Nieuwe logo van de NVV

Technische problemen? Mist u iets? Wilt u het anders? Vragen over het forum?

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Hanneke
Leefwijze: part-time veganist

Re: Nieuwe logo van de NVV

Bericht door Hanneke »

Moet ik mijn associatie voor me houden?
Deze week was ik bij de tandarts. Die heeft deurkrukken in de vorm van een kies. Daar moest ik meteen aan denken. Een holle kies wel te verstaan. Ik vind het niet echt mooi of leuk. Misschien ben ik er wel te oud voor.

Dick
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Dick »

Ik vind het ook mooi. Wel wennen, ik denk zeker voor de oude garde omdat de zonnebloemlogo van de NVV is en wereldwijd is overgenomen als het symbool voor het veganisme en wij nu ook een ander logo nemen. Wie weet wordt dit logo ook wereldwijd overgenomen. ;)

vegalan

Bericht door vegalan »

Ik vind dat zonnebloem logo (ook) wel wat mooier dan het nieuwe logo, maar ik behoor (volgens en t.o.v. het jonge grut) dan ook wel bij de ouderen. Het nieuwe logo is wel fleurig en past mogelijk beter binnen het kader van de verjonging? Tja het is maar een logo en je kunt altijd nog veranderen als het niet aan je wens voldoet. Het maakt mij eigenlijk niet uit welk van de twee logo's men gebruikt, het is immers geheel volgens de wens van het NVV en dat zijn niet de smaak makers van calve! ;)

.

hippyflower

Bericht door hippyflower »

Ik vind het nieuwe logo ook niet echt sterk overkomen alhoewel ik wel voor kleur en vernieuwing ben.
Kort en krachtig zou ik zeggen, niet te veel tekst maar wel pakkend en met kleur.
De naams verandering van het blad een paar jaar geleden komt bij sommige mensen ook niet helemaal over. Vega, dat is toch vegetarisch,zeggen ze dan. Vegan had duidelijker geweest. :govegan:
Wees zelf de verandering die je in de wereld wil zien.
Droom je leven.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

hippyflower schreef:De naams verandering van het blad een paar jaar geleden komt bij sommige mensen ook niet helemaal over. Vega, dat is toch vegetarisch,zeggen ze dan. Vegan had duidelijker geweest.
De naam verandert nu ook weer: V!

Fruitig

Bericht door Fruitig »

Zag net het nieuwe logo op de site en ook op een nieuwe uitgave van de vega. Betekent dit dat de nieuwe v onderweg is? Ik heb `m iig nog niet ontvangen. Zag er trouwens wel gelikt uit.
vegan with an edge!

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Fruitig schreef:Zag net het nieuwe logo op de site en ook op een nieuwe uitgave van de vega. Betekent dit dat de nieuwe v onderweg is? Ik heb `m iig nog niet ontvangen. Zag er trouwens wel gelikt uit.
Als ik Alex mag geloven, ligt 'ie vandaag thuis. :)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Ik hoop het. De 16e zou die nl. gepost worden is mij verteld. Maar ja.. ik heb het gevoel dat die gisteren pas eruit is gegaan.

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave »

Ik vind 'm leuk, past goed bij een jonger en fris imago. Maar het doet me wel aan een kies denken ipv aan iets veganistisch :p

Natubico
Contacteer:

Bericht door Natubico »

Mave schreef: Maar het doet me wel aan een kies denken ipv aan iets veganistisch :p
En aan 'n grote vette ham met de V van Vlees erin.

Wie zou dit kunstwerkje eigenlijk vervaardigd hebben?
Toch niet iemand, die hier ook wel 'ns aan dit forum deelneemt?
Neen dit komt dezerzijds niet echt over als 'n verbetering.
Of dat ook de bedoeling is van bepaalde lieden is dan weer 'n andere vraag.
Aangezien de meningen nogal verdeeld lijken zou er toch wel 'n soort referendum gehouden mogen worden over de vraag, of het belang van de dieren al dan niet eist, dat zo snel mogelijk het eerdere logo weer z'n plek terug krijgt.

Natubico
Contacteer:

Bericht door Natubico »

Natubico schreef:
Mave schreef: Maar het doet me wel aan een kies denken ipv aan iets veganistisch :p
En aan 'n grote vette ham met de V van Vlees erin.

Wie zou dit kunsttwerkje eigenlijk vervaardigd hebben?
Toch niet iemand, die hier ook wel 'ns aan dit forum deelneemt?
Neen dit komt dezerzijds niet echt over als 'n verbetering.
Of dat ook de bedoeling is van bepaalde lieden is dan weer 'n andere vraag.
Aangezien de meningen nogal verdeeld lijken zou er toch wel 'n soort referendum gehouden mogen worden over de vraag, of het belang van de dieren al dan niet eist, dat zo snel mogelijk het eerdere logo weer z'n plek terug krijgt.
Denk dat we al weten aan wie we dat logo te danken hebben.
Uit de link naar diens website onder de gebruikersnaam van Vegantastic blijkt dat deze de huidige NVV-site als de zijne beschouwt !?

PS.
Hij gaat dit bericht toch niet ook weer zonder enigerlei vermelding van reden verwijderen?
(Net zoals ie dat vandaag nog deed met een bericht dezerzijds op de draad over "Een kort voorstelrondje". Daar was helemaal niks op aan te merken, in alle opzichten conform de regels, maar kennelijk tegen zijn zin, en foetsie is het).

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Natubico schreef: Denk dat we al weten aan wie we dat logo te danken hebben.
Uit de link naar diens website onder de gebruikersnaam van Vegantastic blijkt dat deze de huidige NVV-site als de zijne beschouwt !?
Logo is niet door mij ontworpen. Misschien moet je eerst feiten checken voor iets te roepen?

Verder is het niet zo aardig van je allerlei beschuldigende opmerkingen te maken. Als je je hier niet thuis voelt, blijf dan weg. Ga niet zo lopen trollen.
Hij gaat dit bericht toch niet ook weer zonder enigerlei vermelding van reden verwijderen?
(Net zoals ie dat vandaag nog deed met een bericht dezerzijds op de draad over "Een kort voorstelrondje". Daar was helemaal niks op aan te merken, in alle opzichten conform de regels, maar kennelijk tegen zijn zin, en foetsie is het).
Je weet heel goed de reden van verwijdering van de berichten. Dat je doet alsof je neus bloed geeft te meer aan met welke intentie je dergelijke berichten plaatst. Op dit forum zijn we flexibel, maar dat houdt een keer op. Ik hoop dat je dat snapt.

En mocht je suggesties hebben over hoe het anders moet of zou moeten, dan kan je je daar over uitspreken op de ALV van de vereniging.

Ik ga uit van dat je deze post ter info opneemt en niet op dezelfde toer verder gaat.

Zen

Bericht door Zen »

Natubico schreef: PS.
Misschien moet je de voorwaarden nog eens goed lezen want je snapt er nu duidelijk niets van. Je ging bovendien voor de zoveelste keer offtopic zelfs nadat je daar op was gewezen.
Vegantastic schreef:Als je je hier niet thuis voelt, blijf dan weg. Ga niet zo lopen trollen.
Nuff said.
Vegantastic schreef: En mocht je suggesties hebben over hoe het anders moet of zou moeten, dan kan je je daar over uitspreken op de ALV van de vereniging.
Als je lid bent, that is.
Cut cold stone with a warm heart

Brent

Bericht door Brent »

Ik vind het logo er prettig informeel en losjes uitzien en heeft bij mij ook een assocatie met het 'V-teken' voor victory.
Aangezien ik nogal een strijdbaar tiep ben, ligt dat me wel.
De blauw-groene kleur is cool in contrast daarmee.
Het bruin erachter is dan weer erg donker, maar dat heeft met het logo niets van doen.
Met bloemetjes-logo's heb ik sowieso nix, vind dit dus wel een verbetering.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Natubico
Contacteer:

Bericht door Natubico »

Al bij al wordt het ondergetekende meer en meer duidelijk, dat dat nieuwe logo aanduidt, dat de lading onder deze 'vlag' ook bij lange na niet meer is, wat zij was.
Hij meent dan ook nu te moeten besluiten, om niet meer aan dit forum deel te nemen, zolang de NVV nog dit (of een qua gehalte gelijkwaardig ander) logo voert.
Sorry.

vegalan

Bericht door vegalan »

Werd je uitdrukkelijk vereerd om aan dit forum deel te nemen? Ik heb althans niets van die verering vernomen. :grin:

Maak je niet zo druk om het logo en de manier waarop men de regels hanteert. Dat is vaak wel terecht en een reden om wat aanpassingen te doen. Nu laat je duidelijk zien hoe lang je tenen zijn. Kom op laat het hoofd niet hangen of ga niet zitten kniezen. Pak een appel of een banaan en ga op je andere been staan. ;)

.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

Ik vind het nog steeds wel jammer dat die prachtige symboliek van het oude logo verdwenen is in het nieuwe logo, maar nu ik gewend ben aan het nieuwe logo ben ik misschien toch enthousiaster over de nieuwe dan over de oude. Visueel is ie gewoon sterk en passend bij deze tijd, dus ik vind de verandering toch wel een goede keuze.
Maar mocht er ooit weer een vernieuwing nodig zijn, zou de zonnebloem best terug mogen, maar dan getekend in de kleurrijke hippe stijl van het nieuwe logo; een hip uiterlijk hoeft mooie symboliek immers niet uit te sluiten ;)

Zen

Bericht door Zen »

Natubico schreef: Sorry.
Beste post tot nu toe jouwerzijds. :)

Overigens was dit een twee-jaar oud topic. Zo lang voert men het 'nieuwe' logo al. Ik vind het oude logo zelf ook mooier maar het spreekt niet iedereen aan kan ik begrijpen.
Cut cold stone with a warm heart

Plaats reactie