaar met Marokkaanse harira soep, maar dan met veel kruiden, spinazie en/of gerst en dus een meer hartige, kruidige smaak . Het zijn beide dikke soepgerechten met een mix van peulvruchten.
De soep wordt gebonden met een bloempapje. Dat doe je door bloem met koud water te mengen en wat van het soepvocht erbij te doen. Daarna doe je dat langzaam bij de soep. Je kunt ook pasta door het vocht doen, voordat je gaat staafmixen. Gestaafmixte pasta bindt ook soep.
Je kunt hier gemakkelijk zelf een veganistische / vegetarische variant op maken.
Kikkererwtem salde met rode ui, zonnebloempitten en chia zaad.
Gekookte zoete aardappel met (op de laatste twee van de vijftien minuten) diepvrieserwten. Geprakt met peper en zout. Het leuke is, met prakken blijven de erwten gewoon heel.
Is trouwens niet zo'n passemde combi die salade met zoete aardappel. Maar het was toevallig wat ik in huis had