Waffle Party Zaterdag 29 januari in Den Haag

Plaats hier uw aankondigingen voor demonstraties, markten, optochten, enz.

Moderators: Morality, Rorrim

Plaats reactie
Ananas
Leefwijze: veganist

Waffle Party Zaterdag 29 januari in Den Haag

Bericht door Ananas »

Met kerstmis heb ik een wafelijzer gekregen en dat moet gevierd worden!

Nee?

Na het lezen van deze website http://waffleparty.com/ ben ik ervan overtuigd: er moeten meer waffleparties komen! De eerstvolgende waffle day is pas 25 maart (in Zweden) dus daarom stel ik voor dat 29 januari de Nederlandse wafeldag wordt.

Kortom:

Zaterdag 29 januari wil ik bij mij thuis een waffle party geven. Ik heb niet zo'n grote huiskamer maar een man of 6 moet comfortabel kunnen zitten. De bedoeling is kortweg dat ik heel veel wafels ga bakken (maar meenemen mag!) en de gasten toppings meenemen. Die mogen zoet, hartig, wit, paars, whatever zijn, use your imagination. Als iedereen in elk geval 2 soorten meeneemt is er keuze genoeg. Het is ook leuk als je wat te drinken meeneemt maar er is hier altijd thee en koffie.

Ik denk dat 14:00 een mooie aanvangstijd is.

Als je je aanmeldt (hieronder of pb of vegan postduif) geef ik je mijn adres door. Doe dat wel voor vrijdag de 28e 23:59 en geef daarbij even door als je allergieën hebt, dan kan ik daar rekening mee houden met de wafels. Ik kan alvast verklappen dat het in het centrum van Den Haag is en zeer goed bereikbaar met OV vanaf Centraal Station.

cavia

Re: Waffle Party Zaterdag 29 januari in Den Haag

Bericht door cavia »

Oh, wat een leuk idee! Ik weet niet of ik kom, maar schrijf mij maar alvast op de gastenlijst! (:
Ik hoorde trouwens pas van een vriendin dat wafels in Engeland (Londen) ook een heel ding zijn. Zij had in een winkel daar een wafel met hummus (!!) op.

En vannacht online, hoezo hoezoooo?

Ananas

Bericht door Ananas »

Awesome, ik zet je erop! Ik hoop dat nog meer mensen zich aanmelden! Ik vind dat wafels in Nederland underrated zijn ;)

En ik was online omdat ik om 1 uur heel erg inkakte en mijn lief toen met vrienden de hort op ging. Ik bleef dus thuis gapend op de bank, maar werd zo enthousiast van alle ideeën die ik heb voor Happy New Vegan Year dat ik toch kon slapen ;)

Oceana
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Oceana »

Ik vind het ook een ernstig leuk idee! Ik ken nog steeds geen andere veganisten dus nieuwe mensen ontmoeten alleen zou al een goed doel zijn, maar als er dan nog wafels aan te pas komen ook... :mrgreen:

Ik denk alleen dat 29 januari mij niet gaan lukken, dus mocht het een succes zijn dan hoop ik dat ik de volgende keer wel kan :)

Fynnya

Bericht door Fynnya »

Wat een leuk idee, zo'n Waffle Party!

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Leuk idee inderdaad!

En wafels met hummus? Klinkt interessant. Ik heb altijd alleen maar zoete wafels met zoete toppings op :)

Ananas

Bericht door Ananas »

Thanks guys! :)

@ Oceana, dat is ook mijn goede voornemen voor dit jaar: meer veganisten leren kennen! Ken er nu maar drie :|

@ Bonnie, als je Vegan Brunch hebt, moet je eens de Cornmeal Waffles met Pantry Mole Rojo en seitan proberen, zooo goed!

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Ik ken 0 veganisten in het echt :\ Ik weet alleen niet of ik kan de 29ste, maar het klinkt wel heel leuk!
Ananas schreef:@ Bonnie, als je Vegan Brunch hebt, moet je eens de Cornmeal Waffles met Pantry Mole Rojo en seitan proberen, zooo goed!
Ohh ja dat klinkt inderdaad goed! Eens kijken of ik die binnenkort kan maken :)

Oceana

Bericht door Oceana »

Ik ken ook geen andere veganisten en dat vind ik best jammer want voel me nu vaak 'vreemd' terwijl dat helemaal niet nodig is!

Overigens ben ik geen creatieve kok en eet ik altijd alleen wafels met poedersuiker haha

Als ik vlak van te voren nog mag aanhaken dan kan ik misschien wel. De 29ste valt precies middenin m'n 2 weken stage en ik ga proberen ook op zaterdag stage te lopen zodat ik door de weeks naar m'n normale werk kan, maar of dat gaat lukken... Zo niet, dan kan ik wel :)
Den Haag is ook prima te doen, daar werk en studeer ik ook :)

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma »

Ik kom ook ;)

cavia

Bericht door cavia »

Omnomnomnom, sinds dit topic (en je nieuwjaars brunch) heb ik zin in wafels, wil ik Vegan Brunch én een vanallesennogwat-ijzer.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Ik zou ook willen komen, maar denk dat het niet goed voor me is :) Dus denk dat ik het maar niet moet doen.

Wel lekker wafels :) Mijn wafels zijn echt de beste :) Tenminste dat vinden andere ook :)

Ananas

Bericht door Ananas »

Vegantastic schreef:Mijn wafels zijn echt de beste :)
Nu wil ik je echt uitdagen om te komen! ;)

Jammerrr, maar ik vind het knap als het je lukt om je voornemen te volbrengen.
Ik was afgevallen tot de kerstvakantie, een kilo of 6, toen kreeg ik een wafelijzer :roll: Daarom bedacht ik dus dat ik ze beter kan gaan verkopen en weggeven :P

Ananas

Bericht door Ananas »

Zijn er nog meer mensen die zin hebben om naar de wafelparty te komen volgende week? Tot nu toe hebben alleen Cavia en Forisma bevestigd dat ze komen, dus er is nog plek voor 4 mensen!! :mrgreen:

Cavia vroeg mij welke wafels ik wil gaan maken. Ik wil dat ook in overeenstemming met de toppings doen, maar dit zijn de ideeën die ik tot nu toe heb

- 1 soort neutrale

Zoet
- kaneel-rozijn
- gember-citroen-chocolade

Hartig
- maïsmeelwafels, voor bij zuid-amerikaanse toppings, guacamole, salsa, the likes
- sesam wafels
- gefruite ui & knoflook wafels

Ben benieuwd wat voor toppings jullie meenemen!

cavia

Bericht door cavia »

Jummieee, klinkt goed!
Wat ik me nou afvraag.. Als je ("je" in het algemeen dan) wafels van volkorenmeel maakt, is het dan veeeel verschil met wafels van gewoon bloem? Aangezien ik het bij pannekoeken niet zo proef (sterker nog, als ik ze maak, vind ik volkoren veel lekkerder..?)
Ik zal even nadenken over een topping! Heb er zin innnnn :)
Maar ik dacht dat je wafelparty veel beter uit zou pakken? Dat er meer mensen zich aan zouden melden?! Ik ken nog wel een vega (erg geinteresseerd in vegan) vriendin, misschien wil zij komen..? (Al heeft ze nooit geld om vanuit onder de rivieren naar hier te reizen haha). Maar ik zal het dr even vragen, als je het goed vind?

Wen

Bericht door Wen »

Zou er iemand mij een lekker wafel recept willen mailen of posten? Ik wil er ook eens bakken, maar ik heb niet echt een goed recept.
Gewone vanillewafels, die van zichzelf zoet genoeg en lekker zijn :)

Ananas

Bericht door Ananas »

Iedereen is welkom Cavia :) ik zal wat meer promotie moeten doen denk ik. Maar t heeft misschien ook te maken met goede voornemens, wafels zijn niet echt healt food natuurlijk.
Ohja en ik denk dat als je ze helemaal volkoren bakt, dan proef je het wel, omdat dat meel zwaarder is en baksels vaak minder luchtig maakt. Maar ik doe vaak half bloem half meel en dat gaat hartstikke goed!

Wen, ik stuur je dit weekend n pm met een goed recept. Is het erg als het engels is?

Wen

Bericht door Wen »

Nee, prima. Thanks!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Wen schreef:Zou er iemand mij een lekker wafel recept willen mailen of posten? Ik wil er ook eens bakken, maar ik heb niet echt een goed recept.
Gewone vanillewafels, die van zichzelf zoet genoeg en lekker zijn :)
De beste wafels:

Ingrediënten
• 300 gram bloem
• 10 gram bakpoeder
• 75 gram witte basterdsuiker
• zakje vanille suiker of beetje vanille-extract (optioneel)
• 100 gram plantaardige margarine
• 2 theelepels no-egg (eivervanger)
• 500 ml sojamelk
• snufje zout

Bereiding
Meng de bloem en het bakpoeder in een kom. Maak in het midden een kuiltje voor het zout, de suiker, eivervanger en de gesmolten margarine.

Mix de ingrediënten goed door elkaar en voeg al roerende de sojamelk beetje bij beetje toe, totdat je een mooi egaal beslag hebt verkregen. Laat het beslag bij voorkeur 1 uur rusten voor het te gebruiken (daar worden de wafels lekker luchtig van). Verwarm het wafelijzer en schenk er een schep beslag in, zodat het wafelijzer mooi gevuld is. Maak wafels tot het beslag op is.

Wen

Bericht door Wen »

thanks!

Plaats reactie