Wat eten we vandaag?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door jet »

pasta met verse spinazie
Voor de lunch had ik iets gefikst met tapenade (niet zelf gemaakt) en wat daarvan over was heb ik door de spinazie gemikt.
Spinazie geblancheerd en laten uit lekken.
Uitjes gefruit met wat kruiden, en geprakte tofu.
Tapenade met wat olie en basilicum in pan, daar heel kort een rode paprika in stukjes erbij.
Alles bij elkaar mikken, pasta erbij, en lekker!
Wat ik over heb eet ik morgen koud (is ook erg lekker)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

missmuil
Leefwijze: flexanist

Bericht door missmuil »

Gerookte tofupaté met geroosterd brood en sperciboontjessalade.
:hungry2:
"Mensen kunnen niet bekeerd worden, men moet er ziek genoeg voor zijn." (Nietzsche)

cavia

Bericht door cavia »

ik heb oseng-oseng gehaald; tempeh en tahu/tofoe/tofu met peteh bonen en aubergines. erg heet, maar wel lekker.

missmuil
Leefwijze: flexanist

Bericht door missmuil »

Wat is oseng-oseng? :oops:
"Mensen kunnen niet bekeerd worden, men moet er ziek genoeg voor zijn." (Nietzsche)

cavia

Bericht door cavia »

"tempeh en tahu/tofoe/tofu met peteh bonen en aubergines"
stond erachter haha. al is oseng-oseng volgens mij alleen die tempeh en tofu met petehbonen.
ik wil dat recept echt hebben! haha

Lianne
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Lianne »

Doperwtjes met gebakken aardappeltjes, ketjap, Provencaalse kruiden en een kaasburger (die ik nog over had van de bbq, gelukkig wel vegetarische kaas). :) Jummie.

cavia

Bericht door cavia »

Rode kool met hachee van heeeele kleine sojabrokjes (:

maartje

Bericht door maartje »

Pita met falafel, en een couscoussalade met courgette, witte boontjes en amandelen.

cavia

Bericht door cavia »

Stuk meergranenstokbrood met spinazieburgertjes en tofu 'cheesedip' uit ecofabulous.

cavia

Bericht door cavia »

Lunch; restje rodekool met hachee van sojabrokjes, drie overgebleven spinazieburgertjes met tofu 'cheese'dip en een stuk meergranenbrood met vegan parmesan.
Aardig veel, haha.

Ik ga denk ik vanaf een ovenschotel maken met broccoli en de rest van die tofu 'cheese'dip van gisteren.

Lianne

Bericht door Lianne »

Vanmorgen een restje groente met rultofu en mihoen. Zometeen champignonsoep met verse kruiden. :D

jet
Moderator

Bericht door jet »

vanavond ongezond gegeten. Kwas alleen thuis en had weinig zin om iets te maken:
een paar champignons, wat tofu in de pan, saus uit een potje erbij, en witte rijst.... :oops:
Maar dat gebrek aan groenten heb ik tussen de middag goed gemaakt door een hele zak rucola leeg te eten met wat pasta, zongedroogde tomaatjes en pijnboompitjes :wink:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Ananas

Bericht door Ananas »

jet schreef:vanavond ongezond gegeten.
je bent niet de enige....

:oops:
mijn avondeten: heel veel chocolade, een wijntje en wat knoflookbroodjes

pffff ik moet echt weer even suiker in de ban doen :roll:

cavia

Bericht door cavia »

hier wordt het zelfgemaakte appelmoes, sla, aardappelballetjes uit de oven (?? alleen ga ik zo nog wel even de zak inspecteren, heb geen idee of mn moeder dat al gedaaan heeft haha, weet niet of ze vegan zijn namelijk.) en een vegan wiener
vanmiddag heb ik met een vriendin bij baklust in den haag gelunched, mmmmmm :) :)

edit: er zat kippenei-eiwit en weipoeder in. het werd dus voor mij appelmoes, stukjes komkommer en een vegan wiener met mosterd. (crutons in de sla, en dat vertrouw ik niet.)
en een kopje rijstmelk met appelkaneel cruesli.

Lianne

Bericht door Lianne »

Jullie verhongeren nog, als jullie nooit meer iets eten joh! Wat wordt er hier nog weinig gepost haha.

Ikke vandaaaag.. Groene sperziebonen met aardappeltjes, een burger van Goodbite! met wat vegakaas, verse basilicum, provencaalse kruiden, peper en ketjap. Jummie! Ik vond dat van mij er toch lekkerder uitzien dan droge bonen met droge aardappels en een kipfiletje.. :twisted:

Stokkie

Bericht door Stokkie »

Vanavond eten we gekruide aardappeltjes uit de oven, geroerbakte (of roergebakte? wat een raar woord) witlof en een vegan gehaktbal van Healthy Planet.
~Shoot for the moon. Even if you miss it you will land amongst the stars.~

Ananas

Bericht door Ananas »

Lianne schreef:Jullie verhongeren nog, als jullie nooit meer iets eten joh! Wat wordt er hier nog weinig gepost haha.

Ikke vandaaaag.. Groene sperziebonen met aardappeltjes, een burger van Goodbite! met wat vegakaas, verse basilicum, provencaalse kruiden, peper en ketjap. Jummie! Ik vond dat van mij er toch lekkerder uitzien dan droge bonen met droge aardappels en een kipfiletje.. :twisted:
Ik ben aan het lijnen ;) hahaha.

Vanavond macaroni met tofu gehakt (nu al spijt dat ik niet meer had ingeslagen in de bonus aanbieding, mja, diepvries heeft toch een limit), bloemkool, sperziebonen, chinese kool, olijven. dit alles in een italiaanse kruidenmix (bruschetta en haar groene broertje, van xenos) in tomatenpuree en wat passata di pomodori. Met komkommertjes erbij.

Jolijn

Bericht door Jolijn »

Ik ben een broodje falafel aan het eten die echt helemaal níet naar falafel smaakt.. :|

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Ik heb tussen de middag een stuk quiche uit de vriezer gehaald. Mijn vader is nóg niet thuis, dus vraag me af wat we straks gaan eten. :)

maartje

Bericht door maartje »

Quinoa met uit, broccoli en amandelen en daarbij de spinazieburgers uit Ecofabulous. Ben benieuwd of die goed lukken!

Plaats reactie