Bijvoorbeeld:
Vegetariër met doelstelling veganist.

DankjewelRick schreef:Het forum is ook zeker voor hen bedoeld.
Ja dat is het gevaar ook wel. Begrijp ik ook wel. Maar anderzijds kan je ook beargumenteren dat mensen nu juist niet verder stappen omdat ze denken meteen all the way moeten gaan. Ik kende mensen die vegetarier waren, maar dan snel dachten veganisme is niets voor mij, omdat ze moeite dan hadden met bepaalde producten weglaten. Dus dat ze ook wel konden aangeven er mee bezig te zijn door zich parttimer te noemen deden ze toch uiteindelijk die stap in die richting. En later meer flexanistisch.Ride schreef:Ik begrijp waar de termen voor staan. Alleen persoonlijk vind ik het 'excuus labels' voor mensen die niet alltheway willen gaan. Ik merk nog steeds vaak dat mensen denken dat bijvoorbeeld vegetariërs wel vis eten. Dit komt deels doordat mensen de termen te losjes gebruiken.
Waarom dan wel die twee eieren?Dani schreef:Op mijzelf betrek ik het zo. Ik ben in de overgang van vegetariër naar veganist. Ik eet momenteel op 2 biologische eieren in de week bij het ontbijt in het weekend na geheel veganistisch. ik koop geen leer meer, en ik koop geen enkel product waarin eieren, kaas, melk etc verwerkt zit. Avond eten en lunch maak ik sowieso geheel vegan.
Geheel vegan zal ik helaas nooit worden ben ik bang, vanwege mijn tandpasta (elmex) in combinatie met een enorme tandarstangst Met Part-time vegan wil ik aangeven dat het wel mijn streven is het te worden, ik het sympathiseer, het als ideaal zie, maar het momenteel nog zo nu en dan moeilijk vind.
Dani schreef:Geheel vegan zal ik helaas nooit worden ben ik bang, vanwege mijn tandpasta (elmex) in combinatie met een enorme tandarstangst![]()
Ik vind scrambled tofu of bijvoorbeeld het kerriesalade recept van Waardeloze Haantjes een ideale vervanger voor eieren. Wij aten als vegetarier in het weekend ook altijd een paar biologische eieren, daar maakte ik dan eiersalade van. Nu maak ik dat dus met tofu.Dani schreef:Op mijzelf betrek ik het zo. Ik ben in de overgang van vegetariër naar veganist. Ik eet momenteel op 2 biologische eieren in de week bij het ontbijt in het weekend na geheel veganistisch. ik koop geen leer meer, en ik koop geen enkel product waarin eieren, kaas, melk etc verwerkt zit. Avond eten en lunch maak ik sowieso geheel vegan.
Geheel vegan zal ik helaas nooit worden ben ik bang, vanwege mijn tandpasta (elmex) in combinatie met een enorme tandarstangstMet Part-time vegan wil ik aangeven dat het wel mijn streven is het te worden, ik het sympathiseer, het als ideaal zie, maar het momenteel nog zo nu en dan moeilijk vind.
Goed punt. Ik eet nu veganistisch (m.u.v. van honing, maar dat is een andere discussieMartine schreef: Veganist-in-opleiding wat minder, omdat dat zou impliceren dat mijn doel is dat ik uiteindelijk wel volledig veganist wordt, en dat is momenteel dus niet zo.
het is geen mogen, maar willen!Martine schreef:of als ik niet meer af en toe een kaaspizza zou mogen eten.