Wat eten we vandaag?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Ananas
Leefwijze: veganist

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Ananas » za aug 06, 2011 21:12

Ik at vanavond een stoofpot met venkel. Had het nog nooit gekocht, erg typische smaak maar wel lekker! Er zat van alles in, aardappel, courgette, tomaat, witte bonen, sinaasappelrasp en roosmarijn... Nice!

*Martijn*

Bericht door *Martijn* » za aug 06, 2011 21:25

Van de week nieuw recept geprobeerd: penne met venkel en tomaat (met ui, passata, beetje suiker, oregano en voedingsgist). Vond ik wel heel erg lekker en makkelijk.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » ma aug 08, 2011 16:15

Mijn lunch bestond uit rauwe bloemkool van boer Harm met pindasaus dat nog over was van de potluck, plakjes komkommer van boer Harm, een tomaat van de Keukentuin en een boterham met 'fijne leverworst' van Veggiedeli. Gut wat heb ik die leverworst gemist! 16 jaar geleden...

Apraxia

Bericht door Apraxia » ma aug 22, 2011 19:34

DSC05285.JPG
Broodje vegetarische kip bij "de Zwarte Ruiter" in Den Haag. Kip is afkomstig van de vegetarische slager.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Ananas

Bericht door Ananas » di aug 23, 2011 8:33

Wat goed dat ze dat hebben!

Apraxia

Bericht door Apraxia » di aug 23, 2011 10:48

Ja! Ze hebben veel vegetarische dingen. Ik dacht eerst dat ik de vegakaart had maar het was 'de' kaart. Volgens een vriendin kun je er ook een broodje vegabal eten. Die is dan wel niet vegan maar ik vind het supergoed. Ze hebben er ook alleen maar biologisch vlees maar dat is al jaren zo.
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

jet
Moderator

Bericht door jet » do aug 25, 2011 22:15

Spagetti 'bolognese' en als toetje een waterijsje
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Liadan

Bericht door Liadan » za sep 03, 2011 14:52

Koude komkommersoep (komkommer, sojayoghurt naturel, rode peper, munt, limoensap en peper) met wat leftover salade.. mmm lekker zomers

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » za sep 03, 2011 15:02

Een bordje met langs de rand ronde rauwe plakjes biologische wortel uit Nederland en rode biet van de boer 2km verderop, boerenkool (uit vaders moestuin), 5-bladig kaasjeskruid en oost-indische kers (zelf geplukt). Middenin een hoopje van gestoofde paddestoel (door een kenner in het bos gevonden), ui (uit mijn vaders moestuin) en brandnetel (langs de slootkant geplukt). :D :hippy:

Met name die paddestoel was heeerlijk! Nog nooit zo'n lekkere gehad.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » zo sep 04, 2011 9:09

Vanmiddag potluck picknick in het Amsterdamse Oosterpark met de Veg*n meet-up group (zijn er hier andere mensen die wel eens naar deze meet-up group gaan? http://www.meetup.com/AMA-Veg-n-meetup/ Het is super gezellig.)

Ik heb een frambozen-tofu cheesecake gemaakt en zometeen prik ik denk ik nog wat augurkjes, olijfjes en gekruide seitan blokjes op satéprikkers als hapjes.

Ben benieuwd wat andere mensen mee zullen nemen!
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Stokkie

Bericht door Stokkie » zo sep 04, 2011 12:05

Hey, die meet-up groep kende ik niet. Heb de website toegevoegd aan mijn favorieten!
~Shoot for the moon. Even if you miss it you will land amongst the stars.~

cavia

Bericht door cavia » zo sep 04, 2011 14:34

gisteren ging ik barbecuen met mijn vriend en mijn zusje :)

dit at ik;
gemarineerde portobello
halve maiskolf met kruidenboter,
salade van spinazie, rucola, walnoten, kikkererwten, cherrytomaatjes, augurkjes,
wat stukjes komkommer met hummus,
vegaburger + klein worstje (waren beide weer van die lupinedingen. kon ik meenemen van mn werk, was allemaal niet zo lekker haha) met veel hummus

vanavond eet ik champignonnensoep

Stokkie

Bericht door Stokkie » zo sep 04, 2011 16:01

Ik eet vanavond op mijn werk. Ik heb bij me falafel, hummus, couscous salade met pijnboompitten, rucola, avocado en cherrytomaatjes. Had geen pita broodjes meer maar nog wel wat Turks brood.

Marla

Bericht door Marla » zo sep 04, 2011 16:08

Martine schreef:Vanmiddag potluck picknick in het Amsterdamse Oosterpark met de Veg*n meet-up group (zijn er hier andere mensen die wel eens naar deze meet-up group gaan? http://www.meetup.com/AMA-Veg-n-meetup/ Het is super gezellig.)

Ik heb een frambozen-tofu cheesecake gemaakt en zometeen prik ik denk ik nog wat augurkjes, olijfjes en gekruide seitan blokjes op satéprikkers als hapjes.

Ben benieuwd wat andere mensen mee zullen nemen!
Oh dat is hier vlakbij, jammer dat ik het niet wist! Ik kende die groep nog helemaal niet, ga het in de gaten houden nu!

Stokkie

Bericht door Stokkie » zo sep 04, 2011 16:12

Ik heb me meteen aangemeld Marla, dus misschien ontmoeten we elkaar binnenkort wel eens. Heb nu niet veel tijd om de website te bestuderen, maar lijkt me erg leuk allemaal.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » zo sep 04, 2011 17:42

Hey Marla,

Ik had die potluck misschien wat eerder hier moeten noemen, maar niet aan gedacht.

Ik ben deze meet-up group ook maar toevallig tegengekomen. De meeste mensen die regelmatig naar bijeenkomsten gaan zijn expats. De voertaal is Engels, hoewel de meeste ook wel wat Nederlands spreken. Zou leuk zijn als er wat vaker Nederlanders komen. Het is een behoorlijk actieve groep en de mensen zijn erg aardig. Het eten was ook lekker: zwarte bonen stoofschotel, salsa, hummus, koekjes, brownies. Yum!
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » zo sep 04, 2011 19:40

Sem heeft er een keer iets over geplaatst. Hij is ook bij een potluck in Groningen geweest :)

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » ma sep 05, 2011 10:56

Ik heb gister Spaanse churros gegeten.
Er stond in de stad zo'n kraampje, en daar stond heel groot op 'Spaanse churros, gemaakt van deeg, zonder vlees, melk en ei'. Ik had er nog nooit van gehoord, maar we dachten dat iets zonder vlees, melk en ei met wat geluk wel eens veganistisch zou kunnen zijn. En dat bleek inderdaad zo te zijn (nou ja, we hebben niet elk klein detail gevraagd, maar er zat in ieder geval ook geen vis, zuivel en boter in, dus wij vonden het vegan genoeg). Het heeft een heel leuke vorm, en smaakte een beetje als oliebollen met suiker erop, maar dan lekkerder. Maar ik heb helaas een hekel aan oliebollensmaak, dus ik vond ook dit niet echt geweldig. Maar wel leuk om eens geprobeerd te hebben.

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » ma sep 05, 2011 13:40

zonder vlees, melk en ei
heb je ook gevraagd, waarom ze dat zo expliciet erbij hebben gezet? lijkt me wel raar om vlees in een oliebol aan te treffen.

cavia

Bericht door cavia » ma sep 05, 2011 13:46

waaaaaat? ik dacht altijd dat churros niet vegan waren! heb ze wel eens gegeten. omdat ik toén dacht dat ze vegan waren. maar had erna veel spijt, omdat ik kon weten dat ze niet vegan waren. (snap je het nog?)

en in recepten kom ik ook steeds ei tegen.
hoe dan ook, wel leuk :) vraag me ook wel af waarom het er zo duidelijk bij hebben gezet.

Plaats reactie