Wat eten we vandaag?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Martine
Moderator

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Martine »

Fijn dat het zo leuk was met je nichtje!

In vega balletjes zit helaas bijna altijd ei 'voor de textuur'. Alleen die van Vivera uit de vriezer (verkrijgbaar bij sommige Jumbo en Plus supermarkten) en sommige balletjes bij biowinkels zijn vegan. Het vegetarisch gehakt van Lidl is wel vegan volgens mij.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!
Luna

Bericht door Luna »

Mmmm pompoensoep..... *kwijl*

Vanavond staat er rode kool op het menu met zelfgemaakte cranberry compote. D'r zit flink wat suiker in, hoop dat ie lekker is. :D
Sandra
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sandra »

Martine schreef:Fijn dat het zo leuk was met je nichtje!
Het was wel grappig, ze zei in de winkel dat ze geen courgette en wortel lust maar het mocht er gewoon door heen: "want je proeft er toch niks van straks". Mijn held :mrgreen:
In vega balletjes zit helaas bijna altijd ei 'voor de textuur'. Alleen die van Vivera uit de vriezer (verkrijgbaar bij sommige Jumbo en Plus supermarkten) en sommige balletjes bij biowinkels zijn vegan. Het vegetarisch gehakt van Lidl is wel vegan volgens mij.
Daar was ik al bang voor inderdaad. Ik ga binnenkort eens bij Jumbo kijken in de vriezer, dankjewel voor de tip! Ik loop morgen bij Lidl naar binnen, ga ik dat inderdaad even checken of het vegetarisch gehakt vegan is. Altijd handig om op voorraad te hebben.
Sandra

Bericht door Sandra »

De Empanadas met milde (hier hoort pittig te staan) bonenvulling, (recept van Martine), staan in de oven.

Zweet staat op mijn voorhoofd, vaatwasser is opnieuw gevuld, nu maar hopen dat het lekker is :mrgreen: (heb van de vulling gesnoept = lekker).

Edit: smaakt zo lekker!! Fotootje toegevoegd (balletjes deeg netjes uitrollen enzo --> oefenen :mrgreen: :mrgreen: maar hey vork in rand is goed gelukt toch hahaha).

http://i42.tinypic.com/2m2vupg.jpg

Dressing voor komkommer/tomaatjes van soja yoghurt gemaakt = jakkes!
Overstand
Leefwijze: veganist

Bericht door Overstand »

Ik heb net 2 grote avocado's naar binnengewerkt met zelfgemaakte volk spelt/tarwebrood (deegachtig, makes me feel okay, unlike heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel soms when i have no choice and fall back on eko plaza vegan bread :( )

Ik weet niet wat het is, ik moet avocado eten, echt drugs jonge, zoals tijdje dat ik verslaafd was aan aubergine

(1 grote emmer :D haaha nee kom, bowl? raw salad aan het verwerken

1 bordje black beans eten (tr style)

:D

i dont think its healthy

maar goed hele dag verder niets meer eten, its just water. En ergens een banaan, en moet nog kijken wat voor vrucht, heb biologische quince fruit)
Luna

Bericht door Luna »

Mmmmm zwarte bonen. Tijd dat ik die Jamaïcaanse schotel nog es maak... :) Die empanadas zien er ook lekker uit Sandra! Leuk dat vorkrandje. :D

Ik heb vanavond deze gemaakt: http://www.veganchallenge.nl/romige-pas ... oerenkool/

En dit is het resultaat:

http://i875.photobucket.com/albums/ab31 ... 1862c9.jpg

Vond het tegenvallen. :( Zat weinig smaak aan, en de artisjokharten vond ik vies. :-| Heb ze 1 keer eerder op, toen vond ik ze ook echt niet lekker, maar ik wilde ze een tweede kans geven. Nooit meer dus. Bweek. Het ziet er ook niet zo lekker uit hé, op de foto. :P Weinig kleur... Naja, volgende keer beter!
Veggie93

Bericht door Veggie93 »

Luna schreef:
En dit is het resultaat:

http://i875.photobucket.com/albums/ab31 ... 1862c9.jpg

Vond het tegenvallen. :( Zat weinig smaak aan, en de artisjokharten vond ik vies. :-| Heb ze 1 keer eerder op, toen vond ik ze ook echt niet lekker, maar ik wilde ze een tweede kans geven. Nooit meer dus. Bweek. Het ziet er ook niet zo lekker uit hé, op de foto. :P Weinig kleur... Naja, volgende keer beter!
Het ziet er wel heel smakelijk uit :)
Treat others how you would like to be treated.
Brchj

Bericht door Brchj »

Mushroom risotto gisteren, en een flink gevulde aardappelsalade
vandaag de leftovers van beiden :grin:
Lieve Nugget! <3
Clover
Sandra

Bericht door Sandra »

Dankjewel Luna!

Je gerecht ziet er wel lekker uit!! Ik ben ook niet dol op artisjokharten, brrrrr.

Ik eet vanavond aardappels, rode kool en een vegetarisch iets (burger, groenteschijf, geen idee LOL, verpakking weggegooid :mrgreen: ).
Overstand

Bericht door Overstand »

hoi dames,

hey ik ken volgens mij artisjokharten niet :S wat is dat dan?

heb meteen gekeken, hij is supergezond!

wordt is tijd voor me dat ik bio artisjokharten ga zoeken.

mmmmmmm lekker gezond :)

haha
Luna

Bericht door Luna »

Dank jullie wel Veggie en Sandra! Ik heb nog 4 porties ingevroren, als jullie een bakje lusten... :mrgreen: :wink:

Dit zeggen ze over artisjokken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Artisjok

De artisjokharten zijn het binnenste gedeelte van de plant, dat is zacht. Je kan ze in blik kopen... Ik heb ze gewoon bij de plaatselijke Jumbo gevonden. Schijnt inderdaad machtig gezond te zijn, maar ik vind ze echt niet lekker. Beetje zurig, en er zaten harde stukjes in. :glare:

Vanavond eet ik uit de vriezer: Marokkaanse stoofschotel met couscous, volgens dit recept
http://www.24kitchen.nl/recepten/marokk ... oofschotel
Sandra

Bericht door Sandra »

Ik had nog een "bonenprutje" over van de empanades van vorige week (de vulling dus), dit eten wij vanavond met wat zilvervlies rijst erbij en een salade (ijsbergsla/tomaat/kkmer). Tijd om restjes op te maken, ik wil de vriezer ontdooien LOL.

*geeft leeg bakje aan Luna* ;-) Oh dit klinkt ook lekker Luna!!! Ik ben dol op Marokkaanse gerechten!

Edit: neeeee dit is nu de 2e keer deze week dat ik het verkeerde bakje uit de vriezer haal. Affijn, het is een bonenprutje met Risotto. Ik label sinds dit weekend mijn diepvriesdoosjes (sommige dingen lijken zo op elkaar haha).
Laatst gewijzigd door Sandra op di dec 03, 2013 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Overstand

Bericht door Overstand »

in tegenstelling tot facebook hoef ik niet me ogen te sluiten als ik foto's van eten zie langskomen :D hihi

want alles hier is gewoon lekker lekker lekker!
Luna

Bericht door Luna »

Sandra schreef:*geeft leeg bakje aan Luna* ;-) Oh dit klinkt ook lekker Luna!!! Ik ben dol op Marokkaanse gerechten!

Edit: neeeee dit is nu de 2e keer deze week dat ik het verkeerde bakje uit de vriezer haal. Affijn, het is een bonenprutje met Risotto. Ik label sinds dit weekend mijn diepvriesdoosjes (sommige dingen lijken zo op elkaar haha).
Als het kon zou ik je bakje zo vullen Sandra! :wink: Dit is één van mijn lievelingsgerechten, heb weer genoten.

En :lol: ! Sorry, schoot spontaan in de lach. Zo herkenbaar! Ik label ook al mijn doosjes in de vriezer, alleen al omdat het me zo vaak gebeurd is iets ontdooit te hebben wat niet bleek te zijn wat ik dacht dat het was. Heb al een paar vreemde combis gehad. :lol:
Ananas

Bericht door Ananas »

Vandaag lekker makkelijk, had nog lasagne in de vriezer. Met wilmersburger rasp in de oven, mmmmmmm.
jojo

Bericht door jojo »

Gatverpielekes! Wat heb ik vandaag vies gegeten! En mijn lief had zó zijn best gedaan, maar een ovenschotel met oa rauwe pompoen en té veel kokos, uitgeschoten komijnpoeder en een salade met als hoofdingrediënt stevia..... brrrrr...... (volgens de mij was doppie eraf gevlogen) en een eetlepel zout (tenminste.. zo proefde het) behoort nog steeds niet tot mijn favorieten..... brrrrrrrrrrrrrrr........ ben nu maar aan de wijn om het leed te verzachten..... :) Heb een héél klein ietsiepietsie gelogen...... door te zeggen dat het best te eten was....
Veggie93

Bericht door Veggie93 »

Heb ik ook wel eens gehad Jojo! Ik zeg dan ook altijd dat het lekker was, om degene niet te kwetsen.
Treat others how you would like to be treated.
Mystique

Bericht door Mystique »

LoL... Ik zeg het gewoon eerlijk... Veel te bang dat het nog een keer gemaakt wordt en ik zou het ook vreselijk vinden als iemand tegen mij zou liegen over het eten en niet eerlijk zou durven te zijn...

Nu scheelt het natuurlijk wel dat ik geweldig kan koken... :grin: :P
Brchj

Bericht door Brchj »

Hahahah, echt jammer van de ingrediënten dan hè... Kan mijn vriend ook wat van, al is het bij hem standaard pasta, áltijd pasta :|

Ik houd trouwens ook echt van artisjokharten, heerlijk! Had een keer verse artisjokken bij de AH gehaald, maanden geleden toen ze groenten van de maand waren, maar wat een ellende. Veel werk en weinig opbrengst, voor mij dus gewoon voortaan uit blik :|
Lieve Nugget! <3
Clover
Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Haha, ik had ook zo'n ervaring gisteren. Ik at bij een vriend die graag uitgebreid kookt. Hij kookt denk ik alleen vegan als ik kom eten, dus dan proberen we vaak een nieuw recept uit. Gisteren ook, een soort stoofpotje uit de oven met venkel, prei, tomaat, witte bonen, aardappel en een saus van witte wijn, Pernod (anijsdrank) en groene pesto. Dat bleek een super lekkere smaken-combinatie te zijn, maar ondanks dat het gerecht meer dan een uur in de oven had gestaan was het niet echt gaar geworden. Het was dus meer een salade met crunchy groente en aardappels in wijn-pesto soep. In de categorie 'Een beetje vreemd, maar wel lekker'.

Het toetje was wel goed, peren en abrikozen met een topping van stukjes brood, bruine suiker, amandelen, gember en kaneel. Dat ga ik misschien zelf ook nog maar eens maken.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!
Plaats reactie