Ik had ook een kleintje gemaakt met appel en ui maar ik ben er nog niet helemaal over uit of ik die lekker vond (smaakte een beetje naar zuurkool (?)).
Pizza met zuurkool klinkt eigenlijk zo gek nog niet... Maar appel en ui?Bonnie schreef:Ik had ook een kleintje gemaakt met appel en ui maar ik ben er nog niet helemaal over uit of ik die lekker vond (smaakte een beetje naar zuurkool (?)).
Oeh oeh oeh dat klinkt heerlijk! Hoe marineer je de tofu?Mystique schreef:Ik at pindakaasnoedels.Noedels met ui, rode paprika en broccoli en gemarineerde tofu met een pindakaassaus. Al een flinke tijd een grote favoriet.
Heel simpel. Met sojasaus, gember en knoflook. (Wel natuurlijk eerst in stukjes snijden en goed laten drogen, maar dat wist je vast wel al). En de pindakaassaus is gewoon pindakaas met sojasaus en water. Simpel recept dus, maar echt heel lekker. Is ook altijd een succes voor gasten, alleen zou ik dan die witte roerbakstukjes van de AH gebruiken ipv tofu, omdat veel mensen meer moeite hebben met tofu dan die stukjes.Luna schreef:Oeh oeh oeh dat klinkt heerlijk! Hoe marineer je de tofu?Mystique schreef:Ik at pindakaasnoedels.Noedels met ui, rode paprika en broccoli en gemarineerde tofu met een pindakaassaus. Al een flinke tijd een grote favoriet.
Thanks! Ga ik vast een keer proberen. Ik vind de tofublokjes van AH ook makkelijk om in huis te hebben. Liggen hier standaard in de vriezer voor als er snel iets op tafel moet, of voor als manlief gekookt heeft (aardappels, groente, en... wat wil jij?). Maar zelf marineren is lekkerder, al heb ik nog altijd moeite de goede smaak te pakken te krijgen.Mystique schreef:Heel simpel. Met sojasaus, gember en knoflook. (Wel natuurlijk eerst in stukjes snijden en goed laten drogen, maar dat wist je vast wel al). En de pindakaassaus is gewoon pindakaas met sojasaus en water. Simpel recept dus, maar echt heel lekker. Is ook altijd een succes voor gasten, alleen zou ik dan die witte roerbakstukjes van de AH gebruiken ipv tofu, omdat veel mensen meer moeite hebben met tofu dan die stukjes.
Ja, snackbars zijn aan de ene kant wel makkelijk omdat je er zonder gedoe in ieder geval een frietje kan bestellen, maar er is niet veel keus! De meest vullende optie is denk ik patat met pindasaus, maar dan moet je nog geluk hebben dat de pindasaus vegan is. De Vegetarische Snackbar heeft zoooveel lekkers, dus het zou fijn zijn als gewone friettenten ook zoiets in het assortiment op zouden nemen!Sandra schreef:Daar was ik al bang voor Framboos, we liepen een Falafal zaakje voorbij, had achteraf spijt dat we daar niet naar binnen liepen. Iemand riep net op Facebook dat nasischijven vegan zijn maar volgens mij zit daar ei in en daarbij, ze worden dan in hetzelfde vet als vleesproducten gebakken en dat wil ik niet op mijn bord hebben, brrrr.
Klinkt lekker! Ik wil ook eens een vegan Turkse pizza maken maar ik heb geen idee hoe dat moet (maak wel graag wraps/platbrood), dus lijkt me leuk als je erover post!Sandra schreef:Ik heb vandaag voor het eerst volkoren wraps gemaakt (hoe simpel is dat) en had er als vulling gele paprika, snacktomaatjes, wokstukjes met kip smaak en komkommer ingedaan met een eigengemaakte knoflooksaus.
De rest van het deeg heb ik in de vriezer gelegd in de hoop dat ik er later deze week Turkse pizza's van kan maken.
Jaaaaa dat zou heerlijk zijn Bonnie @ De Vegetarische Snackbar! Ik heb niet eens aan pindasaus gedacht, suf, houd ik in gedachten voor de volgende keer (mits het vegan is inderdaad).Bonnie schreef: Ja, snackbars zijn aan de ene kant wel makkelijk omdat je er zonder gedoe in ieder geval een frietje kan bestellen, maar er is niet veel keus! De meest vullende optie is denk ik patat met pindasaus, maar dan moet je nog geluk hebben dat de pindasaus vegan is. De Vegetarische Snackbar heeft zoooveel lekkers, dus het zou fijn zijn als gewone friettenten ook zoiets in het assortiment op zouden nemen!
Hmz, bummerIk heb nog nooit vegan nasischijven uit de supermarkt gezien (ook niet veel gezocht, maar toen ik het een keer checkte zat er o.a. gelatine in...) al heeft de Vegaslager ze wel.
Thanks!Klinkt lekker! Ik wil ook eens een vegan Turkse pizza maken maar ik heb geen idee hoe dat moet (maak wel graag wraps/platbrood), dus lijkt me leuk als je erover post!
Aww, je lunch klinkt lekker maar van je avondeten word ik een beetje verdrietig! Ik hoop dat je in ieder geval geen honger hebt.Martine schreef:Soms zijn de vegetarische loempia's bij snackbars vegan, maar je moet altijd oppassen voor ei.
Ik at vandaag heel vreemd, omdat ik in Polen op congres ben en ze eten hier vooral heel veel dieren...
Ontbijt: zuurdesembrood met jam
Lunch: bietensoep, aardappels, bieten, gebakken champignons met ui, boontjes en worteltjes, salade
Avondeten (op een bbq): bier, brood met mosterd en een augurk
Tussendoor: veel zelf meegenomen crackers, gedroogd fruit en energierepen