Wat eten we vandaag?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Luna

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Luna »

Goed om te horen Assie!

Grappig Sandra, wij eten ook zuurkool. :) Maar dan broodjes met een (niet vegan) Vivera knakworst. Lekker met mosterd en ketchup. :D

Sandra
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sandra »

Ooooh dat is ook een goed idee Luna, ga ik onthouden!

Vanavond eet ik een restantje pasta naar recept van Martine (met avocado) en daarbij een flinke bak wortelsalade met paprika.

Luna

Bericht door Luna »

Ik had vandaag pitabroodjes met de nieuwe lupine shoarma van Vivera. En een gemengde salade met worteltjes en kikkererwten voor de groentjes. 8)

Mystique
Leefwijze: veganist

Bericht door Mystique »

Goya met tofu en hamblokjes...

Bleh, :? snoskommers zijn vies! :eek:

Ananas

Bericht door Ananas »

Wat is goya? :)

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Ik ging gisteren naar Lidl en mijn vriend naar Aldi. Ik zei dat ik de groenten wel mee zou nemen.
Bij de auto aangekomen (winkels om de hoek van elkaar) hadden we 2 dozen champignons, 2 zakken spruiten en 2 trios paprika :mrgreen:

"Het zag er zo lekker uit", welke man zegt dat over groenten.

Dus ik denk vandaag maar iets met spruiten, even kijken wat er op moet.
Anders mijn pasta met vegan bolognese, erg lekker.

Mystique

Bericht door Mystique »

Ananas schreef:Wat is goya? :)
Bitter melon, met de nadruk op bitter dus...

http://1.bp.blogspot.com/-CGT4JqLCCcI/T ... _melon.jpg

sillygirl

Bericht door sillygirl »

wij eten vandaag deze hutspot met gembersiroop. erg makkelijk en minder saai dan 'gewone' hutspot. Ben aan het uitproberen hoe het smaakt met gemarineerde reepjes tofu, want we vinden de geitenkaas altijd heerlijk en ik zoek naar een vegan alternatief. Tofu is me nog nooit gelukt om lekker te krijgen maar wie weet gaat het in de oven beter :-)

http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... eitenkaas/

Luna

Bericht door Luna »

Ik had vanavond een zelf in elkaar geprutst stoofpotje van zwarte bonen, paprika, zoete aardappel en rijst (en een kliekje kikkererwten). Daarbij gebakken reepjes tofu curry/mango van het merk Taifun. Ik kende het niet maar vind het enorm lekker dus koop ik zeker vaker! :mrgreen:

http://i875.photobucket.com/albums/ab31 ... 1d370f.jpg

Ik heb ook altijd moeite met tofu lekker krijgen, sillygirl, maar deze is kant en klaar en echt geslaagd wat mij betreft! Wie weet hebben ze nog meer smaken en gaat er eentje goed bij jouw hutspot? Zelf marineren kan natuurlijk ook altijd...

Sandra

Bericht door Sandra »

Wat een heerlijke gerechten allemaal!! De lupine shoarma lijkt mij erg lekker.

Ik eet vanavond spruitjes, aardappels en vegetarische saté van Mora.

sillygirl

Bericht door sillygirl »

ik was wat uitgeschoten met het chilipoeder dus de tofu was allesbehalve smakeloos! ik had de tofu alleen uitgedroogd en gemarineerd en daarna bovenop de hutspot gelegd, om onder de grill te gaan. daar werd hij wel een beetje knapperig van, maar het was denk ik toch beter geweest om het eerst te bakken. Ik hoop ooit in mijn leven tofu écht knapperig te kunnen krijgen, zoals men zegt dat mogelijk is :D ipv dat het op gekruide kwark lijkt. :P

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Er zijn verschillende manieren om tofu echt knapperig te krijgen. De snelste manier is om de tofu uit te persen, te bakken en dán pas te marineren door er in de hete pan bijvoorbeeld wat sojasaus overheen te gieten die er dan meteen inbakt. Een andere manier is om hem met marinade en al in de oven te doen en dan ongeveer een half uur tot drie kwartier te laten bakken tot de marinade helemaal is opgenomen/verdampt.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Marla

Bericht door Marla »

Luna schreef: Ik heb vanavond deze gemaakt: http://www.veganchallenge.nl/romige-pas ... oerenkool/

En dit is het resultaat:

http://i875.photobucket.com/albums/ab31 ... 1862c9.jpg

Vond het tegenvallen. :( Zat weinig smaak aan, en de artisjokharten vond ik vies. :-| Heb ze 1 keer eerder op, toen vond ik ze ook echt niet lekker, maar ik wilde ze een tweede kans geven. Nooit meer dus. Bweek. Het ziet er ook niet zo lekker uit hé, op de foto. :P Weinig kleur... Naja, volgende keer beter!
Dit recept intrigeerde me dus ik heb het dinsdag gemaakt. Vanwege jou opmerkingen over flauw zijn heb ik het recept iets aangepast: ui en knoflook bakken, daar de groenten bij gooien en even mee laten bakken (ipv koken dus). Verder wat kruiden erbij: basilicum, tijm en oregano. Artisjokharten op olie gekocht ipv op water, die zijn wat smaakvoller (helaas ook duurder). Het resultaat was best lekker, alleen vond ik die artisjokharten echt helemaal niks toevoegen, dus die zou ik een volgende keer gewoon weglaten.

Overstand

Bericht door Overstand »

tofu curry/mango van het merk Taifun, hey die lijkt op vissticks. :)

misschien ga ik em proberen als die biologisch is.

Jonges, ik heb gister mijn zelfgemaakte aardappel-blackbean burgers gebakken in higholeic zonnebloemfrituurolie, van het merk Ekoland, (9,95) en vond ze lekkkerder geworden dan wanneer ik ze normaal in kokos of palmolie bak. Dus voortaan ga ik ze zo bakken.

Ik blijf wel mn salade eten, en mn boontjes en graantjes.

Sandra

Bericht door Sandra »

Ik vond de vega sate van Mora best lekker maar vond het een vage nasmaak hebben, kan het niet thuisbrengen?

Vanavond staat er zvrijst, Chinese kool en gebakken tofu reepjes op het menu. Ik verheug me meer op morgen: spinazie burger, maar dan als gehele maaltijd (een soort megagrote spinazie burger haha - http://www.veganchallenge.nl/spinazieburgers/ - )

Joyce

Bericht door Joyce »

Vanavond staat bij mij de curry met kikkererwten en zoete aardappel op tafel:
http://www.veganchallenge.nl/curry-met- ... aardappel/

Ik heb er nu al zin in. Hij is zooooooo lekker!

Sandra

Bericht door Sandra »

Hoe was de curry Joyce?

Ik heb vanavond de vega tosti van De Plantaardige keuken gegeten, eindelijk iets met Edelgist (in mijn enthousiasme gekocht, geen idee waar ik het voor moet gebruiken (behalve in lasagna, pasta gerechten). Was heerlijk! Bizar hoe iets naar kaas kan smaken waar geen kaas in zit. Heb de sambal vervangen door komijnzaad.

http://blog.deplantaardigekeuken.nl/201 ... lgist.html

Joyce

Bericht door Joyce »

Oh, dat ga ik ook proberen!!

De curry was heerlijk! Echt een aanrader (y)
Zelfs mijn man (geen makkelijke eter en gek op vlees :( ) vond het lekker.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Stamppot boerenkool en een burger uit de vriezer (zelfgemaakt)

Ananas

Bericht door Ananas »

Sandra schreef:Ik heb vanavond de vega tosti van De Plantaardige keuken gegeten, eindelijk iets met Edelgist (in mijn enthousiasme gekocht, geen idee waar ik het voor moet gebruiken (behalve in lasagna, pasta gerechten). Was heerlijk! Bizar hoe iets naar kaas kan smaken waar geen kaas in zit. Heb de sambal vervangen door komijnzaad.

http://blog.deplantaardigekeuken.nl/201 ... lgist.html
Oh wat leuk :)
Ik vind edelgist ook lekker in veel soorten soep, onmisbaar in deze Mexicaanse pompoensoep. Oh en op boerenkoolchips!

Nu eet ik een ander soort soep: Chinees gekruide pompoen-peersoep met zwarte bonen en in sesamolie gebakken champignon erdoor. Naar recept uit Veganomicon, errug lekker!

Plaats reactie