Wat eten we vandaag?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Assie
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Assie »

Ik heb bruine bonen in de week gezet. Heb nog veel wortels en paprika, denk stoofpotje of soep.

Mystique

Bericht door Mystique »

Ik ga vandaag pilav maken (met parmesan en erwten). Niet meer gegeten sinds ik geen kaas meer eet, dus ik ben erg benieuwd of het nog net zo lekker zal zijn met gistvlokken/vegan parmesan...

Luna

Bericht door Luna »

Mystique schreef: Damn, die Yuzu salade is ECHT lekker! Alleen, jammer genoeg, zo verdomde duur.
Mag ik me daar volledig bij aansluiten? Jee, die salade is echt super lekker. :shock: Koop ik vast nog wel eens vaker voor een "verwenmomentje". :)

Mystique

Bericht door Mystique »

Luna schreef:
Mystique schreef: Damn, die Yuzu salade is ECHT lekker! Alleen, jammer genoeg, zo verdomde duur.
Mag ik me daar volledig bij aansluiten? Jee, die salade is echt super lekker. :shock: Koop ik vast nog wel eens vaker voor een "verwenmomentje". :)
Nou... Weet je wat ik zo gek vind? Ik vond 'm de eerste keer super lekker, maar ik heb 'm erna nog 3x geprobeerd en lang niet zo lekker meer. Ik moet er zelf nog wat Kikkoman aan toevoegen om het nog enigszins lekker te maken. Mijn vriend denkt er hetzelfde over, dus het ligt niet enkel aan mijn smaak. Raar toch?

Johannetje

Bericht door Johannetje »

Ik heb gisteravond een vegan versie van de Franse Bourguignon gemaakt, met seitan, worteltjes en champignons en natuurlijk rode wijn, erg lekker :D
Voor de lunch had ik guacamole gemaakt en een wortelsalade met tahin dressing. Ik heb dit in stokbrood gestopt met wat hete saus.

Jane

Bericht door Jane »

Bedankt voor de tip over de Yuzu salade. Ik vind hem ook heerlijk, heb meteen een nieuw bakje ingeslagen :)

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 »

Mystique schreef:
Luna schreef:
Nou... Weet je wat ik zo gek vind? Ik vond 'm de eerste keer super lekker, maar ik heb 'm erna nog 3x geprobeerd en lang niet zo lekker meer. Ik moet er zelf nog wat Kikkoman aan toevoegen om het nog enigszins lekker te maken. Mijn vriend denkt er hetzelfde over, dus het ligt niet enkel aan mijn smaak. Raar toch?
Heb ik 'm net gekocht om te proberen van de week...

Luna

Bericht door Luna »

Mystique schreef:Nou... Weet je wat ik zo gek vind? Ik vond 'm de eerste keer super lekker, maar ik heb 'm erna nog 3x geprobeerd en lang niet zo lekker meer. Ik moet er zelf nog wat Kikkoman aan toevoegen om het nog enigszins lekker te maken. Mijn vriend denkt er hetzelfde over, dus het ligt niet enkel aan mijn smaak. Raar toch?
Dat is inderdaad raar Mystique! Misschien omdat het nieuwe er af is? :P Ik probeer 'm vast nog wel vaker, zal je laten weten hoe het bij mij gaat.

sillygirl

Bericht door sillygirl »

Wij hadden vanavond de bean burgers van de vegan challenge, alleen dan met de kidneybonen waar ik gisteren een grote voorraad van gekookt en ingevroren heb. :) Ze waren iets te zoet (verkeerde ketjap gebruikt denk ik) en wortelig maar toch wel erg more-ish :D En ook een stuk goedkoper en gezonder dan de Vivera bean burgers die we tot nu toe eten. Ik ga zeker vaker burgers maken, maar eerst kunnen we nog de 6 stuks opeten die nu in de vriezer liggen. :D
Verder hadden we bloemkool, broccoli en aardappels met een erg lekkere vegan jus uit het boekje 500 vega gerechten. Ik vind het echt een super boekje juist vanwege de introductie, met basisrecepten, kooktijden voor bonen, hoe je zelf vegan mayo kunt maken, etc. :-)

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

Gister een Japans recept gemaakt uit The 30 Minute Vegan's Taste of the East: geroosterde aubergine met zwartesesamsaus, en zelf aangevuld met geroosterde pompoen, gekookte sperziebonen, zwarte rijst en tofu.
Absoluut waanzinnig!
Alles eraan was lekker. Aubergine uit de oven is heerlijk, en die zwartesesamsaus is ook echt heel lekker.
De dingen die ik erbij had gedaan, waren deels een gok, maar het bleek supergoed bij elkaar te passen, en het was ook nog eens een heel kleurrijk geheel.
Dit ga ik echt heel vaak maken.

Brchj

Bericht door Brchj »

Wow klinkt lekker Fynnya!
Ik heb niet veel meer gexperimenteerd in de keuken, tijdgebrek dus makkelijke dingen maken..
Lieve Nugget! <3
Clover

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 »

Nou ik vond de Yuzu salade ook wel lekker, maar niet spectaculair overigens...

Thaa
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Thaa »

Basilicum tofu, met groente en pasta :)

Unicorn

Bericht door Unicorn »

Ik at gemalen bloemkool met wortels, avocado en bosuitjes gerold in nori vellen en een grote kom met gestoomde spinazie ernaast.

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 »

Pompoen-pastinaakpuree van Vegetus. Een zeer goddelijke uitvinding en een lichte verslaving inmiddels...
En dan nog een lekkere salade erbij..

Brchj

Bericht door Brchj »

Vandaag heel makkelijk gegeten met ingrediënten uit huis: volkoren pasta met vegan groene pesto, zongedroogde tomaten, gestoomde prei en knoflook en edelgist.makkelijk voor wanneer je geen zin of tijd hebt. :mrgreen:
Lieve Nugget! <3
Clover

sillygirl

Bericht door sillygirl »

Het was niet echt een mooi ogend Valentijnsdiner zoals je ze op FB voorbij ziet komen maar het was wel heeerlijk:
tofu & tempeh knapperig gebakken in flink wat kokosolie, gestoomde broccoli en bloemkool en winterpeen, pittige pindasaus van water en zo'n blokje wat je in de toko kan kopen, en gekookte gerst.

De gerst (de ongeslepen soort van de natuurwinkel) wilden we eens proberen omdat het gezonder is dan witte rijst en niet heel duur, maar we vonden het eigenlijk ook heel lekker! Ik had een grote hoeveelheid gekookt en in porties ingevroren omdat het wel een hele dag tijd kost met 5 uur weken, 1 uur koken en 3 uur nawellen). Nu was het gewoon even in de magnetron opwarmen en klaar. :D

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Ik doe niet aan valentijn maar was wel blij dat na een drukke dag mijn vriend een lekker bord pasta kookte.

Luna

Bericht door Luna »

Wat lief Assie. Ik vind koken heerlijk, maar het is ook wel eens fijn als je gewoon kan gaan zitten en opscheppen. :)

Wij hebben vanavond ook pasta. Denk dat ik er een vegan braadworstje bij doe en lekker veel groenten in tomatensaus.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Precies, ik hou van koken maar niet 365 dagen per jaar :wink:

Vandaag eet ik een dikke soep met allerlei groenten en linzen of gele spliterwten.
Heb in ieder geval knolselderij, wortels, navets en broccoli die erin kunnen.

Plaats reactie