Wat eten we vandaag?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Liadan
Leefwijze: veganist

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Liadan » ma sep 27, 2010 15:34

Omdat ik zo moet werken even snel scrambled tofu met champignons en wat groente gestoomd.

cavia

Bericht door cavia » ma sep 27, 2010 16:57

Spruitenstampot. Spuiten en aardappels over van gisteren, vandaar. Alleen is het meer aardappel dan spruit. En laat ik nou niet geen zijn op stampotten, en helemaal niet op aardappelen.
Maar gelukkig komt daar als het goed is veganhachée bij (:

Anna

Bericht door Anna » di sep 28, 2010 20:45

cavia schreef:Spruitenstampot. Spuiten en aardappels over van gisteren, vandaar. Alleen is het meer aardappel dan spruit. En laat ik nou niet geen zijn op stampotten, en helemaal niet op aardappelen.
Maar gelukkig komt daar als het goed is veganhachée bij (:
haha, ik ben echt dol op stamppot! vanavond de eerst hutspot van het seizoen gegeten.

rik23

Bericht door rik23 » do sep 30, 2010 21:48

groentesoep!
1 grote halve knol, een paar koolbladeren, 2 wortels, peterselie, 1 prei, wat broccoli, 2 uien, een halve voet knoflook, 1,5 bouillontablet, chilipeper.
ik heb er verder nog papadums en cassave chips om te frituren door gedaan( als je het in heet water doet i.p.v. hete olie dan krijg je een soort van kruidige pasta ;) )

Stokkie

Bericht door Stokkie » vr okt 01, 2010 13:07

Nou ja, mag "wat at ik gisteren" ook? Gisteren had ik vegan kaasfondue. En het was heerlijk! Ik had verschillende soorten cheezly door elkaar gedaan, met een beetje knoflook, zout, peper. Zelfs degene met wie ik at (en die gewone kaasfondue had) snoepte steeds van de mijne omdat ze het zo lekker vond!
~Shoot for the moon. Even if you miss it you will land amongst the stars.~

cavia

Bericht door cavia » vr okt 01, 2010 14:07

Vanavond wordt het gele kikkererwtensoep. Heb net even geproefd en hij is lekker (:
En voor de liefhebber nog Turks brood erbij.

Marla

Bericht door Marla » vr okt 01, 2010 16:03

Hmm, klinkt lekker! Heb je een recept gebruikt of gewoon maar wat gedaan?

Liadan

Bericht door Liadan » vr okt 01, 2010 16:37

Pasta pesto met sojagehakt, spinazie, tomaat, een bosuitje en wat olijven en cashewnoten erop :)

*Martijn*

Bericht door *Martijn* » vr okt 01, 2010 17:27

Ja, heerlijk, spruiten! Met aardappels, gebakken tofu en tomaat, jus en alfalfa.

Lestat
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Lestat » vr okt 01, 2010 17:41

Ik heb gebakken aardappeltjes met een soort salade van kikkererwten, tomaat en komkommer gegeten. :) Zometeen misschien nog wat fruit als toetje.
Morgen wordt het voor mij spruitjes... erg lekker inderdaad, zolang je ze maar niet te lang doorkookt.
"All beings tremble before violence. All fear death, all love life. See yourself in others. Then whom can you hurt? What harm can you do?"
- Buddha

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » za okt 02, 2010 18:32

Spruitjesstamppot
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » za okt 02, 2010 19:16

Curry, basmatirijs en pistachenootjes

cavia

Bericht door cavia » zo okt 03, 2010 16:02

Marla schreef:Hmm, klinkt lekker! Heb je een recept gebruikt of gewoon maar wat gedaan?
Ik heb wel een recept gebruikt (gevonden in de Libelle op mn werk hahah), maar niet helemaal gevolgd. Zal het wel inscannen oid binnenkort!
Mn vriend begon er na het eten steeds weer over, dat ik die maar gauw nog een keer moet maken. Viel dus wel in de smaak (:

cavia

Bericht door cavia » zo okt 03, 2010 16:03

Ik heb gisteren trouwens de spruitjes uit Ecofabulous gemaakt. Gewokt met kerrie, komijn, gember, rozijnen en (zelfgevonden en gekraakte! veeeeel lekkerder smaken die zeg!) walnoten.

Lianne
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Lianne » zo okt 03, 2010 17:18

Tomaten-uiensoep! Vier kleine uitjes met een teentje knoflook en een stukje boter even fruiten, dan een halve liter water met een blokje groentebouillon erbij. Een eetlepel bloem door de soep spatelen. Intussen een blikje tomatenpuree loskloppen (anders krijg ik altijd klontjes) met wat crème fraîche (ik heb een niet vegan versie maar het moet vast wel te veganiseren zijn? of anders gewoon weglaten). Na ongeveer 5 minuutjes de tomatenpuree met de crème fraîche door de soep roeren. Tien minuutjes tot een kwartiertje zachtjes laten doorkoken tot de uitjes helemaal zacht zijn. Eventueel nog een takje snijselderij meekoken en op smaak brengen met zout en peper. HEEL lekker.

Ananas

Bericht door Ananas » ma okt 04, 2010 16:49

Zometeen roerbak van tofu reepjes en spruitjes met gember en knoflook. Heb er ook wat ketjap manis doorgedaan. Ik ben erg benieuwd, heb al 2 jaar geen spruitjes meer durven eten ondanks alle bijzondere recepten, ik blijf de smaak niet zo waarderen

Anna

Bericht door Anna » di okt 05, 2010 11:01

Lianne schreef:Tomaten-uiensoep! Vier kleine uitjes met een teentje knoflook en een stukje boter even fruiten, dan een halve liter water met een blokje groentebouillon erbij. Een eetlepel bloem door de soep spatelen. Intussen een blikje tomatenpuree loskloppen (anders krijg ik altijd klontjes) met wat crème fraîche (ik heb een niet vegan versie maar het moet vast wel te veganiseren zijn? of anders gewoon weglaten). Na ongeveer 5 minuutjes de tomatenpuree met de crème fraîche door de soep roeren. Tien minuutjes tot een kwartiertje zachtjes laten doorkoken tot de uitjes helemaal zacht zijn. Eventueel nog een takje snijselderij meekoken en op smaak brengen met zout en peper. HEEL lekker.
klinkt lekker Lianne! ik ben dol op tomatensoep maar ik maak het altijd helder. zo gebonden ga ik ook eens proberen.

gisteren ful medames met rijst, gekruide tofu en komkommer yofu.
was erg lekker, al zit ik nu wel met een ontzettende knoflookadem te typen (iets teveel info??)

cavia

Bericht door cavia » di okt 05, 2010 13:35

Salade met linzen en rode biet als lunch (:
In het recept stond wel een kop (gedroogde) groene linzen, maar heb gewoon een half blikje genomen. Ook klopt het totáál niet dat dit voor zes personen is... Daarbij was de komijn op, dus die zit er niet in. Én ik heb een half bakje sojastukjes toegevoegd.
http://www.vegetarisme.be/index.php?opt ... 142&ID=704" target="_blank" target="_blank

Edit; de rest van het blikje linzen ook maar opgegeten.

*Martijn*

Bericht door *Martijn* » wo okt 06, 2010 17:35

Gebakken aubergine met aardappelpuree en sperciebonen, met wat salade. Nu voor het eerst de gekruide aubergines door het meel gehaald voor het bakken. Daar worden ze wel erg lekker knapperig van!

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* » do okt 07, 2010 15:08

Hm ik moet toch wat vaker in dit topic kijken, staan leuke dingen in.. Dat met die aubergine ga ik ook eens proberen en wat creativiteit op de spruitjes loslaten kan ook geen kwaad.

En ik geloof dat mijn moeder vanavond nasi maakt :P

Plaats reactie