nieuwe optie in je profiel

Technische problemen? Mist u iets? Wilt u het anders? Vragen over het forum?

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Valkyrjur
Leefwijze: veganist

nieuwe optie in je profiel

Bericht door Valkyrjur » ma mar 31, 2008 16:24

In je profiel kun je nu invullen wat je bent: vegetariër, veganist, part-time veganist, flexitariër, flexanist.....
Waar staan al die vage termen voor? Oké, die eerste 2 zijn wel duidelijk, maar wat is het verschil tussen een flexitariër en een flexanist? En wie noemt zichzelf nou een parttime vegan? Dat kan toch helemaal niet?

Nog iets: wat heeft het voor zin in te vullen wat je 'bent', als verder niemand dat invult? Als je hier de enige bent die het toevoegt, lijkt het zo raar (of ben ik de enige die dat vindt?).

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Re: nieuwe optie in je profiel

Bericht door Vegantastic » ma mar 31, 2008 19:42

Valkyrjur schreef:In je profiel kun je nu invullen wat je bent: vegetariër, veganist, part-time veganist, flexitariër, flexanist.....
Waar staan al die vage termen voor? Oké, die eerste 2 zijn wel duidelijk, maar wat is het verschil tussen een flexitariër en een flexanist? En wie noemt zichzelf nou een parttime vegan? Dat kan toch helemaal niet?
Flexitarier is iemand die zoveel mogelijk vegetarisch leeft, maar uitzonderingen maakt als het practisch niet uitkomt. Flexanist is een veganist die zoveel mogelijk veganistisch leeft, maar in de praktijk nog weleens uitzonderingen maakt.

Parttime veganist vind ik meer iemand die zoveel mogelijk vegan leeft, maar structureel nog dierlijke dingen gebruikt. Maar het zijn gewoon wat termen. De een voelt zich wellicht meer flexanist dan een parttime veganist... wat eigenlijk een beetje hetzelfde is. ;)
Nog iets: wat heeft het voor zin in te vullen wat je 'bent', als verder niemand dat invult? Als je hier de enige bent die het toevoegt, lijkt het zo raar (of ben ik de enige die dat vindt?).
Ik denk dat velen het nog niet gezien hebben ;) Die optie zit er pas sinds kort in.

Veganpix

Bericht door Veganpix » di apr 01, 2008 7:28

Ik zag onlangs ook dat je je leefwijze kunt vermelden. Dat heb ik in mijn profiel ingevuld, maar wat ik ook probeer het komt niet onder mijn avatar te staan. :cry:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di apr 01, 2008 10:53

Dat is gek. Dat zou idd niet moeten. Zal er eens naar gaan kijken.

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » di apr 01, 2008 12:21

Dat probleem heb ik ook ;)

Marla

Bericht door Marla » di apr 01, 2008 12:22

Ik heb het ook ingevuld maar ik heb er helemaal niet op gelet of het onder mijn avatar kwam te staan.

Edit: het staat er dus niet.

Dennis

Bericht door Dennis » di apr 15, 2008 19:42

Ik kom er maar niet uit...

Ben ik nou een flexanist of een part-time veganist? Misschien moet ik maar weer gewoon vlees gaan eten. Dat is tenminste duidelijk.

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur » wo apr 16, 2008 11:31

Doe maar niet ;)
Ik ben officiëel waarschijnlijk dan ook een parttime vegan, maar ik krijg de kriebels van die term, dus noem ikmezelf vegetariër. Scheelt ook een hoop verwarring.

Dennis

Bericht door Dennis » zo apr 20, 2008 13:18

Zo pak ik dat tegenwoordig ook aan.

Verder is zo'n optie natuurlijk alleen maar leuk voor de échte vegans. Kunnen dan hoofdschuddend kijken naar de posts van mensen waar een andere term onder de avatar staat.

Art

Bericht door Art » di apr 22, 2008 11:05

Ik had ook een vraagje over deze optie. Kun je een blanco optie toevoegen aan de keuzes? Als je nu eentje aanklikt kom je er niet meer af en moet je wel een labeltje kiezen.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » wo mei 07, 2008 19:43

Bij mij komt het er ookniet te staan. Heeft dat niet te maken wanneer je je ooit heb aangemeld?

onderdezon
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door onderdezon » vr mei 09, 2008 15:48

vegantastic schreef: "Flexanist is een veganist die zoveel mogelijk veganistisch leeft, maar in de praktijk nog weleens uitzonderingen maakt.

Parttime veganist vind ik meer iemand die zoveel mogelijk vegan leeft, maar structureel nog dierlijke dingen gebruikt. Maar het zijn gewoon wat termen. De een voelt zich wellicht meer flexanist dan een parttime veganist... wat eigenlijk een beetje hetzelfde is."

ksnap er niks meer van :| ben ik nou een flexanist of een parttime veganist als ik zoveel mogelijk veganistisch eet en alleen nog de kaas aan het afbouwen ben? en is niet iedereen dan een flexanist of parttime veganist (zoals een van die kinderen van jan jans en de kinderen zei: ik wil wel vegetarier zijn maar niet tijdens het eten)?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr mei 09, 2008 16:11

Ik denk dat je dan meer parttime veganist bent, omdat je structureel nog dierlijke producten gebruikt ondanks het streven om veganist te zijn.

Maar goed.. het zijn mijn definities maar ;) Geen officiele definities. Het is gewoon bij die termen wat je meer bij je vind passen.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » vr mei 09, 2008 16:40

onderdezon schreef: ksnap er niks meer van :| ben ik nou een flexanist of een parttime veganist als ik zoveel mogelijk veganistisch eet en alleen nog de kaas aan het afbouwen ben? en is niet iedereen dan een flexanist of parttime veganist (zoals een van die kinderen van jan jans en de kinderen zei: ik wil wel vegetarier zijn maar niet tijdens het eten)?
Aww! Je bent gewoon vegetariër en je bent aan het proberen veganist te worden. Zo zou ik het zeggen.

Plaats reactie