Nieuw forum

Technische problemen? Mist u iets? Wilt u het anders? Vragen over het forum?

Moderators: Martine, Rorrim

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Nieuw forum

Bericht door Vegantastic » vr feb 08, 2008 20:12

Marla schreef:Ik tik meestal het adres in, zeker nu omdat ik elke keer op een andere pc zit.
/forum is hersteld en verwijst nu door.

Veg_eric

Bericht door Veg_eric » vr feb 08, 2008 20:36

Op de main page van de nvv zie je nu niet meer de recente forum topics, ik neem aan dat dat ook nog op het "to do" lijstje staat?

enneuhhh..... een skin met de avatars aan de linkerkant, is dat iets dat jullie nog willen bekijken?

Ik zou het wel prettig vinden als je er een keuze zou zijn voor een "conventionele" layout/skin, naast deze standaard skin

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » vr feb 08, 2008 23:58

Fijn dat het forum nu beter beveiligd is (y) . Ik vraag me alleen af of er voor het oude forum niet een nieuwere versie was van die zelfde stijl die updates gaf m.b.t. spam e.d.?

Ik snap dat er al veel werk in is gaan zitten dus wil niet moeilijk doen. Ik moet alleen wel instemmen met velen anderen dat het heel onrustig en onduidelijk is. Misschien is het ook dat er weinig overeen komsten zijn met de site zelf? Zou je niet de kleur blauw kunnen aanhouden of hetzelfde boven-plaatje als van de site kunnen gebruiken?

Verder wat dingetjes die misschien even nagekeken kunnen worden, als ik in mijn gebruikerspaneel zit dan vallen er zinnen en keuze balkjes buiten het midden tabel. Ook heb ik 'n vraagje die ik zonet bij iemand anders ook al vond, kun je niet het midden tabel in procenten aangeven aangezien ik nu op mijn 22" breedbeeld scherm in het midden n heel smal tabelletje heb (zou fijn zijn als dat wat breder zou zijn) :wink:

Arjen
Contacteer:

Bericht door Arjen » za feb 09, 2008 0:25

Jaaaaa joepie, de avatars staan weer links (y) kan ik eindelijk weer bijlezen :P

nu nog de avatargrootte weer zoals het was :-)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za feb 09, 2008 1:10

xmarloesx schreef:Fijn dat het forum nu beter beveiligd is (y) . Ik vraag me alleen af of er voor het oude forum niet een nieuwere versie was van die zelfde stijl die updates gaf m.b.t. spam e.d.?
Dit is in principe gewoon de update van die vorige software. Dat was versie 2. Dit is versie 3.
De stijl is ongeveer hetzelfde. Tenzij je op het vorige forum nog met de 'oude' stijl (met al dat blauw') aan het forummen was.
Ik snap dat er al veel werk in is gaan zitten dus wil niet moeilijk doen. Ik moet alleen wel instemmen met velen anderen dat het heel onrustig en onduidelijk is. Misschien is het ook dat er weinig overeen komsten zijn met de site zelf? Zou je niet de kleur blauw kunnen aanhouden of hetzelfde boven-plaatje als van de site kunnen gebruiken?
Qua kleuren kan ik het her en der nog aanpassen om dingen wat te verduidelijken, maar m.i. is het redelijk duidelijk. Het is alleen een kwestie van wennen.
Verder wat dingetjes die misschien even nagekeken kunnen worden, als ik in mijn gebruikerspaneel zit dan vallen er zinnen en keuze balkjes buiten het midden tabel. Ook heb ik 'n vraagje die ik zonet bij iemand anders ook al vond, kun je niet het midden tabel in procenten aangeven aangezien ik nu op mijn 22" breedbeeld scherm in het midden n heel smal tabelletje heb (zou fijn zijn als dat wat breder zou zijn) :wink:
Mogelijk dat ik het nog een stuk breder ga maken. Het is nu 780pixels breed. Ik denk dat ik er 850 pixels breed van ga maken. Maar wellicht als er meer vraag is voor een nog bredere versie kan ik altijd kijken of ik een extra versie er op kan zetten.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za feb 09, 2008 1:12

Arjen schreef:nu nog de avatargrootte weer zoals het was :-)
Helaas ;) De standaard grote van het forum ga ik aanhouden. :)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za feb 09, 2008 2:21

Veg_eric schreef:Op de main page van de nvv zie je nu niet meer de recente forum topics, ik neem aan dat dat ook nog op het "to do" lijstje staat?
Ja, maar komt nog later. Vind dat niet zo belangrijk eerlijk gezegd.
Ik zou het wel prettig vinden als je er een keuze zou zijn voor een "conventionele" layout/skin, naast deze standaard skin
Deze standaard stijl blijft. Komt niet een totaal andere layout/stijl.

update:
- nieuwe header, iets andere kleurtinten erbijWat minder groot geel blok. Mogelijk dat ik verschillende plaatjes ga maken die uiteindelijk random gaan doen.
- forum breeder gemaakt. Van 780px naar 850px. Bevalt dit beter?
- meer smilies

Framboos

Bericht door Framboos » za feb 09, 2008 8:00

Mooi breed zo, fijn dat de avatars weer links staan!

Yvy
Contacteer:

Bericht door Yvy » za feb 09, 2008 11:40

Prachtig met al die kleuren en zonnebloempjes. Ziet er heel goed uit . (y)
"Raum für alle hat die Erde, was verfolgst Du meine Herde?" (uit "Alpenjäger" van Friedrich Schiller)

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » za feb 09, 2008 13:32

Ik vind het ook mooi, word altijd wel blij van vernieuwing in layouts.
Ik vind wel de oude 'Shocked' smilie leuker dan die nieuwe, maar ze hebben allebei dezelfde code ...

Billie&Bollie

Bericht door Billie&Bollie » za feb 09, 2008 19:50

Ik vind het ook fijn dat de avatars terug links staan, is direct een pak beter :D

Ineke

Bericht door Ineke » za feb 09, 2008 21:50

Op mijn computer is het beeld te breed de tekst of de Avatar valt er gedeeltelijk af, kan daar iets aan gedaan worden?
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za feb 09, 2008 22:01

Hebben meer mensen daar last van?

Je kan je scherm gewoon wat groter maken of de resolutie van je scherm hoger zetten.

Niels

Bericht door Niels » zo feb 10, 2008 10:47

Bij mij is het beeld prima. Ik ontving net wel een pm van een vijand. Dat lijkt dus niet te kloppen.

Marla

Bericht door Marla » zo feb 10, 2008 14:14

Vijand? Je wordt weer bedankt niels!

Maar goed, hoe zit het met dat 'vrienden' en 'vijanden' gedoe? Wat is het voordeel daarvan?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo feb 10, 2008 15:26

Als je gebruikers instelt als 'vijand' dan worden berichten in forums niet helemaal weergegeven. En PB's van vijanden komen niet aan. Tenminste dat is de bedoeling. En vrienden worden extra gehighlight in topics begrijp ik.

Maar goed.. het zit standaard in het forum. Dus het is gewoon een functie. Je hoeft het niet te gebruiken natuurlijk.

Marla

Bericht door Marla » zo feb 10, 2008 17:20

Nou dan werkt de vijand functie dus niet, pb-tjes komen gewoon aan....

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur » ma feb 11, 2008 17:13

Vegantastic, je hebt het er maar druk mee! :thanks:

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda » di feb 12, 2008 3:04

Meer smilies is fijn, maar er zijn er teveel bij de default lijst gezet.
Nu staan de "opslaan", "voorbeeld" en "bevestig" knoppen te veel naar beneden.

(Mijn forum zit zelf nog op de 2 versie. Is die 3 echt veel beter?
Ik heb er een aantal mods op zitten, ook voor de beveiliging.
Het werkt behoorlijk goed, dus ik weet niet of ik wil upgraden.)

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika » di feb 12, 2008 6:28

Ben het er mee eens dat het veel en veel beter kijkt nu de avatars gewoon rechts staan :D

Plaats reactie