Wat eten we vandaag?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Ananas
Leefwijze: veganist

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Ananas »

Johannetje schreef:Ik maak vandaag ravioli, gevuld met sojabrokken en champignons.
Oh da's toevallig :) ik heb dus net Afghaanse pompoen ravioli gemaakt (zie topic Vegan Eats World). Hoe maak jij het?

indra

Bericht door indra »

ik ben benieuwd hoe je die maakt... ik ben een tijd in Tajikistan geweest, waar dezelfde keuken zo ongeveer is. Ze maken daar zgn mantu soms met pompoen; dat is eigenlijk een grote ravioli gestoomd...

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 »

http://i1221.photobucket.com/albums/dd4 ... 8b4ffb.jpg

Kikkererwtenburgers met veganaise, pompoen-pastinaakpuree en gekaramelisseerde witlof... (met dank aan Martine)

Als toetje avocado-chocolademousse en vanavond nog een stuk limoen-framboos/braamcheesecake (van Martine ;) )

O en het was zo lekker..... ik vind Vegetus echt fantastisch :lol:

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

:thanks: Ik vind het altijd zo ontzettend leuk als mensen enthousiast zijn over een recept! Het ziet er heerlijk uit op je foto.

Ode aan Ananas voor de geniale recept inspiratie :)
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

jet
Moderator

Bericht door jet »

Stoofpotje!
Jackfruit in kleine stukjes gesneden en door een mengsel van bloem en kruiden gehaald (ik had Za'atan van Jonnie Boer ofzoiets).
Uitje klein gesneden, worteltjes in plakjes, preitje in stukjes, kleine blokjes aardappel, kastanjechampignons in stukjes.

Jackfruit in de pan bakken tot lichtbruinig, uitje en champignons erbij. Dan een dubbel bier (ik had Gerardus genomen omdat Guinness niet vegan is, en deze -volgens mij- wel), dat erdoor en vervolgens de groenten erbij. Kruiden (laurierblad, jeneverbes, etc) erbij in, en een paar uur laten pruttelen....

Het ruikt heerlijk, nu alleen nog kijken of het straks ook lekker smaakt :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Luna

Bericht door Luna »

Kikkererwtenburgers met veganaise, pompoen-pastinaakpuree en gekaramelisseerde witlof
Klinkt super!

Ik heb vanavond ook een recept van Vegetus uitgeprobeerd: lasagne bolognese.

http://i875.photobucket.com/albums/ab31 ... 6af3a3.jpg

:thanks: Martine!

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 »

Gisteren hadden we een vegan potluck. Leuk met wat vegan challenge deelnemers.

Erg lekker eten allemaal... en er waren empanadas gemaakt door iemand van .... Vegetus.nl natuurlijk!
Allemaggies die dingen zijn dus ook echt TE lekker en die moet ik uiteraard namaken een keer!!

Verder was er van allerlei lekkers: vegan aioli, waldorffsalade, rode bietensalade, pastasalade, erwtenspread, soort dadelballetjes, roerbakspruitjes met gember en appel, vijfschaft, zwarte bonenburgers, banaanbosbessenijs en chocoladefruittoetjes (y)

Wat leuk zo'n potluck zeg! Je voelt je direct welkom ook al ken je niet iedereen! En je kunt alles eten zonder te hoeven vragen.... :)

Truus

Bericht door Truus »

MBVegan31 schreef:Gisteren hadden we een vegan potluck.
Waarom hebben jullie mij niet uitgenodigd? :( Had ik mijn champignonburgers mee gebracht, ipv dat die nu mijn halve vrieskast bezetten.

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 »

Ehm dan had je moeten komen, de uitnodiging stond gewoon bij Evenementen. Al geruime tijd :wink:

Truus

Bericht door Truus »

MBVegan31 schreef:Ehm dan had je moeten komen, de uitnodiging stond gewoon bij Evenementen.
O, sorry, daar kijk ik nooit. Ik dacht dat dat over Dance Valley gaat.

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 »

Truus schreef:
MBVegan31 schreef:Ehm dan had je moeten komen, de uitnodiging stond gewoon bij Evenementen.
O, sorry, daar kijk ik nooit. Ik dacht dat dat over Dance Valley gaat.
Nee hoor er staan hier op het forum onder het kopje evenementen enkel evenementen die betrekking hebben op veganisme. Het zij demonstraties, hetzij potlucks, hetzij leuke veganbeurzen etc. :D Nu stond er dus 1 voor een potluck in Nunspeet ;)

Maar de volgende x zal ik je pb-en!
Want er komt een volgende x ;)

T was in elk geval lekker, champignongburgers klinken trouwens ook niet verkeerd!

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

Een collega van mijn lief had in het bos iets te enthousiast kastanjes geraapt en toen kregen wij ook een zakje, dus nu zit ik lekker kastanjes te snoepen :)
En ze hebben weer spruitjes in de supermarkt :) is de herfst toch nog ergens goed voor ;)

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Een probeersel: linzenballen in pittige tomatensaus.
Daarbij denk ik pasta of rijst en broccoli.

Brchj

Bericht door Brchj »

Iemand ideeën hoe je een spruitjes hater spruitjes kan laten eten? Ik zat zelf te denken aan raspen en door de salade, omdat hij het dan niet doorheeft. Bakken of roosteren ziet ie dat het spruiten zijn en dan wil hij ze niet meer :roll:
Lieve Nugget! <3
Clover

Framboos

Bericht door Framboos »

Ik vind spruitjes vies :roll: BEHALVE als ze geroosterd zijn. Sterker nog: ik lust ze niet alleen, ik vind ze zelfs heerlijk (ik moet nog steeds niks van gekookte spruiten hebben, tenzij je ze drowned in mayo.

Heb je Vegan with a vengeance? Daar staat het recept in, is echt heel lekker. Misschien kun je er iets tegenoverstellen: hij proeft ze, en dan doe/eet jij...?

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Ik ben juist dol op spruitjes. Beetgaar, niet doorgekookt. Dat is inderdaad vies.

Ik denk dat ze bijvoorbeeld zo http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... =spruitjes al veel beter te eten zijn dan traditioneel gekookt.
Ik zou de boter vervangen door olijfolie, margarine kan natuurlijk ook als je dat eet.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Ik ben tegen neppen, maar als het echt een probleem is zou ik ze fijner malen en zeggen dat het bv spitskool is.

Brchj

Bericht door Brchj »

Ja ik houd zelf ook niet van die superzachte spruitjes, liefst kort gekookt of gestoomd. Maar ik ga de receptjes proberen, ben benieuwd :thanks:

Neppen, ja ach, van de andere kant, meneer lust ook geen champignons maar als ik alles apart moet gaan bakken heb ik af en toe echt geen zin in. Als ik bijvoorbeeld chili maak mik ik ze gewoon in kleine stukjes erdoorheen en dan heeft ie niks in de gaten. Dat doe ik niet vaak hoor, maar soms is een bakje of zakje spruitjes/champignons teveel voor mij alleen en moet het gewoon op. Denk dat zoiets ook vaak gebeurt bij kinderen die zeggen dat ze iets niet lusten
Lieve Nugget! <3
Clover

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Heeft hij eet issues oid dat hij bepaalde dingen niet wil proberen?

Sandra
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sandra »

Risotto rijst met broccoli en champignons uit de vriezer (vorige week gemaakt).

Plaats reactie