Wat eten we vandaag?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
cavia
Leefwijze: veganist

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door cavia » vr mar 26, 2010 8:44

mn ontbijt net was een (grote)appel, banaan en een volkorenhaverpannekoek met erop een soja vanille puddinkje.
mn lunch wordt een restje groenten van gisteravond. toen aten we volkorenspaghetti met broccolisaus+zongedroogde tomaatjes.
en vanavond denk ik taco's (gevuld met groenten natuurlijk) met guacamole.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » vr mar 26, 2010 21:00

Vanmiddag ging ik lunchen bij Baklust in Den Haag. Ik nam een broodje met linzenpaté, avocado, sla, cherrytomaatjes en tuinkers en m'n vriend had de soep van de dag (tomaat-mais-paprika). Als nagerechtje hadden we amandelroomtaart en chocolade-walnoot-bananencake met warme sojachocolademelk. Alles was vegan en echt heerlijk, maar jammer genoeg was m'n camera ineens leeg en kon ik helemaal geen foto's maken :-(

Nouja, dan moet ik nog maar eens teruggaan mét camera ^^

Berti
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Berti » vr mar 26, 2010 23:07

lol daar wil ik ook nog heen, klinkt goed.
als je dan nog een excuus nodig hebt om terug te gaan ;) met volle camera en lege maag...

Ananas

Bericht door Ananas » za mar 27, 2010 11:34

De baklust is echt gooeddd! ik woon er om de hoek en heb ze aardig gesponsord ;). Vooral het broodje seitan vind ik erg lekker maar ik zag op plantaardig maandag dat jij die ook al had ontdekt :).

Gisteren wou ik Spicy Tempeh Empanades uit 1,000 Vegan Recipes maken, maar ik was zo slim om niet op te letten terwijl de tempeh droog stond te koken en zat toen met een aangebrande pan. Zonde van de tempeh.
Vanavond maak ik Tzimmes, een gerecht met oa geroosterde wortel uit hetzelfde kookboek.

Ananas

Bericht door Ananas » zo mar 28, 2010 20:32

Ik heb vandaag gekookt met de vega kookgroep die is opgezet via de 'lekker vegetarisch' hyves. We hebben een gerecht met gefrituurde tofu gemaakt, sajoer lodeh, bakbanaan in kokossaus en vruchtenspiesjes met gekruide yoghurt (voor mij yofu) saus. Was errug lekker en gezellig! Heb ook gelijk even plantaardig maandag getipt bij de mensen die mij vroegen waar ik vegan recepten vandaan haalde :mrgreen:

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » zo mar 28, 2010 21:29

Oh leuk!
Ananas schreef:Heb ook gelijk even plantaardig maandag getipt bij de mensen die mij vroegen waar ik vegan recepten vandaan haalde :mrgreen:
:good:

Fynnya

Bericht door Fynnya » ma mar 29, 2010 20:16

Ik vond afgelopen week in de boekenkast van een huisgenoot een oud boekje met Indiase vegetarische recepten, en heb er vandaag 3 van uitgeprobeerd.
Een recept met aubergine en snijbonen. Rook tijdens het maken erg Indiaas en lekker, op ons bord was het redelijk flauw (omdat ik te weinig van alle specerijen erin had gegooid), maar na wat extra van alle specerijen te hebben toegevoegd, was het toch wel behoorlijk lekker. Smaakte weinig Indiaas, maar toch wel een lekker recept om af en toe te maken.
Een dal-recept, met toor-dal (bepaalde linzensoort), wat vrij saai was, maar door de groente heen geroerd was het wel een goede aanvulling, paste goed bij elkaar. Maar ik had verwacht het ook los te kunnen eten, maar dat viel dus wat tegen. Toch iets teveel pepers geschrapt blijkbaar.
En als laatste een komkommerraita, waarbij korianderblad optioneel was, maar die zonder korianderblad nauwelijks verschilde van hoe ik m zelf maak, helaas.
Tja, geen overweldigend succes helaas, maar wel lekker gegeten. Binnenkort een paar van de andere recepten proberen.

Fynnya

Bericht door Fynnya » ma mar 29, 2010 20:18

Fynnya schreef: Een dal-recept, met toor-dal (bepaalde linzensoort)
Heel raar spul trouwens, deze dal. Rook tijdens het koken enorm naar rookworst/rooktofu. En als ik ergens van gruwel is het wel gerookte dingen, maar gelukkig is 90% van de rooksmaak in het kookwater gaan zitten en smaakte het op ons bord maar heel subtiel daarnaar.

jet
Moderator

Bericht door jet » ma mar 29, 2010 20:21

klinkt lekker!
Heb je een recept?? :mrgreen:

jet (die gek is op indiaas eten)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Fynnya

Bericht door Fynnya » ma mar 29, 2010 20:22

jet schreef:Heb je een recept?? :mrgreen:

jet (die gek is op indiaas eten)
Van welk van de drie? (Eh, of meerdere natuurlijk...)

jet
Moderator

Bericht door jet » ma mar 29, 2010 20:40

alle 3! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Fynnya

Bericht door Fynnya » di mar 30, 2010 8:49

jet schreef:alle 3! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik ben deze week niet in het huis waar dat boekje ligt, maar zal het komend weekend wel even doen.

jet
Moderator

Bericht door jet » di mar 30, 2010 11:42

alvast dank!!!

Marten

Bericht door Marten » di mar 30, 2010 20:43

Donderdag gaan we er eventjes tussenuit voor het paasweekend, dus vandaag en morgen zijn eet-alles-op-wat-anders-bederft-zodat-we-het-niet-laten-verpieteren-dagen.

Vandaag wat pasta met mais, paprika, ui, tofu-reepjes, tomaat en nog wat zooi, was nog verbazingwekkend lekker. Ik ga dit onthouden. :D

rik23

Bericht door rik23 » wo mar 31, 2010 18:05

Gisteravond een pannetje gekookte boekweit met soepgroenten, wat kruiden, peper en een bouillonblokje erdoor. Voed goed en het smaakt zeker niet vies.

*Denkt er over na om eens gekookte boekweit met wat groente in de koekenpan te gaan roerbakken :idea: *

cavia

Bericht door cavia » wo mar 31, 2010 18:27

ah, sorry rik.. maar ik krijg er echt geen trek van...

rik23

Bericht door rik23 » wo mar 31, 2010 18:37

tja... boekweit heeft een wat bitter imago. Wat ik naar eigen ervaring niet vind kloppen. Het is dan ook niet in de supernarkten te krijgen.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » wo mar 31, 2010 19:10

Soep: broccoli, aardappel, groene linzen, ui, knoflook, bouillon met broodjes
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

cavia

Bericht door cavia » wo mar 31, 2010 19:12

rik23 schreef:tja... boekweit heeft een wat bitter imago. Wat ik naar eigen ervaring niet vind kloppen. Het is dan ook niet in de supernarkten te krijgen.
je hoeft je niet meteen te verdedigen. het is gewoon de combinatie, denk ik.

cavia

Bericht door cavia » wo mar 31, 2010 19:15

even iets anders; is boekweitmeel volkoren? heb hier namelijk nog wat staan, voor pannekoeken oid.

Plaats reactie